תזונה

היתרונות הבריאותיים של העגבנייה

העגבניות עשירות ביתרונות בריאותיים רבים, הן טעימות ועסיסיות וניתן להשתמש בהן בצורה מגוונת בכל מיני צורות ותבשילים, וגם כמובן לאכול אותן בצורתן הגולמית.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 15/12/15

עגבנייה1.עור הגוף

עגבניות עשירות בליקופן, מרכיב אשר משתמשים בו בתעשיית הטיפוח במוצרים לניקוי הפנים.

כדי להשתמש בעגבניות לטיפוח הפנים, קחו לכם כמה עגבניות, מעכו אותם ומרחו על הפנים למשך 10 דקות, לאחר מכן שטפו. הפנים שלכם יהיו נקיות ומבריקות.

2.מניעת סרטן

מחקרים רבים הראו כי הכמות הגדולה של הליקופן בעגבניות מפחיתה את הסיכון לפתח סרטן הפרוסטטה, המעי הגס וסרטן הקיבה.

הליקופן הוא נוגד חמצון טבעי הפועל נגד תאים סרטניים. בישול העגבניות יוצר אפילו עוד ליקופן, לכן כדאי לכם להוסיף עגבניות לתבשילים שלכם.

3.בריאות העצמות

העגבניות מסייעות לעצמות חזקות יותר. הן מכילות כמות יפה של סידן וויטמין K. שני רכיבים אלו חיוניים לחיזוק ותחזוק העצמות ורקמותיה.

4.נוגדי חמצון

העגבניות עשירות בויטמין C וויטמין A. ויטמינים אלו ובטא-קרוטן פועלים כנוגדי חמצון הנלחמים בנזקי הרדיקלים החופשיים.

רדיקלים חופשיים בגופנו הוא דבר מסוכן מכיוון שהם עלולים לגרום לנזק בתאים. זכרו כי ככל שהעגבנייה אדומה, כך היא מכילה יותר בטא-קרוטן. בנוסף, קחו בחשבון שבישול העגבנייה הורס את תכולת הויטמין C, כדי לקבל את יתרונות אלו כדאי לאכול את העגבנייה בצורתה הגולמית.

5.בריאות הלב

אודות לויטמין B ואשלגן בעגבנייה, היא יעילה בהפחתת רמת הכולסטרול ולחץ הדם. לכן, באמצעות הוספת עגבניות לתפריט התזונה שלכם, אתם יכולים למנוע התקפי לב, שבץ ומגוון בעיות לב המסכנות חיים.

6.שיער בריא יותר

הויטמין A בעגבנייה גורם לשיער שלנו להיות בריא יותר ומלא ברק. בנוסף, הויטמין גם טוב לעיניים, לעור, לעצמות ולשיניים.

7.מניעת אבנים בכליות ובכיס המרה

הוספת עגבניות ללא גרעינים לתזונה שלנו הוכחה במספר מחקרים כיעילה בהפחתת הסיכון לאבנים בכליות ואבנים בכיס המרה.

8.בריאות העיניים

הויטמין A בעגבניות מעולה לשיפור הראייה. בנוסף, אכילת עגבניות הוא אחד מהמזונות הטובים ביותר למניעת עיוורון לילה.

9.רמת הסוכר בדם

העגבניות מסייעות בשמירה על רמה תקינה של סוכר בדם. המינרל כרום בעגבניות, הוא המסייע לוויסות הסוכר בדם.

10.הורדה במשקל

העגבניות יכולות לסייע לנו בדיאטה וניתן לשלב אותן בארוחות בכל מהלך היום. אפשר לצרוך אותן בתור חטיף, לעבות את הסנדוויצ’ים, סלטים וארוחות אחרות. מכיוון שהעגבנייה מכילה הרבה נוזלים וסיבים, היא נחשבת למזון משביע, בלי תוספת של קלוריות ושומנים.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות