תזונה

8 מאכלים מומלצים לשיפור המצב רוח והרגעת מתח

בפעם הבאה שאתם קצת במתח לפני שאתם ישר קופצים לאכול פחמימות ריקות, תנסו לאכול קצת את אחד ממזונות העל הבאים, זהו אוכל מנחם אמיתי שמשפיע על איזון הביוכימיה של מערכת העצבים שלנו.

אוריה קוסטינר | נטורופת | לאתר | Agogo | פורסם 21/11/14

big_1116_green_asparagus_1אספרגוס

דיכאון נמצא קשור לרמות נמוכות של חומצה פולית- ולאספרגוס לא חסר בכלל חומצה פולית, אספרגוס גם משפר את הספיגה על ידי אנזימים מיוחדים אשר תוצאתם: מצב הרוח משופר. כוס אחת מספקת שני שלישים מהערך הממוצע היומי שלך.

מאוד קל להתאים אספרגוס כמעט לכל ארוחה. כמה רעיונות: מטגנים כמה נטיפים של אספרגוס לחביתה טעימה, מאודות או צלויות כירק לצד בשר, דגים או עוף.

אבוקדו

אנחנו צריכים ויטמינים מקבוצת B לעצבים ותאי מוח בריאים, ותחושות של חרדה עלולות להיות מושרשות בחוסר ויטמיני B. אבוקדו עשיר בויטמינים מקבוצת B להקלה על לחץ. בונוס: הם גם עשירים בשומן חד בלתי רווי ואשלגן, אשר מסייעים בהורדת לחץ דם.

שקדים

עשירים בויטמין E ויטמין B2 שני חומרים מזינים אלו יעזרו לחזק את המערכת החיסונית בזמנים של לחץ. רק רבע כוס שקדים בכל יום עושה את העבודה.

תפוזים

יש סיבה שמיץ תפוזים  אמור להיות חלק מארוחת בוקר של אלופים: ויטמין C היא ויטמין הידוע המסוגל להוריד את לחץ הדם ואת הורמון הלחץ קורטיזול ומחזק את המערכת החיסונית. בשביל לקבל כמות נדיבה ומהירה של ויטמין C,  פשוט כדאי לשתות כוס מיץ תפוזים סחוט טרי ללא סוכר.

דג סלמון

דג זה עשיר באומגה 3 אשר חשוב מאוד לבריאות התאים בגופנו ומשפר את ההולכה העצבית בין התאים, חומצת שומן זו מסייעת בשמירה על קורטיזול ואדרנלין הגורמות לעלייה חדה כאשר אנו מתוחים, סלמון הוא אחד המקורות הטובים ביותר של אומגה -3: צריכת 3 מנות שבועיות מגנות על כלי הדם המעבירים דם ללב ומאזנות הורמוני לחץ שונים.

תרד

ירקות ירוקים מכילים כמות יפה של ברזל ואשלגן, אבל לתרד יכולה להיות השפעה מרגיעה נוספת. תרד מכילה הרבה מגנזיום, המינרל שעוזר לווסת את רמות הקורטיזול ולקדם תחושות של רווחה והורדת לחץ דם. כוס תרד מלאה אחת ממלאת 40 אחוזים ממינון המגנזיום הממוצע היומי שלך.

בשר הודו

מעבר לעובדה שהוא נחשב כבשר רזה עם כמות קטנה של שומן רווי, הוא מכיל את חומצת האמינו טריפטופאן. טריפטופאן מאותת למוח להפריש מעביר עצבי בשם סרוטונין הגורם לנו להרגשה טובה ושלווה וגם משרה שינה.

שיבולת שועל

זהו עוד מזון המשפיעה על  ויסות רמות סרטונין במוח, בנוסף שבולת שועל מלאה מכילה כמות סיבים רבים המווסתים את רמות הסוכר בדם השומרות על אינדקס גליקמי תקין ואיזון מצב רוח. מצב זה נשמר לאורך זמן מכיוון שסיבים אלה אים מתפרקים מהר במערכת העיכול בתנאי שהם מלאים ולכן יש פחות מתח לאורך זמן.

הכותב הוא נטורופת ואירידיולוג מוסמך, המתמחה בטיפול ברפואה פונקציונלית ותזונה אורתומולקולארית.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות

1 תגובות