תזונה

8 דברים הגורמים לנו לאכול יותר – בלי לשים לב

למה כל כך קשה לנו ליישם תזונה בריאה ביום יום? למה רוב האנשים מסתבכים? ביום יום שלנו יש כל כך הרבה דברים אשר גורמים לנו לאכול יותר מבלי שאנחנו אפילו שמים לב, במאמר זה נביא כמה מהם, ואת הדרך לעקוף אותם.

עינת שגיא | מדריכה לתזונה טבעית | פייסבוק | אגוגו | פורסם 15/7/15

ארוחות שחיתות בלילה אחרי העבודה

ארוחות שחיתות בלילה אחרי העבודה

מצד אחד, לכאורה, אנחנו נמצאים בתקופה שהכי קל בה לאכול בריא. הזמינות והשפע שקיימים היום מאפשרים לנו לאכול דברים שבעבר לא היו זמינים.

חנויות טבע, רשתות טבע, קניות און ליין, קורסים, סדנאות, סמינרים, יוטיוב, בלוגים, מתכונים.

כל הדברים האלה מייצרים לנו תשתית שמאפשרת לנו את מה שלא היה קיים פה קודם. לאכול בריא בזול ובקלות.

ומצד שני – כשמסתכלים על הסטטיסטיקה של מחלות ועודף משקל, הסטטיסטיקה הפכה ליותר גרועה. יותר מחלות. יותר אנשים שחיים בעזרת כדורים. יותר אנשים בעודף משקל

זה אומר שיש לנו עכשיו את הידע הכי מתקדם, ואנחנו רק הולכים אחורה.

1.קניות בסופר

אנחנו מסתובבים במעברים, מסביבנו מוצרים צבעוניים ונוצצים, עם תמונות מפתות, ומבלי שנשים לב, במקום לחזור הביתה עם מה שרצינו, העגלה מלאה באינסוף דברים שבכלל לא חשבנו עליהם לפני שנכנסנו לסופר

הפתרון

  • ללכת לקניות רק עם רשימה, ולקנות רק מה שצריך.
  • ללכת לקניות שבעים! כך יותר קשה לפתות אותנו.

2.הילדים שלנו

אוכלים שאריות מהצלחות של הילדים, קונים חטיפים כדי “שיהיה” בבית למקרה שיבקשו או יגיעו חברים, אוכלים אתם גלידה כשהם רוצים, אוכלים אתם פופקורן כשהם רוצים, “מסדרים” להם את הארטיק כשנוזל, מסיימים את הבמבה האחרונה מהשקית, מכינים עוגיות כדי שיהיה משהו מתוק בבית, ועוד ועוד

הפתרון

לא לאכול שאריות מהצלחות. להכניס לכלי אטום ולשמור במקרר לארוחה הבאה. לא להחזיק חטיפים בבית. כשמגיעים חברים – להכין צלחות מפתות עם ירקות ופירות חתוכים, אפשר להכין להם חטיפים ביתיים כמו כדורי תמרים אגוזים וקקאו, או עוגיות שוקו-בננה. כשהם יאכלו פחות חטיפים – גם אתם תאכלו פחות חטיפים. מה גם, שזה בריא גם להם!

3.כשאנחנו מארחים

אני מכירה אנשים שאוכלים בריא ביום יום, אבל כשהם מארחים הם מכינים מה שהם חושבים שהאורחים רוצים לראות על השולחן : לזניה (פסטה מקמח לבן, רוטב בשמל, גבינות), אורז לבן, פשטידות עם מלא גבינות וביצים, מאכלים מטוגנים וכו’

הפתרון

להכין דברים חדשים, מעניינים, בריאים וטעימים! כאלה שכל האורחים ילקקו את האצבעות וירצו את המתכון! לחדש! לרגש! לא ללכת על הבנאלי והמוכר.

4.כשאנחנו מתארחים

בחגים או “סתם” בערב שישי –  אנחנו נוטים לאכול כל מה שיש על השולחן, גם כדי לא להעליב את המארחים, וגם כי הכל נראה לנו טעים. הבעיה היא, שבדרך כלל, רוב האנשים סביבנו, לא מקפידים כמונו על התזונה, ורוב המנות בדרך כלל לא בריאות.

