תזונה

9 מאכלים הטובים לעור הגוף

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם. אנשים רבים נעזרים במוצרים קוסמטיים לטיפול בעור. אבל, במקום מוצרים העשויים מחומרים כימיים, העור יפיק תועלת רבה יותר מהזנה ראויה. ניתן להזין את העור מבפנים החוצה תוך אכילת המזונות הנכונים.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 11/8/15

מאכלים לעור בריא

מאכלים לעור בריא

אמנם התורשה, אורח החיים וההרגלים שלנו ממלאים תפקיד משמעותי בבריאות העור, הרי שגם על ידי אכילת המזונות הנכונים ניתן בקלות לטפל באקנה, לצמצם את ניראותם של קוים דקים וקמטים, להגן על העור מפני נזקי השמש ולהעצים את יופיו הטבעי של העור. ישנם מזונות רבים המכילים ויטמינים ידידותיים לעור, שלא רק יתרמו לבריאות, אלא גם לעור עצמו.

להלן 9 מזונות על לעור בריא:

תפוזים

תפוזים מאוד מועילים לעור. פרי הדר זה עשיר מאוד בויטמין C, הנחוץ לייצור, לתחזוקת ולשיקום תאי העור. ויטמין זה מסייע גם לשיפור מרקם וצבע העור, כמו גם למניעת מגוון סימני הזדקנות מוקדמת.

נוסף על כך, ויטמיני B, לרבות B1 ופולאט הנמצאים בתפוז, משפרים את זרימת הדם. פירושו של דבר הוא שכמות גדולה יותר של חמצן ושל חומרי מזון מגיעים אל העור, דבר הנחוץ לשמירה על גוון בריא של העור, משפר את פעילות מחזור הדם ושומר על לחות העור, תוך מניעת יובש וקילוף.

ניתן לאכול תפוזים כחטיף, לשלב אותו בסלט פירות, או לשתות מיץ תפוזים.

עוד באגוגו: מה כל כך בריא בתפוז ולמה כדאי לאכול את הקליפה?

שקדים

בכדי לשמור על מראה העור במיטבו, יש לשלב שקדים בתפריט היומי. השקד הוא אחד מהמקורות התזונתיים הטובים ביותר של ויטמין E, אשר מסייע בהזנת העור ובהגנה עליו מפני קרני השמש האולטרה-סגולות המזיקות.

השקדים מכילים גם מגוון תכונות נוגדות חמצון והזדקנות, המסייעות בצמצום נוכחות הקמטים, הקוים הדקים וסימני הזדקנות אחרים. חומצות השומן החיוניות הקיימות בשקדים ידועות כמסייעות בצמצום נפיחות ודלקת, ובכך מסייעות בטיפול בבעיות עור כגון: אקנה, פסוריאזיס ואקזמה.

ניתן לאכול שקדים שלמים כחטיף או להוסיף שקדים פרוסים לסלט, לדגני הבוקר, ליוגורט, או למאפים. אבל, יש לצרוך שקדים במידה, מפני שהם עתירי קלוריות.

ניתן לעסות את עור הפנים, הידיים והרגליים באופן קבוע בשמן שקדים, וזאת על מנת להנות מעור פנים זוהר וקורן, אשר ודאי יתרום למראה צעיר יותר.

עוד באגוגו: היתרונות הבריאותיים של השקדים

אבוקדו

האבוקדו נחשב כחומר הטבעי האולטימטיבי ללחות העור, וזאת בזכות השומנים וחומרי ההזנה הבריאים שהוא מכיל. למעשה, הם מהווים תוספי לחות לעור המעניקים לו מראה צעיר יותר, תוך צמצום נוכחותם של הקוים הדקים והקמטים.

זאת ועוד, פרי זה מכיל ויטמין C, E, K, חומצה פולית, מגנזיום ואשלגן, כולם חיוניים לבריאות העור. הכמות הגדולה של ויטמין E באבוקדו מסייעת בהגנה על העור מפני קמטים ונזקי שמש, עשן וזיהום. נוסף על כך, החלבונים והשומן הבריא הקיימים באבוקדו מסייעים על שמירת מראה שיער בריא ומבריק.

בכדי להשיג מראה עור נאה, יש למרוח את בשר האבוקדו על העור פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע. ניתן לנסות גם מסיכת פנים על בסיס אבוקדו, אותה ניתן בקלות להכין בבית. יש למעוך מעט אבוקדו ולערבב עם מעט חלב. יש למרוח על עור נקי, להשאר עם המסיכה כמה דקות ולשטוף עם הרבה מים. כמו כן, יש לזכור לכלול פרי זה בתפריט היומי.

אוכמניות

האוכמניות הינן חלק בלתי נפרד מהדיון אודות המזונות הטובים ביותר לעור. האוכמניות עשירות בויטמין C, ומהוות נוגד חמצון חזק, השומר על בריאות הקולגן בעור. למעשה, משרד החקלאות האמריקני חקר 40 פירות וירקות נפוצים, והאוכמניות מדורגות בראש הטבלה מבחינת פעילות אנטי-אוקסידנטית.

זאת ועוד, פירות היער הללו עשירים באנתוציאנינים ובקוורצטין, המסיעיים בהקלה על דלקות ובשמירה על גוון עור בריא וקורן.

בכדי למנוע סימני הזדקנות בטרם עת, יש להוסיף חצי כוס אוכמניות ליוגורט או לדגנים מדי יום. ניתן אף לשתות כוס מיץ אוכמניות. פירות יער אחרים כגון פטל, אסנה (פטל שחור) ותות שדה טובים לעור אף הם.

עגבניות

העגבניות טובות מאוד לעור. הן עתירות בחומר נוגד חמצון, המאט את תהליכי ההזדקנות, הידוע בשם ליקופן, אשר מסייע בהגנה על העור מפני נזקי השמש.

החומציות הקיימת בעגבניות מסייעת בהקלה ובריפוי אקנה ובעיות עור אחרות. ויטמין A המצוי בעגבניות מסייע בשמירה על שיער מבריק וחזק.

ניתן למצוא דרכים רבות לשלב את העגבניות בתפריט. כמו כן, ניתן למרוח מיץ עגבניות על העור, להמתין 10 דקות לפחות ואז לשטוף במים פושרים. יש לחזור על הפעולה מדי יום ביומו לשם תחושת עור נקי ומבריק.

תה ירוק

התה הירוק נחשב לאחד המשקאות הבריאים ביותר, בעיקר בזכות היותו אוצר בלום של תועלת לעור. הוא מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון המסייעים בסילוק הרדיקלים החופשיים, ובכך מונע הזדקנות בטרם עת.

התה הירוק טומן בחובו תועלת רבה בטיפול במגוון סוגי הפרעות כגון אקנה, פצעונים, פסוריאזיס, רוזציאה, קמטים ויבלות. נוסף על כך, הוא יעיל מאוד בהגנה מפני כוויות שמש ושיזוף בטיפול מקומי.

מחקרים אחדים המחישו גם כי תה ירוק מסייע בהתמודדות עם סרטן העור תוך חסימת האנזים המזיק, המעורר את הסרטן. לפיכך, בכדי להנות מעור בריא ומלא ברק ומעור נאה, יש לשתות לפחות שתי כוסות תה ירוק מדי יום.

עוד באגוגו: האם תה ירוק מסייע לדיאטה?

תרד

ירק ירוק עלים פופולרי זה טומן בחובו יתרונות בריאותיים עצומים. תרד מועיל גם לעור, מכיוון שהוא מקור בלתי נדלה לויטמינים A, B, C, E, כמו גם אשלגן, ברזל, סידן, מגנזיום וחומצות השומן אומגה 3.

הכמות הגדולה של ויטמין A בתרד משמשת כנוגד חמצון ומסייעת במניעת נזק לתאים והזדקנות בטרם עת. בהיותו עתיר בטא-קרוטן, התרד מסייע גם במניעת יובש בעור וקמטים, ואף מגן על העור מפני כוויות ונזקי הקרניים האולטר-סגולות.

שוקולד מריר

נכונה הטענה כי שוקולד מריר מועיל לעור. הפלבנואידים בשוקולד המריר מגינים על העור מפני קרני השמש האולטרה-סגולות המזיקות, אחד הגורמים המרכזיים לעור לא בריא. הוא מסייע גם בהגברת זרם הדם אל העור ומשפר את לחות העור ואת הגוון שלו.

מאחר ששוקולד מריר הינו עתיר קלוריות, יש לאכול 3 גר’ ביום, לכל היותר. ניתן גם להוסיף שוקולד מריר לשייקים או למאפים ביתיים.

סלמון

דג סלמון הוא עוד אחד ממזונות העל אשר יכולים לתרום לעור בריא יותר וקורן. מאחר שהוא מקור עשיר לחומצות השומן אומגה 3, דג זה שחי במים קרים ידוע כמזין את העור תוך הפחתת ייצור החומרים הדלקתיים בגוף. בעוד הסלניום מסייע בהגנה על העור מפני הקרניים האולטרה סגולות המזיקו, האבץ מאיץ את יצירת התאים החדשים והשלת העור המת, ובכך מותיר עור קורן ובוהק.

ניתן להנות מסלמון צלוי, אפוי ומבושל בכדי לשמור על עור קורן ובריא.

בכדי לשמור על בריאות העור ועל מראה צעיר לאורך שנים, יש לשלב את מזונות העל הללו בתפריט, בחלקם, כמו שקראתם, אפשר להשתמש בצורה חיצונית במריחה על העור. כמו כן, יש לשמור על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית סדירה, שתיה מספקת של מים, 6-8 שעות שינה בלילה, הפחתת מתחים ושילוב מידה רבה יותר של צחוק. כתוצאה מכך, תהליך ההזדקנות יואט ויאפשר שמירה על עור בריא וקורן.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות