תזונה

11 מזונות טבעיים אשר משפרים את מצב הרוח

אם אנחנו לחוצים ולא ישנים מספיק, אז הנטיה היא להרגיש ללא מצב רוח, אך יש עוד גורם משמעותי שמשפיע על מצב הרוח שלנו והוא: מה שאנו אוכלים. בכתבה זו נספר על 11 מזונות שמשפרים בצורה טבעית את מצב הרוח שלנו.

אגוגו- מגזין בריאות | Agogo | פורסם 19/4/14

 עלי המנגולד טובים לשיפור מצב הרוח
עלי המנגולד טובים לשיפור מצב הרוח

1.עלי מנגולד

עשירים בחומצה פולית, עלי המנגולד ועוד עלים ירוקים אחרים טובים לשיפור מצב הרוח. למעשה, מחקרים הראו קשר בין רמה נמוכה של חומצה פולית ודיכאון.

2.שוקולד מריר

אם חיפשת עוד סיבה להתענג על שוקולד, זאת הסיבה: שוקולד מריר יכול לסייע לך להיות יותר שמח. צריכה של שוקולד עשיר בפלבונואידים בקקאו הגבירו את רמת הרוגע ושביעות הרצון.

3.ביצים

חומצות השומן בביצים מסייעים לגופנו בצורה טבעית בייצור הסרוטונין. רמת סרוטונין נמוכה קשורה לדיכאון, חרדה, נדודי שינה ועייפות.

4.אספרגוס

מרגיש לאחרונה שיש לך יותר מדי תנודות במצב הרוח?, קח לך קצת אספרגוס. האספרגוס מכיל כמות יפה של חומצה פולית, שמחסור בה עלול לגרום למצב רוח דיכאוני.

5.עדשים

עדשים הם מקור מעולה לחומצה פולית אשר חיונית למצב הרוח שלך, כוס של עדשים מבושלות מכילות 90 אחוזים מהצריכה היומית של חומצה פולית. כמו כן עדשים מכילים חומצות אמינו, בהם המוח משתמש להילחם בדיכאון.

6.זרעי דלעת

מחסור באבץ יכול להשפיע על מצב רוח דיכאוני, זרעי הדלעת מלאים במינרל הזה. זרעי הדלעת מכילים גם ל-טריפטופן, חומצת אמינו טבעית שמשפרת את מצב הרוח.

7.שיבולת שועל

שיבולת שועל מעולה למצב הרוח שלך. שיבולת השועל מכילה כמות גדולה של מגנזיום, המסייעת למוח להילחם בדיכאון וחרדה. מאחר משיבולת השועל היא מקור טוב לסיבים מסיסים, המסייעים לוויסות רמת הסוכר בדם, היא מסייעת בהימנעות משינויים במצבי הרוח.

קראו על  11 מזונות שתורמים לשיפור הראייה

8.שקדים

השקדים מכילים רכיבים מזינים רבים כמו חומצה פולית ומגנזיום. המגנזיום הכרחי לבריאות המוח, ובהפחתת הדיכאון. לכן, איכלו עוד שקדים.

9.שמן זרעי פשתן

התזונה של רובנו לא כוללת מספיק אומגה 3. דרך טובה בכדי לקבל את האומגה 3 היא באמצעות שמן זרעי הפשתן המכיל כמות יפה של אומגה 3, חומצת שומן זו נמצאה כיעילה במלחמה נגד דיכאון.

10.מים

כוס מים זה אולי הדבר הכי קל שאנחנו יכולים לעכל, אך היתרון של המים הוא לא רק בכך. הימנעות ממים והתייבשות משפיעה לרעה על מצב הרוח שלנו, לכן אם אתה רוצה להרגיש חזק יותר נפשית, וודא שאתה צורך מספיק מים לאורך היום.

11.דבש

הרכיבים התזונתיים בדבש תורמים לאפקט מרגיע, יעיל במקרים של חרדה, ניתן לצרוך את הדבש יחד עם תה בערב לתחושת רוגע. הדבש ממתיק טבעי ונותן אנרגיה, לכן אם אתה מרגיש קצת עייף כפית דבש אחת יכולה לסייע לך.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

אולי יעניין אותך גם