הפתרון

אפשר להודיע מראש שאתם אוכלים בריא, להסביר מה זה אומר ולשאול אם יהיו מנות שמתאימות לכם. או שאפשר להציע עזרה ולהביא מנה או שתיים מהבית, כך תדעו שיש לכם לפחות מנה אחת בריאה לאכול ממנה. או שאפשר להציע שאתם תכינו את הסלט, כך תוודאו שיהיה סלט בארוחה. בכל מקרה, אני ממליצה לאכול משהו קטן לפני שיוצאים מהבית, כך שכשתגיעו לארוחה, לא תהיו מורעבים, ותוכלו לאכול מה שאתם רוצים – אבל במידה.

5.בעבודה

ארוחות שחיתות בלילה אחרי יום עבודה ארוך במיוחד. או – פרישה של עוגות/עוגיות/חטיפים/בורקסים/ קרואסונים וכו וכו’ לכבוד יום הולדת /לידה /נישואים /גירושים /מעבר דירה או סתם חגיגה – לא חסרים תירוצים. או שיוצאים לאכול בחוץ (ע”ע עסקיות).

הפתרון

קודם כל, להביא אוכל מהבית. וכמה שיותר = יותר טוב. כך, גם אם תהיה חגיגה באותו היום (ובינינו, במיוחד בחברות גדולות, כמעט ואין יום בלי חגיגה), תוכלו לאכול מעט מהאוכל הלא בריא, ולא להרגיש מקופחים או חריגים. וכמובן, אם אפשר, רצוי לוותר מראש על חגיגות מיותרות, או לחילופין לסחוף את החברים לעבודה בטרנד הבריאות.

6.בארוחות העסקיות

לפעמים אין ברירה אלא לאכול בחוץ (למשל, בימי עיון, כנסים, קורסים, או אנשים שעובדים רוב היום מחוץ לבית). בדרך כלל הבחירה תהיה ארוחה עסקית. הבעיה היא, שהארוחות האלה הן מלכוד לא קטן. מצד אחד, המחיר אטרקטיבי, מצד שני, הן כל כך ענקיות ומפוצצות, ולרוב גם לא ממש בריאות.

הפתרון

או לוותר על המנה הראשונה , או לחלוק את 2 המנות עם עוד מישהו, וכך יוצא שכל אחד אוכל חצי ראשונה וחצי עיקרית.

7.הטלוויזיה

פעם היו תשדירי שירות על ירקות ופירות, היום אין. היום הפרסומות הן בעיקר על אוכל, ובעיקר אוכל שמן ומזיק. אוכל של תעשיית המזון. גלידות, גבינות, שוקולד למריחה. יכול להיות שעל רובכם הן לא עובדות באותו רגע, אבל זה יושב לנו בראש, ומחלחל. וזה משפיע על הבחירות שלנו.

הפתרון

לראות פחות טלוויזיה (ואם אפשר, להוציא אותה מהבית בכלל). במקום טלוויזיה, לקרוא ספר, לצאת להליכה, לעשות פעילות עם הילדים, לבשל, ללכת לסרט או הצגה – מה שאתם אוהבים, להיפגש עם חברים, או “סתם” לנוח. העיקר, להיות פחות חשופים להשפעה.

8.ההרגלים המגונים שלנו

לפעמים יש לנו הרגלים שבלי לשים לב קשרנו אותם באוכל, והם כבר הפכו להיות סוג של התניה אצלנו. למשל : ההרגל לאכול מול הטלוויזיה או ההרגל לאכול בנסיעות או בטיולים.

הפתרון

תבחנו את עצמכם. איזה התניות יצרתם לעצמכם בחיים שקשורות לאוכל. ותבחנו איך אתם יכולים לשבור את ההרגל הזה.

הכותבת היא מדריכה לתזונה טבעית, מנחת סמינרים על תזונה נכונה וסדנאות בישול.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות