דיאטה

10 סודות של אנשים שהם רזים מטבעם

האם תהיתם אי פעם איך אנשים רזים באופן טבעי שומרים על המשקל מבלי לרעוב? האמת היא, שאנשים רזים מפתחים הרגלים שהופכים אותם לרזים יותר עם מעט מאוד מאמץ, או ללא מאמץ כלל.


למרות שהרגלים אלה נשמעים פשוטים – יש צורך בכוח רצון חזק כדי לשלוט בהם. אנשים הנאבקים בבעיות משקל נוטים להיות חלשים יותר כשמדובר במזון – במיוחד במזונות משמינים. עם זאת, אם אתם מרגישים שאתם מוכנים לשינוי במשקל וחולמים להישאר רזים- הנה הסודות הכמוסים ביותר שאנשים רזים לא מדברים עליהם:

1.הם יודעים איפה לומר “לא”

כאשר אנחנו מבלים עם חברים, יש נטייה לבחור בחירות גרועות של מזון כמו החברים שלנו ולתרץ את זה לעצמנו, או כאשר אנחנו מרגישים קצת דכדוך אנחנו חושבים שמגיע לנו להתפנק קצת. יתר על כן – אנחנו אוכלים גם כשאנחנו לא רוצים כי אנחנו דבקים בדיאטת 7 הארוחות (למשל).

לומר “לא” במצבים שונים ולגבי בחירות מזון שונות- היא מיומנות שאנשים רזים באופן טבעי משכללים במשך שנים. הם יודעים איך להגיד “לא” כאשר מציעים להם דברים לא בריאים. הם גם יודעים איך להימנע מאכילת יתר כאשר הם מרגישים מדוכדכים. והכי חשוב, הם יודעים מתי לומר “לא” כאשר הגוף שולח איתותי רעב שגויים.

2.הם לא אוהבים לאכול בלילה

בעוד אנשים רזים באופן טבעי לא דבקים בחוק ה-“לא לאכול, אחרי השעה 19:00” , הם פשוט לא אוהבים לאכול בלילה.

לא רק שאכילה בלילה מקדמת עלייה במשקל, אלא שהיא גם גורמת לנדודי שינה ולתחושת עייפות בבוקר. הרזים יודעים זאת- אז הם נוטים לאכול ארוחת ערב משביעה שתשאיר אותם שבעים עד הבוקר. אם הם מרגישים רעבים ב-23:00 הם מעדיפים לאכול פירות יער או חצי תפוח מאשר כריך או חתיכת עוגה.

3.הם אוהבים ללכת

אם תציעו לאנשים רזים מטבעם טרמפ לדואר או למכללה- הם נוטים יותר לומר “לא”. העניין הוא, שהם נהנים ללכת כיוון שהם יודעים שזה גם אימון אירובי נהדר וגם לא ממש מרגיש כמו פעילות גופנית.

הם נוטים ללכת למרחקים ארוכים במהלך היום- וזהו אחד הסודות לכך שתמיד יש להם רגליים שריריות וגוף מושלם ורזה להפליא.

4.הם ישנים מספיק

ישנו קשר חזק בין המשקל לבין שעות השינה שלכם. מחסור בשעות שינה, מוביל לעתים קרובות לבחירות מזון לא בריאות, חולשת שרירים ולביצועים ספורטיביים נמוכים. גם רמה נמוכה של מחסור בשינה יכולה להגביר את התיאבון על ידי שינוי התנהגותם של ההורמונים גרלין ולפטין, אשר אחראים על ניהול חילוף החומרים והתיאבון. כתוצאה מכך, ישנה תשוקה חזקה יותר לפחמימות ולמזון מנחמים עמוסים בקלוריות- אשר יכולים לגרום לעלייה במשקל.

באופן טבעי- אנשים רזים יודעים את זה ומודעים גם לכל הסיכונים של מחסור בשינה, ולכן הם גם מוודאים שהם ישנים לפחות 7 שעות בכל לילה. יתר על כן, הם נוטים ללכת לישון לפני 11 בלילה – כדי למנוע חשק לאכילה לילית ולישון את שנת היופי שלהם.

5.הם מנשנשים בחוכמה ודברים שעשויים להישמע לכם מוזרים

זה אולי נשמע לכם הזוי שיש מי שלא אובססיביים לגלידות, עוגות, צ’יפס, או כנפיים של עוף. אבל כאשר אנשים רזים מטבעם בוחרים את הנשנושים שלהם- הם אפילו לא שוקלים לצרוך את הדברים האלה.

תציעו להם גלידה והם יגידו: “לא, תודה, אני לא אוהב גלידה” או שתגידו להם, “בוא נאכל פופקורן וצ’יפס ונראה סרט”- “והם נוטים יותר לענות “אולי עדיף סלט פירות, לא?”. החטיפים שלהם קצת מוזרים, אבל זו הדרך בה הם נמנעים מקלוריות לא רצויות.

6.הם שומרים על הידרציה של הגוף לאורך היום

האם אתם יכולים לאמוד את כמות המים שאתם שותים במהלך היום – 1-2 כוסות? תה, קפה ומשקאות קלים לא נחשבים. הגוף זקוק למים רגילים כדי לתפקד במיטבו.

מים מאיצים את קצב חילוף החומרים ומסייעים לירידה במשקל ושריפת שומן. אנשים רזים תמיד מחזיקים בקבוק מים קטן בתיק ושותים ממנו במשך היום. הם גם אוהבים להוסיף פירות, ירקות, ופירות יער למיניהם כדי להפוך אותם לטעימים יותר ולהגביר את האנרגיה שלהם.

7.הם כמעט ולא רואים טלוויזיה

אל תופתעו אם אתם לא מוצאים טלוויזיה בבית של מישהו רזה. העניין הוא, שהם לעתים רחוקות, אם בכלל- צופים בטלוויזיה. לבלות יום או ערב שלם בבהייה – נשמע להם משעמם והם מעדיפים לשחק טניס או ללכת לטיול בערב במקום זאת.

אנשים רזים אוהבים מאוד ספורט, טיולים וזמן איכות עם עצמם- ולכן אין להם זמן ללוח השידורים של הטלוויזיה ביומן שלהם.

8.הם ממלאים את הארוחות שלהם בעשבי תיבול וירקות

הסטטיסטיקה מראה כי יותר ויותר אנשים עוברים לדיאטות צמחוניות וטבעוניות בימינו. ואנשים רזים אינם יוצאים מן הכלל כשמדובר בכך. הם ממלאים ממש כל ארוחה בעשבי תיבול וירקות ועושים את זה בצורה יצירתית להפליא. אין צורך להפוך לטבעונים כדי לרדת במשקל, אבל כן צריך להתאהב בעשבי תיבול וירקות אם אתם רוצים לרדת במשקל ולשמור עליו.

9.הם אוכלים מנות קטנות

כשמדובר בשליטה על גודל המנות- אנשים רזים הם הזוכים הגדולים. הרזים תמיד אוכלים מה שהם רוצים – אלא אם כן זה לא בריא – אבל הם טובים באכילה מודעת.

הם דבקים במנות קטנות יותר כדי לא להעמיס על עצמם. זה עוזר לשמור על רמות אנרגיה גבוהות ולמנוע צבירת שומן. בקרת מנות היא מיומנות קשה לשליטה, אך הוכחה כיעילה לירידה במשקל כמו אימון אינטנסיבי.

10.הם שומרים על רמות הלחץ

מתח הוא אחד הגורמים המובילים לעלייה וירידה במשקל. אנשים רזים יודעים את זה- כך שהם תמיד מנסים לשלוט ברגשותיהם ולהפחית את רמות הלחץ על ידי תרגול מדיטציה או טיול בפארק בכל פעם שהם מרגישים לחוצים. חשיבת יתר היא הרגל גרוע- אז ידיעה כיצד לנהל רגשת יכולה להועיל למסע שלכם לירידה במשקל.

אנשים רזים מטבעם לא מתאמצים לשמור על המשקל שלהם, אבל עדיין, יש להם הרגלי שליטת משקל פנטסטיים- שרובם אפילו לא מודעים לכך שהם עושים זאת. אמצו כמה מהרגלים אלה בעצמכם ותראו כמה מהר תוכלו להצטרך לאנשים הרזים באופן טבעי.

מקורות והפניות
  • http://www.shape.com/latest-news-trends/sleep-and-weight-loss-why-getting-your-zzzs-important
  • http://www.webmd.com/diet/obesity/features/6_meals_a_day
  • http://www.eatthis.com/veganism-found-to-be-the-best-diet-for-weight-loss

התגובה שלך

תגובות