איכות חיים

איזה תנוחה הכי טובה לשינה?

מסתבר כי תנוחות שינה מסוימות, מלבד המנוחה עצמה, יכולות לספק לנו יתרונות בריאותיים שונים. שינוי תנוחת השינה לתנוחה חדשה יכולה לתרום במניעת קמטים, נחירות, כאבי צוואר ואף צרבת. גלו אם אתם עושים זאת נכון בכתבה זו. 

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 7/2/13

על הגב, הבטן או הצד?

שינה על הגב

יתרונות

הרבה רופאים מסכימים כי שינה על הגב היא הכי טובה. שינה שכזאת עושה רק טוב ובריאות לעמוד השדרה והצוואר, מהסיבה הפשוטה כי הגב בתנוחה זו ישר ולא נתון לשום לחץ או עיוות.

בעולם המושלם (יש שיגידו לא נוח) כולם ישנו על הגב ללא כרית, מכיוון שתנוחת שינה זו משאירה את הצוואר שלנו בתנוחה ניטרלית. שימוש רב ועודף בכריות עלול כמו כן להכביד על הנשימה.

שינה על הגב טובה גם מהסיבה הקוסמטית, כי מריחת הפרצוף על הכרית למשך כל הלילה לא עושה טוב לפנים שלכם ומעודדת יצירת קמטים חדשים.

חסרונות

מקרים של נחירות ודום נשימה נפוצים יותר בקרב הישנים על הגב, למעשה, שינה על הגב היא כל כך קשורה לדום נשימה עד כדי כך שרופאים ממליצים על תנוחת שינת צד בכדי להמנע מהתופעה. דום נשימה נגרם כתוצאה מכך שאנו שוכבים על הגב, כוח המשיכה מאלץ את בסיס הלשון לקרוס אל קנה הנשימה וכך נמנעת הנשימה או במקרה פחות גרוע נוצרות נחירות אשר יכולות להעיר את השכנים.

חשוב לציין כי שינה השומרת על עמוד השדרה היא לא בהכרח שינה טובה, על פי מחקר שהשווה סוגי תנוחות שינה שונות נמצא כי אלו עם איכות השינה הכי גרועה היו הישנים על הגב.

שינה על הצד

יתרונות

הישנים על הצד היא הקבוצה הגדולה והנפוצה ביותר. רופאים ממליצים על שינה על הצד בזמן הריון, מפני שהיא משפרת את פעילות מחזור הדם לאמא ולתינוק, וכמו כן בגלל ששינה על הגב עלולה להפעיל לחץ על הגב התחתון והבטן ולכן השינה פחות נוחה מסיבות ברורות. שינה על הצד יכולה להקל את השינה במקרים בהם אנשים סובלים מצרבת או חומציות.

חסרונות

שינה על הצד עלולה ליצור לחץ על הכבד, הבטן והריאות, שינוי צד תוך כדי השינה יכול להפחית את הלחץ על האיברים. וכמו שכל ישן צד יודע כבר כי שינה שכזו עלולה להוביל למקרים לא נעימים כמו ידיים רדומות.

שינה כשהראש על היד נפוצה מאוד, אך היא עלולה להשפיע לרעה על השרירים והעצבים, שינה המפעילה לחץ על היד מונעת ממנה לקבל זרימת דם בצורה תקינה ועשויה להוביל לפגיעה עצבית וכמו כן לתחושה לא נעימה כדקירות מחטים. בתנוחת שינה על הצד, הכתפיים נושאות בעומס רב מהגוף, דבר אשר עלול להוביל להתכווצות הצוואר והכתפיים.

שינה על הבטן

יתרונות

שינה על הבטן יכולה למנוע נחירות ומקרים מסוימים של דום נשימה, אך זה בערך הדבר הטוב היחיד ששינה על הבטן תורמת לנו.

חסרונות

שינה על הבטן נחשבת לשינה הגרועה ביותר. היא מיישרת את הצורה הטבעית של עמוד השדרה, דבר אשר עלולה להוביל לכאבי גב תחתון. שינה על הבטן כל הלילה כשהפנים מוטות לכיוון אחד עלול להוביל לצוואר תפוס. נסו להימנע מתנוחת שינה זו, או לפחות לנסות ולהפחית בתופעות הלוואי בעזרת הכנסת כרית מתחת לאזור הירך בכדי להקל על עמוד השדרה.

אנשים נוטים לישון בתנוחת השינה אשר הכי נוחה להם, ללא קשר לתועלת הבריאותית שבה. נסו לגוון בתנוחות השינה ולבדוק מה הכי טוב בשבילכם ואם כתוצאה מכך יש שיפור כלשהו באיכות השינה. אלא אם כן הרופא ממליץ לכם על תנוחת שינה מסוימת, לכו לישון בתנוחה שהכי נוחה לכם, הטבע כבר יעשה את שלו.

אהבתם? פרגנו בלייק!


התגובה שלך

תגובות