תזונה

4 מאכלי בריאות שלא בריאים לנו

לא כל מה שנקרא אוכל בריאות הוא אוכל בריאות, ולא כל מאכל אשר מעוטר בסלט הוא בהכרח אוכל בריאות. בכתבה זו נציג מספר מאכלים אשר יש נטייה לחשוב לגביהם כי הם בריאותיים לחלוטין וכשלמעשה הם עלולים להיות רעים לבריאות ולדיאטה שלנו.  

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 3/3/13


חטיפי גרנולה מלאים בסוכר ושומן

להתחיל לחשוד בטעם

חטיפי גרנולה

חטיפי גרנולה חייבים להיות בריאים לנו, לא?, לא תמיד. אם חטיף הגרנולה שלכם טעים לכם יותר מדי אז כדאי שתתחילו לחשוד, כי יתכן מאוד שהוא עשוי מאותם מרכיבים טעימים שחטיפים רגילים עשויים כמו: סוכר, שומן ושוקולד.

חטיפי הגרנולה מכילים רכיבים מעולים ובריאים כמו אגוזים או שיבולת שועל, אך הוספה לחטיף הגרנולה רכיבים כמו שמן וסוכר בכדי להוסיף טעם גורעת מהערך הבריאותי שלו. כמובן, חטיפי גרנולה יכולים להיות בריאים, אך הטעם שלהם צריך להיות שונה לגמרי, לכן הקפידו לבדוק שהחטיף בריאות שלכם לא מתוק מדי או שומני מדי ושהטעם שלו תואם כמה שניתן למקור הגולמי של החטיף.

סלט מזון מהיר

רשתות המזון המהיר בשנים האחרונות מציעות ללקוחות שלהם אפשרות להזמין ארוחות סלט כחלק מהתפריט שלהן, הטרנד ה"בריאותי" הזה כמובן נולד כתוצאה מהביקורת הקשה שרשתות המזון המהיר ספגו במהלך השנים.

לעיתים אנו נוטים לחשוב שארוחה המעוטרת בסלט חייבת להיות בריאה ודיאטית, לצערנו לא תמיד. למעשה, תופתעו אולי לגלות שלאחר בדיקה שנעשתה במספר רשתות מזון מהיר, כמות הקלוריות בארוחות בריאות מסוימות היו גדולות יותר מכמות הקלוריות בארוחות הרגילות שהוצעו על ידי הרשת. למשל ארוחה של עוף וסלט עלולה לעלות על ארוחת המבורגר פשוטה במספר הקלוריות, הסוכר, השמן והפחמימות שהארוחה מכילה. לכן הקפידו שארוחת הסלט שלכם בריאה לחלוטין ואל לכם להסתנוור מהמראה הבריאותי של החסה המעטרת את ארוחות הבריאות ומתווספת לרכיבים אחרים שומניים ולא בריאים.

דגים

דגים תמיד הומלצו בפה מלא על ידי רופאים, תזונאיים וכל מיני אנשי בריאות פאנטיים, והיחידים אשר התנגדו לכך היו האנשים שפשוט לא אהבו לאכול דגים, וכמובן הדגים עצמם.

בשנים האחרונות עלתה המודעות לסכנות הבריאותיות אשר עלולות להיות כרוכות באכילת דגים, אך טעות לחשוב שמדובר בדגים עצמם, כשלמעשה הבעיה היא במזהמים שונים הנמצאים בסביבת החיים של הדגים כמו מפעלים כימיים שונים המזהמים את האוקיינוסים, זיהום אשר עלול להכיל בתוכו כספית, חומר כימי רע לגוף האדם, הכספית נספגת בדגים בדרכם לצלחת שלנו ולבסוף לגופנו.

כמובן, ישנו תקן בריאותי אשר מקפיד על רמות כספית סבירות, אך ההמלצה היא לא להפריז בכמויות הדגים הנאכלות. אפשרות אחרת בכדי להימנע מאכילת דגים המכילים כספית היא אכילת דגים אשר מקורם בחוות גידול אורגניות נקיות מכספית.

פירות יבשים

הפירות היבשים עלולים להטעות אותנו בגדול, לפעמים אנו עשויים לחשוב שאכילה בלתי מבוקרת שלהם לא יכולה להסב נזק לבריאות או לדיאטה שלנו, אך למעשה, פירות יבשים יכולים להכיל פי שמונה יותר קלוריות מפירות טריים. לשם השוואה, ענבים בכוס אחת מכילים 60 קלוריות, לעומת ענבים מיובשים, הלא הם הצימוקים, אשר מכילים 460 קלוריות. הסיבה לכך היא הייבוש של הפרי מנוזלים, כך שהוא הופך למרוכז יותר, קטן יותר, אך קטלני יותר לדיאטה ולבריאות שלנו כשאנו מנשנשים אותו לדעת.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


התגובה שלך

תגובות