תזונה

בצל – 10 יתרונות טיפוח ובריאות

חיתוך הבצל אולי יגרום לכם לקצת דמעות, אבל מלבד זאת, הבצל הוא אוצר של בריאות וטיפוח.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 3/2/16

בצל1
בצל. אוצר של בריאות וטיפוח

הבצלים מכילים רכיבים נוגדי-דלקות, נוגדי-אלרגיות, נוגדי חמצון ונוגדי-סרטן. הם גם עשירים בויטמיני A, B6, B קומפלקס וויטמין C, כמו כן בברזל, בחומצה פולית ואשלגן. הם מקור מעולה לתרכובות גופרית, פלבנואידים ופיטוכימיקלים.

אולי אחד מצמחי התבלין המתורבתים העתיקים ביותר, הבצל בעל מקום מיוחד בעולם הקולינרי הודות ליכולת שלו להשתלב כמעט בכל תבשיל.

הנה יתרונות הטיפוח והבריאות של הבצלים

1.מזרז את צמיחת השיער

מיץ הבצל יעיל במניעת נשירת השיער וקידום צמיחת השיער. הגופרית בבצלים מסייעת בשיפור זרימת הדם לקרקפת ומזרזת את ייצור הקולגן הנחוץ לצמיחת השיער החדש.

  1. הוציאו את המיץ מבצל אחד
  2. ערבבו אותו עם כפית דבש ו-2 עד 3 טיפות של שמן לבנדר
  3. עסו את הקרקפת עם התערובת
  4. כסו את השיער בכובע רחצה והשאירו למשך הלילה או לפחות לשעה
  5. שטפו את השיער במים, ולאחר מכן חפפו כרגיל.
  6. חזרו על הטיפול 2 או 3 פעמים בשבוע עד שתקבלו את התוצאות הרצויות.

2.שמירה על רמת הסוכר בדם

הבצל טוב לאנשים הסובלים מסוכרת ומסייע באיזון רמת הסוכר בדם. הגופרית בבצל מסייעת בהגברת ייצור האינסולין ומפחיתה את רמת הגלוקוז בדם במקרים של סוכרת סוג 1 ו-2. בנוסף, מיץ הבצל מכיל כמויות זעירות של כרום, המסייע בשיפור רמת עמידות הגוף לגלוקוז.

3.מניעת סרטן

הבצל נמצא בעל יכולת מניעתית במגוון סוגים של סרטן כמו סרטן הריאות, השחלות, הקיבה, שלפוחית השתן, השד, מעי גס, הערמונית הפרוסטטה, הפה, הכבד וסרטן המוח.  תכולת הפנולים ופלבנואידים בבצל עם פעילות נוגדי החמצון מסייעים בלחימה בתאי הסרטן.

מחקר משנת 2006 הראה קשר בין צריכה קבועה של בצל ושום והפחתת הסיכון למגוון סוגים של סרטן.

קראו על  היתרונות הבריאותיים של הבמיה

הפחיתו את הסיכון לסרטן באמצעות אכילת בצל אחד בכל יום.

4.הפחתת הסיכון למחלות לב

צריכה קבועה של בצל יכולה להפחית את הסיכון למצבים כמו התקשות העורקים, לחץ דם גבוה, התקפי לב ושבץ. לקוורצטין הנמצא בבצלים יש רכיבים נוגדי חמצון ונוגדי דלקות הטובים לבריאות הלב.

מחקר משנת 2007 הראה כי קוורצטין מסייע בהורדת לחץ הדם באנשים הסובלים מיתר לחץ דם. בצל גם מסייע במניעת הצטברות של כולסטרול הגורמת לסתימה והתקשות העורקים.

התחילו לאכול בצל כדי לשפר את בריאות הלב שלכם.

5.בניית מערכת חיסונית חזקה

הודות לתכולת הפוליפנולים, הבצלים יכולים לחזק את מערכת החיסון שלנו באמצעות הגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים. בנוסף, בצל מכיל עקבות מינרלים של סלניום המסייעים בשיפור המערכת החיסונית באמצעות תגובה חיסונית וכמו כן במניעת תגובה עודפת של מערכת החיסון.

בנוסף, צריכת בצלים יכולה לסייע בהפחתת תגובות אלרגיות בגופנו באמצעות הפסקת הייצור של היסטמין. הרכיבים האנטימיקרוביאליים שלו מסייעים במניעת זיהומים.

ירידה בתפקוד המערכת החיסונית נפוצה מאוד בעת טיפולי הקרנה בחולי סרטן, אך עם צריכה של מזונות עשירים בקוורצטין, אנו יכולים לחזק את מערכת החיסון.

6.העלאת צפיפות העצם

הבצלים מסייעים בהאטת דילול העצם, דבר ההופך אותם לפתרון טבעי מעולה לנשים מבוגרות, אשר נמצאות בסיכון לפתח אוסטאופורוזיס.

הפפטיד בבצל הנקרא GPCS בעל יכולת לחיזוק העצמות. בנוסף, תכולת הגופרית מספקת יתרון ישיר לרקמות המחברות.

מחקר משנת 2009 מצא כי צריכה יומית של בצל משפרת את צפיפות העצמות בנשים במהלך גיל המעבר או אחריו ביחס לנשים שלא צרכו בצל כלל. בנוסף, חוקרים מצאו כי הדבר מנע גם את הסיכון לשברים בירכיים בקרב נשים ב-20 אחוזים.

7.טיפול באסתמה

הבצל גם יכול לשפר תסמיני אסתמה ובעיות נשימה אחרות. הקוורצטין בבצל מסייע בהרפיית שרירי נתיבי האוויר ומקל את תסמיני האסתמה.

קראו על  ג'ינג'ר - 10 יתרונות בריאותיים

כמו כן, תכולת הגופרית בבצלים מתפקדת כרכיב אנטי-דלקתי חזק. דבר המספק הקלה מתסמיני האסתמה.

אך, אם אתם אלרגיים לאספרגוס, רוב הסיכויים שתהיו אלרגיים גם לבצל, לכן במקרה זה אין לצרוך את הבצל.

8.בריאות הפה

אומנם הבצל גורם לריח רע מהפה באופו זמני, אך הוא גם יכול לתרום לבריאות הפה. הבצל מכיל רכיבים אנטי-בקטריאליים חזקים, אשר יכולים לסייע בהפחתת רמת הבקטריות המזיקות בפה, הגורמות לעששת ולמחלות חניכיים.

ניתן להשתמש בבצל ביעילות כתרופת סבתא לחיזוק השיניים ולקבל הקלה מכאבי חניכיים.

פשוט לעסו חתיכת בצל כל יום למשך 2-3 דקות כדי לסלק את הבקטריות מהפה.

9.עור בריא יותר

מיץ בצל יכול לסייע לעור שלכם להיות בריא ומבריק. הוא יכול להפחית כתמים כהים בעור ופיגמנטציה של העור וכמו כן לטפל באקנה.

מאחר והוא עשיר בקוורצטין, אחד מנוגדי החמצון החזקים שיש, הבצל יכול לשמור על העור שלנו נקי מקמטים. בנוסף, הויטמינים וגופרית בבצלים שומרת על העור מפני נזקי הרדיקלים החופשיים.

  • ערבבו כף מיץ בצל בחצי כף יוגורט
  • מרחו את המשחה על העור ואזור הצוואר
  • חכו 10 דקות ושטפו במים פושרים
  • הכינו את המסכה לפנים פעם או פעמיים בשבוע

10.טיפול בכינים

ניתן אפילו להשתמש במיץ הבצל לטיפול בכינים. התכולה הגבוהה של גופרית מסייעת בחיסול הכינים וכמו כן את ביצי הכינים.

  1. סחטו את המיץ מ-2 עד 3 בצלים
  2. מרחו על הקרקפת ועסו ביסודיות את השורשים
  3. כסו את השיער בכובע רחצה למשך 2 עד 3 שעות
  4. חפפו את השיער ושטפו במים פושרים
  5. תנו לשיער להתייבש לאט, ולאחר מכן סרקו את השיער עם מסרק כינים כדי להסיר את הכינים והביצים המתות.
  6. חזרו על הטיפול כל יום במשך 3 ימים, ולאחר מכן עשו אותו פעם בשבוע למשך מספר חודשים.
קראו על  תפוח אחד: שפע של יתרונות בריאותיים

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

אולי יעניין אותך גם