בריאות

מיגרנה – 10 טיפולים טבעיים יעילים במיוחד

מיגרנות, כאבי הראש הידועים לשמצה, זכו לתואר המפוקפק לאחרונה מבית ארגון הבריאות העולמי וצוינו כאחד מ-20 המצבים הרפואיים הכי משתקים ומשביתים הידועים כיום בעולם.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 9/2/16

מיגרנה1

איך לטפל במיגרנה בטבעיות

לא כל כאב ראש הוא מיגרנה, מיגרנה הוא כאב חד ואינטנסיבי, שבדרך כלל מופיע בצד אחד של הראש, אך כל תנועה קלה יכולה להחמיר את הכאב והסבל. מיגרנות בדרך כלל מגיעות בצורת אפיזודות שאורכות בין 4 ל-72 שעות.

הסימפטומים למיגרנה משתנים בין אדם לאדם ויש מספר סימני אזהרה אליהם ניתן להתייחס, סימנים שמצביעים לנו שכאב הראש הוא בעצם מיגרנה, כמו למשל:

  • ראייה מעורפלת.
  • הבזקים של אור.
  • רגישות מוגברת לאור וצליל.
  • תחושת עקצוץ לאורך הזרועות והרגליים.
  • בחילה והקאה.

לקראת התקף מיגרנה, מגיעים סממנים נוספים אליהם כדאי לשים לב כמו צוואר תפוס, עצבנות בלתי מוסברת –  "פיוז קצר", עצירות, פיהוק כרוני בלתי מוסבר ועוד.

מיגרנות הן עניין גנטי, כ-75% מהסובלים ממיגרנה מזוהים כבעלי היסטוריה רפואית משפחתית בנושא. חוקרים משערים שלמטען הגנטי יש נתח מכובד בעניין, אך טוענים שמבחינת דיאגנוזה, התופעה המורכבת של מיגרנה מתעוררת כתוצאה משינויים בכימיה במוח.

אילו גורמים סביבתיים ואישיים משפיעים על היווצרות מיגרנה?

  • אלרגיות.
  • מתח.
  • עישון.
  • צריכת אלכוהול.
  • חשיפה לאורות בוהקים או רעשים חזקים במיוחד.
  • ריחות חזקים.
  • ויתור על ארוחות.
  • יציבה קלוקלת.
  • התייבשות.
  • שינה לא מספקת.
  • רמת סוכר נמוכה.
  • שינויים במדדים ההורמונליים.

סיבות אלו ועוד סיבות שלא ציינו, כולן קשורות ומובילות להיווצרות הכאב המסתורי של המיגרנה, שעדיין לא מוסבר לגמרי על ידי הרפואה. כדי לנצח את הכאב בצורה טבעית, אספנו לפניכם עשר דרכים לשיפור והקלה על המיגרנות דרך אלמנטים טבעיים שתוכלו למצוא אצלכם בבית או בחנות הטבע הקרובה!

1.חומץ תפוחים

חומץ התפוחים ידוע כבעל עוצמה תזונתית אדירה ובעל סגולות בריאותיות רבות. אחת מהם הוא הוא הקלה וצימצום בתופעת המיגרנות. סגולות חיוביות נוספות המיוחסות לחומץ הן ניקוי רעלים, שליטה ברמת הסוכר בדם, שליטה בלחץ דם גבוה, הפחתת כאבים בעצמות, סיוע בירידה במשקל והקלה בעצירות.

הוסיפו כף של חומץ תפוחים אורגני לכוס מים, ערבבו כפית דבש ושתו כוס מלאה מדי יום. השתייה היומיומית תועיל למניעת מיגרנות. אם קשה לכם עם הטעם, התחילו לאט-לאט עם כפית מדי יום והתקדמו לכף מלאה. אם אתם מרגישים תסמיני מיגרנה, מלאו כוס עם 2-3 כפות של חומץ תפוחים ולגמו.

2.קרח

שימוש בשקיות עם קרח או כרית ג'ל קפואה הם אמצעים פופולריים לטיפול ביתי במיגרנות. האפקט המשתק והמרגיע של הקרח מסייע להקלה בכאב והפגת מתח.

  • עטפו מספר קוביות קרח עם מגבת נקייה והניחו את המגבת על הצדעיים, מצח וצוואר ל- 10-15 דקות לסירוגין, עד שתרגישו הקלה.
  • ניתן גם לאזן בין רטיות חמות וקרות, 15 דקות מכל סוג. לשיפור התוצאות, הוסיפו שמן לבנדר או שמן מנטה לתחבושת החמה והקרה.

3.מנטה

התכונה האנטי-דלקתית של המנטה מייצרת השפעה מרגיעה ומקלה בגופנו. מחקר שפורסם על ידי המגזין הבינלאומי לנוירולוגיה חקר ומצא שניחוח של מנטה מעורר תחושה מיידית של הקלה בכאב ראש.

שתיית תה עם מנטה יכולה להקל ולסייע על הכאב. הוסיפו דבש או סוכר לתה ושתו מספר כוסות. בנוסף, ניתן לטפטף טיפות שמן מנטה או שילוב של שמן מנטה ולבנדר. השאירו את השמן עליכם למשך כחצי שעה. לאחר שתבצעו את זה מספר פעמים ביום תוכלו להרגיש את ההבדל ואת ההפוגה בכאב.

