נפש

איך לבנות בטחון עצמי גבוה?

everystockphoto

בטחון עצמי משקף בבני האדם הבדלים משמעותיים. בטחון עצמי יכול להתבטא בתפישה עצמית של אדם המרגיש כבלתי ניתן לעצירה ומהצד השני, אצל אדם אחר, לתחושת פחד בלתי נשלט. כולנו כבני אדם נעים וממוקמים על קו רצף זה. התחושה של איך אנו רואים את עצמנו היא בעלת השפעה חזקה מאוד על איך אנשים אחרים רואים אותנו. לכן אפשר להסיק מכך בקלות כי ככל שנהיה בעלי בטחון עצמי גבוה יותר, כך נצליח יותר.  

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 30/11/12

איך לבנות בטחון עצמי גבוה?
איך לבנות בטחון עצמי גבוה? everystockphoto

למרות שהרבה מהמרכיבים המשפיעים על הבטחון העצמי שלנו לא בשליטתנו, ישנם כמה דברים שאנו בכל זאת יכולים לעשות. בעזרת שימוש בעצות הבאות שנציג תוכל להגיע לקצה היכולות המנטליות שלך ולמצות את הפוטנציאל הטמון בך.

1.הקפד על הלבוש

נכון, הלבוש לא עושה את האדם, אבל הלבוש בהחלט משפיע על איך שאנחנו מרגישים כלפי עצמנו. אף אחד לא מודע למצב הפיזי שלך יותר ממך. כשאתה לא נראה טוב ומרושל, זה משפיע על איך שאתה הולך ועל איך שאתה בא במגע עם אנשים. השתמש במראה שלך כיתרון.

2.לך יותר מהר

בכדי לזהות איך אדם מרגיש כלפי עצמו, צריך רק להסתכל על הליכתו. יותר מדי איטי?!, אדיש?!, כואב?!, או אנרגטי ובעל מטרה!. אנשים עם בטחון עצמי הולכים מהר. יש להם מטרה, מישהו לפגוש, מקום להיות בו ועבודה חשובה לעשות. גם אם אין לך משהו חשוב לעשות ואינך ממהר, הסתגלות להליכה מהירה יותר תתרום לתחושת החשיבות העצמית שלך.

 3.יציבה נכונה

בדומה לצורת ההליכה שלנו, גם צורת היציבה שלנו מספרת סיפור. אנשים עם כתפיים מרושלים, בעלי תנועות עייפות מקרינים חוסר בבטחון עצמי. הם חסרי מוטיבציה במה שהם עושים והם אינם מחשיבים את עצמם כחשובים. בעזרת תרגול יציבה נכונה, באופן אוטומטי תרגיש יותר בטחון. עמוד ישר, הרם את ראשך וצור קשר עין. מיד תיווצר תחושה חיובית אצל אחרים ואתה תרגיש יותר דרוך ומחוזק.

4.הערכה על מה שיש

כשאתה מתמקד רק במה שאתה רוצה ובמה שאתה חייב להשיג, המוח עושה בדיוק את ההפך וגורם לנו לחפש סיבות לאי יכולת השגת המטרה שאנו רוצים, וכך מתערער הבטחון העצמי שלנו. לכן עשה לך הרגל להכיר תודה על הדברים שיש לך וכבר השגת. פנה לך זמן, זה אפילו יכול להיות לפני השינה והכר הערכה בדברים החיוביים של החיים שלך, כמו הצלחה שחווית בעבר, כישורים שיש לך, מערכת יחסים וכן הלאה. אתה תתפלא עד כמה הדבר יחדיר בך אנרגיה להמשיך לקראת שלב חדש בחיים שלך.

5.חלק מחמאות לאנשים

מחשבות שליליות כלפי עצמנו מקרינות את עצמן כלפי חוץ, הדבר יכול להתבטא בתוקפנות וברכילות כלפי אחרים. כדי לשבור את המעגל, קח לך הרגל חדש והתחל להחמיא לאנשים. בנוסף לבטחון העצמי שיבנה, כתוצאה מכך גם אנשים אחרים יחבבו אותך יותר ויחפשו את מחיצתך. כשאתה רואה את הטוב באחרים, אתה מוציא את הטוב שבך.

6.השמע את דעתך

אנשים מפחדים להביע את דעתם, הם חושבים שדעתם תשמע מטופשת על ידי אנשים אחרים. הפחד הזה לא מוצדק, באופן כללי בני האדם יותר מקבלים דעות מאשר אנו נוהגים לחשוב. למעשה מרבית האנשים עסוקים באותו פחד עצמו. התגברות על הפחד, אפילו רק פעם אחת בכל ארוע, תהפוך אותך לדברן יותר טוב בחברת אנשים, בעל בטחון במחשבותיך האישיות ואף כמוביל בין עמיתך לעבודה.

7.התחל להתאמן

בהמשך למראה החיצוני, לאימון הגופני יש חלק גדול במרכיב הבטחון העצמי שלנו. כשאתה לא בכושר, אתה עלול להרגיש לא מושך וחסר אנרגיה. באמצעות אימון גופני אתה משפר את המראה החיצוני שלך וממלא את עצמך באנרגיה. עצם העיסוק בספורט מחזק את המשמעת שלנו והופך אותנו ליותר חיוביים, הדבר משפיע עלינו לכל אורך היום.

8.תרום לאחרים

הרבה פעמים אנו עסוקים יותר מדי ברצונות האישיים שלנו. אנו מרוכזים מדי בעצמנו ולא ברצונות האנשים שבחברתנו. אם תפסיק לחשוב רק על עצמך ותתחיל להתרכז בתרומה לסובבים אותך,הדבר יגרום לך להפסיק לחשוב רק על הפגמים שבך. הדבר יגביר את הבטחון העצמי שלך ויעזור לך אף להגביר את התרומה שלך לאחרים. ככל שתתרום יותר לחברה ולעולם הסובב אותך, כך תקבל הכרה והצלחה אישית.

תגובות

קראו על  חלון בית החולים

אולי יעניין אותך גם