דיאטה

9 עשבים ותבלינים שהוכחו מדעית כמסייעים לירידה במשקל

אם הרעיון שלכם לארוחה המושלמת למטרת ירידה במשקל, הוא עוף או דג רגיל עם סלט ואורז חום, אז אתם מפספסים כמה מהמרכיבים המרכזיים שמוצגים על ידי הרבה מחקרים כעוזרים לגוף לשרוף שומן: עשבי תיבול ותבלינים.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 5/6/16


תבלינים לירידה במשקל

תבלינים המסייעים לנו בירידה במשקל

עשבי תיבול ותבלינים הם הדרך הטובה ביותר כדי להוסיף טעם למזון ללא תוספת קלוריות, סוכר, נתרן, או ג’אנק אחר –דבר קריטי לביצוע כאשר אתם מנסים לרדת במשקל. למה? זה די פשוט: מחקרים מראים שאם לא תאהבו את הטעם של מה שאתם אוכלים, אתם בסבירות פחותה בהרבה לדבוק באותה הדיאטה, לא משנה כמה אתם ממושמעים.

עשבי תיבול ותבלינים מוסיפים כמות משמעותית של טעם למזון ויכולים להפוך, למשל, את חתיכת העוף הפשוטה לארוחה של לא פחות ממסעדה, הודות למעט רוזמרין, פפריקה, מלח ים ופלפל שחור גרוס. זאת ועוד, הרבה עשבי תיבול ותבלינים באמת יכולים להגביר את חילוף החומרים ולעזור לגוף לשרוף שומן מהר יותר. הנה, עשבי התיבול והתבלינים המבוססים על בדיקה מדעית, בכדי לעזור לכם לרדת במשקל:

כורכום

התבלין הצהוב הצבעוני הזה, עשוי לעזור לגוף לשרוף שומן, כך עולה ממחקר משנת 2009 שנערך על ידי אוניברסיטת טאפטס. במחקר מצאו כי העכברים שהואכלו בכורכומין (המרכיב הפעיל שבכורכום) איבדו יותר שומן מאשר אלה שבדיאטה ללא כורכומין. כ-“תבלין מחמם” , כורכום מגביר את חום הגוף, אשר, בתורו, יכול להגביר את חילוף החומרים.

לתבלין יש גם שורה של יתרונות בריאותיים אחרים (ראו: כורכום – 10 יתרונות בריאותיים), החל מלעזור במאבק במחלת אלצהיימר, ועד לשמירה על רמת הורמונים תקינה במהלך “התקופה של החודש”. נסו להוסיף כורכום  למרקים או תבשילים או לפזר מעל ירקות או אגוזים קלויים.

קינמון

תבלין קלאסי זה, הוכח כבעל יכולת לאזן את רמת הסוכר בדם, עוזר לרסן את התשוקה ולהרגשת שובע למשך זמן רב יותר. למרות שיתכן שאתם כבר מפזרים קצת קינמון בשיבולת שועל, אתם יכולים להגדיל את הצריכה היומית, על ידי ערבוב התבלין ביוגורט רגיל, או בחליטה האהובה עליכם וכך לעשות תה ריחני יותר (והרבה יותר דברים!). קינמון גם מספק תוספת נהדרת  למרינדות ותבלינים לבשר.

פלפל חריף

אם אי פעם הוספתם בטעות יותר מדי ממנו למזונות מסוימים, אז אתם בטח כבר יודעים שפלפל חריף הוא תבלין המחמם את הגוף ובגדול. משמעות הדבר היא כי, בדומה לכורכום, הפלפל החריף (או הפפריקה חריפה) מעלה את טמפרטורת הגוף, ומסייעת להגביר את חילוף חומרים. למעשה, הוספת התבלין לאוכל יכולה לעזור לשרוף עד 100 קלוריות לכל ארוחה. נסו לפזר פפריקה חריפה על אגוזים קלויים או במרקים, ביצים מקושקשות, או ברטבים תוצרת בית או במטבלים. (ראו גם: היתרונות הבריאותיים של הפלפל החריף)

כמון

כמון הוא התבלין הקטן שיכול לעזור בגדול: רק כפית אחת שתוסיפו לאחת הארוחות ביום יכולה לעזור לכם לשרוף עד פי שלוש יותר שומן בגוף, כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה על נשים שסבלו מעודף משקל. אלו הן חדשות טובות, במיוחד לאור העובדה שכמון הוא כל כך אוניברסלי, ונהדר להוספת טעם כמעט לכל מזון. נסו את זה בכל דבר – החל ממרקים, תבשילים, רטבים, מטבלים, ירקות מוקפצים , מרינדות, ואפילו לפיתות ודברי מאפה מלוחים אחרים.

ג’ינג’ר

כמו קינמון, ג’ינג’ר עוזר לשלוט ברמות הסוכר בדם, מה שאומר שזה יכול לעזור למנוע עלייה חדה ברמות הסוכר לאחר ארוחה עתירת סוכר או פחמימות. לתבלין יש גם את אותן תכונות שריפת שומן, או תרמוגניות, כמו בכורכום ובקאיין.  מגררים ג’ינג’ר טרי לתוך- ירקות מוקפצים ומערבבים, על דגים אפויים, או לתוך סלט פירות או תה.

קראו עוד על היתרונות הבריאותיים של הג’ינג’ר

שום

הוא אומנם עלול לגרום לריח פה לא נעים, אבל לאכול יותר מצמח זה יכול לעזור לגוף לשרוף יותר שומן, כך עולה ממחקר שמצא כי עכברים בדיאטה עם שום איבדו יותר משקל ב-7 שבועות מאשר עכברים שלא אכלו ממנו. למרות שהתוצאות לא הוכחו עדיין בבני אדם, בהחלט לא מזיק להוסיף יותר לארוחות. גם אם הוא לא יעזור, הצמח החריף מוסיף טעם למזון, במיוחד כאשר תבחרו בשום חי, אשר גם מכיל הרבה יתרונות תזונתיים. (וגם אל תזרקו את נבטי השום).

פלפל שחור

כמו הג’ינג’ר, פלפל שחור מתגאה בשפע של תכונות שריפת שומן. התבלין גם הוכח, כמונע היווצרות של תאי שומן חדשים, דבר אשר יכול לסייע במניעת עלייה במשקל מלכתחילה. אם אתם עדיין לא משתמשים בו, נסו להוסיף פלפל שחור כמעט לכל דבר שאתם אוכלים-הוא אפילו נהדר במזונות אשר ממותקים באופן מסורתי כמו יוגורט ושיבולת שועל.

הל

הל הוא עוד אחד מאותם תבלינים תרמוגניים, כלומר, עוזר להגביר את טמפרטורת הגוף וחילוף החומרים. ההל אהוב במיוחד במטבח ההודי, והוא פנטסטי כאשר מערבבים אותו עם אגוז מוסקט, קינמון, ציפורן וג’ינג’ר עבור הכנת תערובת קארי תוצרת בית או תה צ’אי. ניתן גם לנסות להוסיף מהתבלין ההדרי הזה למאפים, קפה, או לבשרים כמו בשר טלה למשל.

שן הארי

בעוד גננים רבים רואים בשן הארי כעשב מציק, הצמח הופך לפופולרי יותר בקרב שפים וטבחים בבית, כדרך מזינה להוסיף טעם לארוחות ומשקאות. כפי שמתברר, ל- “עשבים” האלה יש גם כמה יתרונות הרזיה, והם עוזרים להפחית נפיחות תוך הגדלת צריכת ויטמינים  כמו A, C, ו- E, יחד עם מינרלים כמו ברזל ואשלגן.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות