דיאטה

אתגר 10 ימים ללא סוכר להרזיה וניקוי הגוף

הנה עובדה לא כל כך מתוקה. אנו הורגים את עצמנו באמצעות צריכה מוגזמת של סוכרים. למרות כל השנים ששטפו לנו את הראש ששומן לא טוב, מתברר שזה בעצם הסוכר אשר גורם לנו להשמנה ולמחלות שונות. בפוסט זה נביא לכם כלים אמיתיים אשר יסייעו לכם לעמוד באתגר.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 31/8/15



אתגר 10 ימים ללא סוכר

אתגר 10 ימים ללא סוכר

הדרכים לניקוי הגוף מסוכר ופחמימות מזוקקות ב-10 ימים

לחתוך את הסוכר בבת אחת

ממש כמו שאלכוהוליסט לא יצליח בגמילה אם תציעו לו רק משקה אחד, כך גם ההתמכרות לסוכר, צריך להפסיק באופן מיידי ומלא. הפסיקו לצרוך סוכר על כל צורותיו, מוצרי הקמח וממתיקים מלאכותיים המאטים את חילוף החומרים, גורמים לעליה של רמת הסוכר בדם ולאיחסון של שומן. באופן אידיאלי, במהלך 10 הימים, מומלץ להימנע מכל מזון המגיע מקופסאות, אריזות, או שימורים. במקום, בחרו במזונות אמיתיים, גולמיים וטריים.

אל תשתו את הקלוריות שלכם

כל צורה נוזלית של סוכר היא גרועה יותר מהסוכר המגיע מהמזון, הוא כאילו מוזרק ישירות לכבד שלנו. המיצים המתוקים שאנו שותים, המוגזים, משקאות אנרגיה, תה ממותק וקפה הם המקורות הגדולים ביותר לקלוריות בתזונה של רוב בני האדם. הימנעו מהם.

פחית אחת של משקה מוגז ביום יכולה להעלות את הסיכוי להשמנה ב-60 אחוזים אצל ילדים ואת הסיכוי לסוכרת מסוג 2 אצל נשים.

איכלו חלבונים

החלבון מסייע לאיזון רמת הסוכר בדם והאינסולין בכך שהוא מקור אנרגיה ללא פחמימות. התחילו את היום עם מנת חלבון טובה כמו אגוזים, זרעים, דגים וביצים. החלבון מסייע לתחושת שובע לאורך זמן, מפני שהוא מתפרק בגוף לאט יותר ומשחרר את האנרגיה בזמן ממושך יותר.

אל תגבילו את הפחמימות הטובות

האם ידעתם שרבים מהירקות הם פחמימות? אתם יכולים לאכול מהם כמה שאתם רוצים – רק לא את ירקות העמילניים כמו: תפוח אדמה, בטטה וסלק. אבל, אתם יכולים להרגיש חופשי ולאכול ברוקולי, כרובית, קייל, אספרגוס, פלפלים, שעועית ירוקה, פטריות, מלפפונים, עגבניות וארטישוק.

הילחמו בסוכר באמצעות שומן

השומן לא הופך אתכם לשמנים, הוא גורם לכם להיות שבעים יותר. בנוסף לכך, הוא מאזן את רמת הסוכר בדם והוא בעל תפקיד חשוב במבנה התאי. איכלו שומנים בריאים בכל ארוחה כמו אגוזים וזרעים, שמן זית, חמאת שמן קוקוס, אבוקדו ודגים, מאכלים אלה הם דרך מעולה להסיט את תשומת לבכם מהסוכר.

ראו גם: 8 מזונות שומניים המסייעים לנו בירידה במשקל

התכוננו למקרה חירום

כן, זה לא הולך להיות כזה קל, לכן אתם צריכים מין ערכת עזרה ראשונה קטנה בדמות חטיפים טובים. לכן, החזיקו תמיד בהישג יד שקדים, אגוזים, זרעי דלעת במקום חטיפים מלאי סוכר אחרים.

שמרו על רוגע

קורטיזול, הורמון הלחץ, גורם לנו להיות רעבים, גורם לאחסון שומן באיזור הבטן, ועלול להוביל לסוכרת סוג 2. מחקרים מסוימים הראו כי נשימות עמוקות מסייעות לחילוף החומרים להמיר אחסון שומן בשריפת שומן, וכמו כן בהפגת לחץ נפשי.

פשוט קחו 5 נשימות עמוקות ואיטיות, ספרו עד חמש בשאיפה ובנשיפה. חמש פעמים. זה הכל. עשו זאת לפני הארוחה ותראו מה קורה.

ניתן גם לקרוא באגוגו על 7 דרכים להפחית את הקורטיזול בצורה טבעית

איכלו מזונות אנטי-דלקתיים

דלקתיות בגוף גורמת לחוסר איזון ברמת הסוכר בדם, תנגודת לאינסולין, לסוכרת סוג 2 ולמחלות שונות. כדי להימנע מדלקות יש לשמור על תזונה אנטי-דלקתית: איכלו ירקות ופירות, אומגה 3 מדגים, הפחיתו פחמימות כמו פסטה ואורז לבן, איכלו דגנים מלאים, חלבון רזה, הימנעו ממאכלים מעובדים והוסיפו תבלינים עם השפעה אנטי-דלקתית כמו ג’ינג’ר, קארי ותבלינים נוספים. ניתן לקרוא עוד באגוגו על מאכלים אנטי-דלקתיים.

שינה

במחקר אשר נעשה על סטודנטים, נמנע מהם 2 שעות שינה מה-8 המומלצות. שינוי זה גרם לעלייה בהורמוני הרעב, הפחתה בהורמונים המדכאים את התיאבון ועליה בתיאבון לסוכרים ופחמימות. כשאנחנו לא ישנים מספיק אנו מחפשים אחר אנרגיה, ולכן, אנו אצים אחר מוצרים עשירים בסוכר כדי לקבל זריקת מרץ. שינה מספקת היא הדרך הטובה ביותר למתן את התשוקה היתרה לאכילה.

קראו גם: 5 דברים שקורים לגוף כשאנחנו מפסיקים לאכול סוכר

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


התגובה שלך

תגובות