איכות חיים

6 נקודות המסייעות להורדת לחץ נפשי וירידה במשקל

לחץ נפשי הוא אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על האכילה שלנו. לכן, אם נדע לשלוט על הלחץ, כך נוכל להימנע מאכילה רגשית המובילה להשמנה. הבאנו כאן מספר נקודות לחיצה הנמצאות בגוף אשר מסייעות בהפחתת הלחץ ולשמירה על המשקל.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 23/7/15

באמצעות עיסוי עצמי בנקודות הבאות אנו יכולים לסייע לתפקוד תקין של מערכת העיכול, העלאת המודעות לגוף ולהפחתת התיאבון המוגזם לאוכל.

השיטה

ראשית, עסו את האזור בו אתם רוצים לטפל, בכדי להגביר את זרימת הדם ולשחרר את השרירים המתוחים. לאחר העיסוי, הפעילו לחץ עם אצבע אחת או שתיים, או בעזרת כף היד. סיימו שוב בעיסוי קל.

אם אתם מוצאים נקודה בצד אחד של הגוף, מצאו את אותה נקודה בדיוק בצד השני המקביל של הגוף. הדבר מגביר את יעילות הטיפול.

נקודת הבטן (Ren-6)

נקודת ה-Ren-6

נקודת ה-Ren-6

מצאו את הנקודה (Ren-6 בתמונה) במרחק 2 אצבעות מתחת לחור הטבור. נקודה זו מתמקדת במערכת העיכול, מייעלת את תפקודה ומחזקת את המערכת החיסונית. היא גם מפחיתה עצירות.

הניחו שתי אצבעות על הנקודה ועסו. לאחר מכן, הפעילו מעט לחץ על הנקודה למשך 2 דקות. עשו זאת פעמיים ביום.

נקודת הסורו בבטן

נקודת הסורו

נקודת הסורו

מתחת לצלע התחתונה משני הצדדים, תמצאו את נקודת הסורו, אשר יכולה לסייע לנו בהקלת קילקולי קיבה, אולקוס, כאב בצלעות ומסייעת לאזן את התיאבון.

מקמו את האצבעות מתחת לצלעות כדי להפעיל את הנקודה. עסו והפעילו לחץ למשך 5 דקות כל יום בכדי לסייע בהפחתת לחץ נפשי ושמירה על המשקל.

נקודת האוזן

נקודת האוזן

נקודת האוזן

מקמו את האצבע נגד הלסת תוך כדי הזזת הלסת למטה ולמעלה. הנקודה עם הכי הרבה תנועה היא נקודת האוזן. עכשיו תנו ללסת מנוחה ולחצו למשך דקה. הדבר יסייע לכם בשליטה על התיאבון ולהפחתת לחץ הקשור לכאבי גב וצוואר.

נקודת הברך

נקודת הברך

נקודת הברך

5 סנטימטר מתחת לפיקת הברך, בחלק החיצוני של הרגל, ממוקמת נקודת הברך. התחילו עם עיסוי הנקודה, ולאחר מכן לחצו על נקודה למשך 2 דקות.

הפעלת הנקודה מסייעת לעיכול. עסו ולחצו כל יום ותתחילו להבחין בשינוי בגופכם.

נקודת המרפק

נקודת המרפק

נקודת המרפק

בחלק הפנימי של המרפק נמצאת נקודת המרפק, אשר מסייעת בתפקוד המעיים, הפחתת חום והרחקת לחות לא רצויה מהגוף.

הפעילו לחץ על הנקודה למשך דקה כל יום, השתמשו באגודל כדי לספק מספיק לחץ.

נקודת הקרסול

נקודת הקרסול

נקודת הקרסול

5 סנטימטר מעל הקרסול, בחלק הפנימי של הרגל ממוקמת נקודת הקרסול. עיסוי הנקודה מסייע למערכת העיכול ולחילוף החומרים.

הפעילו לחץ למשך דקה באמצעות האגודל  ושחררו באיטיות. עשו זאת כל יום.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


התגובה שלך

תגובות