נפש

למה כדאי לכם לתרגל את תנוחת השוואסנה?

תנוחת השווסאנה, או בשמה הנוסף תנוחת הגופה, היא תנוחת יוגה מושלמת להרגעת הגוף והנפש. היא מסייעת לנו בהעלאת האנרגיה, הפחתת לחץ נפשי וחרדה, שיחרור השרירים, שיפור הזיכרון ועוד.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 27/7/15

תנוחת השוואסנה

תנוחת השוואסנה

איך מתרגלים את תנוחת השוואסנה?

  1. שכבו על מזרן קשיח או על הרצפה.
  2. הניחו את הידיים מקביל לגוף, פשקו אותם מעט כשכפות הידיים מופנות כלפי מעלה.
  3. פשקו מעט את הרגליים ונסו להירגע ככל האפשר.
  4. באופן מודע גרמו לשחרור השרירים מכף רגל ועד ראש.
  5. נשמו לאט ועמוק. התמקדו בנשימה דרך הבטן ושמרו על קצב נשימה.
  6. הישארו בתנוחה 5-30 דקות. וודאו שאתם לא נרדמים תוך כדי התהליך.

כדי לסיים ולצאת מהתנוחה, קחו מספר נשימות עמוקות והסתובבו לאט על הצד. השתמשו בידכם כדי לעבור למצב ישיבה.

יתרונות תנוחת השוואסנה?

תנוחה זו משחררת את השרירים בכל חלקי הגוף. מרגיעה את הגוף והנפש, ונותנת תחושה טובה וחיוניות. ניתן לתרגל אותה לאחר אימון יוגה. היא מאטה את קצב הלב ולחץ הדם, משרה תחושה של רוגע, מפחיתה חרדות ודיכאון ותורמת לשיפור באיכות השינה.

אהבתם? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות