תזונה

10 מאכלים המסייעים לציפורניים בריאות

תאמינו או לא, החלק הנראה לעין של הציפורן אינו אלא רקמה מתה, דבר המסביר מדוע גזיזת הציפורניים אינה מכאיבה. ציפורניים חזקות ומבריקות הינן סימן למשטר מכוון-יופי קפדני, אך אנו שוכחים כי ציפורניים בריאות מחייבות תפריט ואורח חיים בריאים. המזון מכיל חומרים מזיני יופי רבים, אשר משפיעים במידה רבה על מראה הציפורניים.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 19/8/15



מאכלים המסייעים לציפורניים בריאות

מאכלים המסייעים לציפורניים בריאות

הציפורניים הינן החלק האחרון בגוף הזוכה לקבל חומרים מזינים, כך שאם התפריט ואורח החיים דלים, יש לתת לציפורניים תשומת לב מיוחדת, פן יהפכו חלשות ושבירות. אכילת המזונות הנכונים עשויה, באופן טבעי, להפוך את הציפורניים לחזקות ובריאות יותר.

להלן 10 מזונות-על מובילים לשמירה על בריאות הציפורניים

קטניות (שעועית)

סוגי קטניות שונים מהווים מקור טוב לביוטין, סוג של ויטמין B המונע מהציפורניים להישבר. גם מחסור קל בביוטין עשוי לגרום ליובש בציפורניים, להאט את צמיחתן ולגרום להן להתכהות.

סוגי הקטניות שניתן לאכול באופן קבוע, לטובת בריאות הציפורן, הם שעועית ירוקה, שעועית אדומה, שעועית לבנה, שעועית מנומרת ושעועית מצויה. ניתן לאכול אותן אפויות, מבושלות, או בתוך סלט או מרק.

גרעיני דלעת

זרעי דלעת מכילים אבץ, חומר מזין המסייע לתפקוד תקין של מערכת החיסון וממלא תפקיד חשוב ביצירת רקמות חיבור. ביכולתו של האבץ גם לווסת את יכולתו של הגוף לייצר חלבונים חדשים ,אשר בסופו של דבר מהווים את אבני הבניין של בריאות הציפורן.

מחסור באבץ עלול לגרום לכתמים לבנים על הציפורן, בדומה לסימנים המופיעים כאשר מופעל לחץ על הציפורן. יש לנסות לאכול מעט גרעיני דלעת יום יום על מנת להנות מציפורניים בריאות וחזקות.

ברוקולי

הברוקולי מספק לגוף את הברזל לו הוא מאוד זקוק, מרכיב חיוני נוסף התורם לציפורניים בריאות. הברזל הינו יסוד קורט המעשיר את תאי הדם האדומים ומעלה את רמת החמצן ברקמה, בפרט בציפורניים, שנשברות בקלות וצבען בהיר. מחסור בברזל עשוי לגרום לציפורניים לגדול עקום, במקום שפני הציפורן יהיו חלקים וישרים. ניתן לאכול את הברוקולי חי או מבושל.

חלב

תכולת הסידן הגבוהה בחלב מחזקת את הציפורניים וגורמת להן לצמוח מהר יותר. יש לנסות לשתות לפחות כוס חלב אחת ליום. נמצא כי מחסור בסידן בגוף עלול לגרום ליובש ולשבריריות הציפורן. בכדי לאפשר לגוף ספיגה מלאה של הסידן, יש לשתות החלב עם מזונות עשירים ב-ויטמין D כגון ביצים, פטריות וכד’.

ביצים

ידוע כי מזונות מבוססי חלבון חיוניים ביותר לבריאות הציפורן באופן כללי. זאת, מכיוון שהציפורניים עשויות מקראטין, סוג של חלבון, ובאכילת מזונות מבוססי-חלבון, הגוף מקבל את אבני הבניין לצמיחתן של ציפורניים חזקות ובריאות. למשל, ביצים עשירות בחלבון. לציפורניים בריאות, יש לאכול שתי מנות ביצה ביום. ניתן לאכול אותן מבושלות, שלוקות, או בכל צורה אחרת.

גזר

צריכת גזרים על בסיס קבוע עשויה לשפר את מראה הציפורניים, כמו גם את מראה העור והשיער. מאחר שהגזר מכיל כמות גדולה של ויטמין A, הוא מונע מהציפורניים להראות חסרות ברק ויבשות.

ניתן לאכול גזר חי או מבושל, או לשתות כוס מיץ גזר מדי יום, לטובת ציפורניים חזקות ובריאות. נוסף על כך, הגזר תורם לבריאות טובה יותר של העין ומשפר את תפקוד מערכת החיסון, ולמעשה תורם לחיוניות ולחוסן מכף רגל ועד ראש.

עגבניות

העגבניות מכילות כמות גדולה של ביוטין וליקופן, אשר יכולים לעזור לצמיחתן ולהתעבותן הטבעית של הציפורניים, ולברק שלהן. הן גם עשירות ב-ויטמין A ומכילות אף יותר ויטמין C מתפוזים! אם ניתן, יש לאכול עגבניות חיות, מפני שהבישול עשוי להוציא מהן את ה-ויטמין C. לא רק שהעגבניות מבטיחות כי הציפורניים יהיו חזקות, יש להן בונוס, והוא תרומתן הגדולה לבריאות העור.

העגבניות יכולות להוות בסיס לאמבטיה לציפורניים, אשר תתרום לצמיחה מהירה יותר שלהן. יש לערבב מעט מיץ עגבניות ושמן רוזמרין. יש לטבול את הציפורניים בתמיסה זו 5-10 דקות, בכדי להעניק לציפורן לחות ויחזק את צבעה הטבעי.

בננות

בננות עשירות באשלגן, המעלה את רמת האנרגיה. בננות גם עשירות במינרל סיליקה, שהסברה היא שהוא משפר את מראה הציפורניים, ואבץ, המחזק את הציפורניים. פרי זה מכיל גם ויטמין B6, הידוע כתומך בבריאות הציפורן.

ניתן להנות מהיתרונות הבריאותיים של הבננה על ידי הוספתה לדגני הבוקר או לדייסה. ניתן לאכול בננה גם כארוחת ביניים (בבוקר או אחה”צ).

מים

ההתייבשות משפיעה במידה רבה על בריאות הציפורניים באופן כללי, כשם שהיא משפיעה על שאר הגוף. ההתייבשות עלולה לגרום לעור מת סביב הציפורניים. בכדי למנוע התייבשות, יש לשתות 8-10 כוסות מים ביום. כמו כן, יש לנסות לצרוך יותר פירות וירקות, המכילים כמות גדולה של מים. יש להימנע משתיית תה, קפה, אלכוהול ומשקאות מוגזים, משום שהם יכולים להחמיר את ההתייבשות.

בטטות

בטטות יכולות לחזק את החוסן ולהביא למראה ציפורניים חזק ובריא יותר. בטטות עשירות בנוגד החמצון בטא-קרוטן, אותו הגוף ממיר ל-ויטמין A. ויטמין A חיוני להתפתחות התא, דבר התומך בצמיחת הציפורניים. מחסור ב-ויטמין זה עלול לגרום לכך שהציפורניים יהיו יבשות ושבירות. ניתן להנות מבטטות מאודות, אפויות, מטוגנות קלות, או צלויות.

שילוב מזונות העל הללו בתפריט האישי יגרמו לציפורניים בריאות וחזקות. לצד אכילת מזונות העל הללו, יש גם לטפל ולתחזק את הציפורניים כראוי.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


התגובה שלך

תגובות

1 תגובות