תזונה

תזונה עשירה בסוכר הופכת אותנו לטיפשים


אם אתם תלמידים או סטודנטים לקראת תקופת מבחנים או סתם אנשים שתפקוד טוב של המוח חשוב להם, כדאי שתדעו כי על פי מחקר שנעשה לאחרונה בארה”ב, רמות גבוהות של סוכר מסוג פרוקטוז מאטים את תפקוד המוח והזכרון שלנו. יותר מדי מתוק יכול למנוע ממכם למידה יעילה למבחן או בתפקוד במטלה מורכבת כלשהי. כמו כן נמצא באותו מחקר כי צריכת אומגה 3 עשוייה למנוע את התופעה.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 28/12/12

סוכר הופך אותנו לטיפשים?
סוכר הופך אותנו לטיפשים?

נכון, זה לא חדש שסוכר לא בריא לנו, ואף מחקרים מוקדמים כבר הראו לנו כי הפרוקטוז קשור במחלות כמו סוכרת, השמנת יתר וכבד שומני, אך זאת הפעם הראשונה שמחקר מראה לנו איך הסוכר משפיע על המוח שלנו. כל המחקר מתמקד בסוכר הפרוקטוז.

החוקרים מציינים כי המחקר בודק את השפעת האכילה על החשיבה שלנו, וכמו כן טוענים כי תזונה אשר עשירה בפרוקטוז עלולה לשנות את המוח שלנו בטווח הארוך ומשפיעה על יכולות הלמידה והזיכרון שלנו. עוד מוסיפים החוקרים כי הוספת אומגה 3 לתזונה יכולה לצמצם את הנזק הנגרם על ידי הסוכר.

אהבתם? הצטרפו לאגוגו בפייסבוק

ההערכה היא כי האדם המודרני הממוצע צורך כ-20 ק”ג סוכר ועוד כ-15 ק”ג של ממתיקים נוספים בשנה. לשם השוואה במאה ה-19 הכמות הייתה 1 ק”ג בשנה. סוכרת, השמנה ואף מחלת הסרטן נקשרו כבר לתזונה עשירה בסוכר. הבעיה העיקרית בימינו היא כי סוכר פעמים רבות כלול במזונות ומוצרים שלא היינו מדמיינים כי הוא קיים שם, כמו יוגורט, קטשופ ואפילו המבורגר, לכן מניעת סוכר מגופנו היא בהחלט לא משימה קלה של לא לשתות סודה או ממתקים.

החוקרים במחקר זה ערכו ניסוי בשתי קבוצות של חולדות, לקבוצה אחת הוסיפו את סוכר הפרוקטוז ולקבוצה השנייה הוסיפו את הסוכר ובנוסף לכך את האומגה 3. הממצאים מהניסוי היו כי הקבוצה השנייה של החולדות הצליחו לעבור מסלול מכשולים, שהחוקרים הכינו, בצורה מהירה יותר מהקבוצה הראשונה. החולדות ללא תוספת האומגה 3 הראו עמידות לאינסולין, עמידות זו על פי החוקרים היא כנראה אחת הסיבות לאיבוד הזיכרון, מפני שהאינסולין מעורב בוויסות כמות הסוכר בתאי המוח בכל הפעולות הקשורות למחשבות ורגשות. תזונה עשירה בסוכר גורמת לאינסולין להשתחרר בגופנו והדבר גורם לתאים להיות מחוסנים להורמון, כפי שהם מחסנים את עצמם מפני כל הורמון הניתן בצורה מלאכותית.

החוקרים ממליצים לשמור על תזונה דלת סוכר ועשירה בחומצות שומן, מזונות כמו אגוזי מלך או דגי סלמון הם חלק מהמזונות המומלצים. חומצות שומן אלו בעצם מסייעות בצמצום הנזק הנגרם על ידי הסוכר.

אהבתם? הצטרפו לאגוגו בפייסבוק

תגובות

קראו על  היתרונות הבריאותיים של הכוסברה

אולי יעניין אותך גם