כושר

הליכה או ריצה – מה יותר טוב?

הליכה או ריצה?

לעשות דיאטה ולהוריד במשקל זה לא קל, אבל שילוב הדיאטה עם פעילות גופנית מסייעת בתהליך. שריפת הקלוריות בגופנו מתרחשת כל הזמן, אך תהליך שריפת הקלוריות  מגיע לשיאו ברגעים של אימון גופני. גופנו הופך לחטוב יותר, יותר שרירים פחות שומן, מה שמגביר ומייעל את חילוף החומרים בגופנו, וכתוצאה מכך אנו שורפים יותר קלוריות גם בזמן מנוחה. בכתבה זו  ננסה לעמוד על ההבדלים והיתרונות של שני סוגי פעילויות: הליכה וריצה.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 17/12/12

פעילות אירובית

הליכה וריצה, שתיהן פעילויות אירוביות. במהלך הפעילות האירובית אנו מאמצים את כלל קבוצות השרירים העיקריות בגופנו. פעימות הלב עולות, בכדי לענות לדרישה ההולכת וגוברת של הגוף לדם, וכמו כן הנשימה מתעצמת כדי לעמוד באספקת החמצן לגופנו.

הליכה או ריצה?
הליכה או ריצה? everystockphoto

שריפת קלוריות בהליכה

כמות הקלוריות הנשרפת במהלך האימון האירובי תלויה בכמה משתנים: עצימות האימון, משך האימון ומשקל המתאמן. הליכה היא פעילות פחות מאומצת מריצה. אדם השוקל 60 ק”ג, ישרוף בשעת הליכה מתונה של 3-4 קמ”ש 148 קלוריות. אדם השוקל 80 ק”ג ישרוף באותה פעילות בדיוק 204 קלוריות. הגברת המהירות ל 5-6 קמ”ש תגרום לשריפה של 290 קלוריות בשעה, בהנחה שמשקל האדם 60 ק”ג, ובמקרה והאדם שוקל 80 ק”ג ישרפו 409 קלוריות בשעה.

שריפת קלוריות בריצה

הריצה שורפת קלוריות בצורה יעילה מאוד, אך היא דורשת הכנה מספקת בכדי להמנע מתשישות או פציעה. קצב ריצה של 8 קמ”ש שורפת 472 קלוריות בשעה במקרה שמשקלך 60 ק”ג, הגברת המהירות ל 12 קמ”ש תגרום לשריפה של 797 קלוריות בשעה. משקל גוף גבוה גורם לפעילות הריצה להיות קשה יותר ומאומצת, כמו כן היא גורמת לעומס מוגבר על אזור הברכיים והקרסול, לכן יש להיכנס לפעילות מסוג זה בהדרגתיות. כמו כן משקל גוף גבוה גורם לשריפת קלוריות מוגברת, אדם השוקל 80 ק”ג ישרוף 654 קלוריות בשעת ריצה במהירות של 8 קמ”ש, ו-1103 קלוריות במהירות של 12 קמ”ש.

הליכה לעומת ריצה

ריצה במשך שעה באופן יומיומי שורפת יותר קלוריות מאשר הליכה, לכן באופן תיאורטי, ריצה יותר טובה לדיאטה והפחתה במשקל. אך ריצה שואבת מהאדם משאבים פיזיים רבים, ולכן דורשת ממנו להיות במצב גופני מעולה. נעילת נעלי הריצה שלך, לאחר ישיבה ממושכת על הספה, ויציאה לריצה מאומצת היא לא רעיון כל כך טוב, רעיון שעלול להוביל אותך בחזרה לספה כשאתה חבול ושרירך פצועים.

קראו על  תזונה לפני אימון: מה לאכול לפני אימון

לעומת הריצה, הליכה יכולה להיות פתרון טוב ויעיל יותר, במקרה ואתה לא מורגל לפעילות גופנית. אל תמעיטו בהשפעה של ההליכה על בריאותכם. בכל מקרה תמיד מומלך להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם לפני תחילת פעילות גופנית, במיוחד אם לא עסקתם בכך זמן רב.

תגובות

אולי יעניין אותך גם