4.פלפל חריף

פלפל חריף קאיין ידוע בתכונותיו הרפואיות שמסייעות למיגרנה, הוא מסייע ישירות לעידוד הסירקולציה ושיפור זרימת הדם. פלפל קאיין מכיל גם קאפאסיצין, חומר טבעי המופק מפלפלים ונחשב כמשכך כאבים טבעי.

ערבבו כפית עד חצי כוס של פלפל בכוס מים חמימים. אם קשה לכם עם הטעם, הוסיפו מיץ לימון טבעי ודבש להמתקת המשקה והוספת ערך תזונתי.

5.קמומיל

לקמומיל יש תכונות אנטי דלקתיות המסייעות למניעת עוויתות ומקדמות הפגת לחץ. שתייה תדירה וקבועה של תה קמומיל פועלת למניעת מיגרנות. סוג הקמומיל האידיאלי ביותר לשימוש הוא "קמומיל גרמני", אותו ניתן למצוא בחנויות הטבע.

הוסיפו 2-3 כפיות של קמומיל מיובש בכוס של מים חמים לכמה דקות. ניתן להוסיף גם מיץ לימון ודבש. יש לסנן את התה ואז לשתות 3-4 כוסות ביום. ניתן גם להכין כוס תה יותר מתחוכמת עם מספר פרחים – לערבב ולהשרות קמומיל גרמני, ספיראה (צמחים המכילים את החומצה הסליצילית) ומרמר מצוי בכוס מים חמים למשך מספר דקות, לסנן ולשתות לאורך כל היום.

6.ג'ינג'ר

מחקר משנת 2013 שפורסם במגזין מוביל בנושא עשבי מרפא חושף בפנינו את רמת היעילות של הג'ינג'ר בשימוש נגד מיגרנות. הג'ינגר מסייע וחוסם כימיקלים שמעודדים כיווצי שרירים, מאזנים ההורמונים בגוף ומסדירים דלקתיות בכלי הדם במוח. הג'ינג'ר פועל פה בצורה דומה למשככי כאבים שאינם מכילים סטרואידים כמו אדוויל, אקמול ועוד ממשככי כאבים המוכרים לנו.

ניתן להכין תה בו משרים ג'ינג'ר לשעה קלה וללגום לאורך היום. ניתן גם ללעוס שורש ג'ינג'ר וליהנות מערך מוסף של מניעת בחילות ושיפור במערכת העיכול.

7.בן-חרצית

עשב המרפא המיוחד הוא תרופת מרפא ביתית בה משתמשים כבר אלפי שנים, לאורך ההיסטוריה. האפקט הטבעי מפחית כיווצים ועוויתות שרירים, מונע דלקתיות ומשפיע לטובה על רמות הכאב.

ערבבו בתה שילוב של מנטה ועשב בן-חרצית במים חמים למשך חצי שעה. סננו את המשקה ולגמו את התה לאורך היום, הפסיקו רק שאתם מרגישים הפוגה או הקלה בכאבי המיגרנה. ניתן גם לקחת קפסולות של בן-חרצית מיובש או לאכול עלים טריים. אם בחרתם בנטילת כדורים, יש להתייעץ עם הרופא לפני השימוש הראשוני.

8.עיסוי

עיסוי של הראש מסייע להקלה על מיגרנות משום שהוא עוזר להגדלת פעילות הסרוטונין במוח ומגרה את הקולטנים במוח, קולטנים המקדמים הפוגה בכאב הראש. בשנת 2006, פורסם מחקר בנושא התנהגות רפואית, מחקר שחשף שעיסוי הוא חלק משמעותי בהקלה על מיגרנות קשות, הן בעוצמה והן בתדירות.

השתמשו בשתי אצבעות כדי לעסות את הרקות בתנועה מעגלית. שימו לב לנקודות לחץ נוספות כמו בסיס הקרקפת, מרכז הראש ואמצע המצח. ניתן לעשות את אותו עיסוי רק עם שמן שומשום ושילוב של קינמון והל. ערבבו קינמון והל עם שמן שחומם מעט ועסו את הראש בצורה דומה. השאירו את התמיסה מספר שעות לפני שתשטפו אותה מכם. עיסוי קבוע יסייע בעת התקף מיגרנה אך גם יעיל במניעה והפחתת תדירות של מיגרנות.

9.תפוחים

אכילת תפוח מיד שמתחילה תחושת המיגרנה עלולה להפחית במהירות חלק מהשפעות ההתקף. ישנם מחקרים שמעידים על כך שאפילו ניחוח של תפוח ירוק הוא מספיק כדי לעמעם תחושה של מיגרנה ולקצר אפיזודות של ההתקף.

10.קפה

המשקה עתיר הקפאין מסייע בהפחתת הסימפטומים של התקף המיגרנה. הקפאין מסייע לזרימת דם בכלי הדם במוח וחוסם רמות כאב. כדי לשפר את פעילות הקפה, הוסיפו מספר טיפות של מיץ לימון סחוט למשקה. פה חובה לציין אזהרה כללית, אצל חלק מאיתנו, קפה עובד בדיוק להיפך ומעורר כאבי ראש ואף מחמיר מיגרנה, חשוב להיות עירניים לכך.

בנוסף לשיטות המרפא הטבעיות והביתיות שציינו, יש גם אופציה לפעילות גופנית נכונה שתשפר את מצב המיגרנה שלכם. בצעו פעילות גופנית מפיגת מתח באופן קבוע כמו יוגה ומדיטציה. בנוסף ,למניעת מיגרנות, וודאו שאתם ישנים מספיק, הסתפקו בתזונה דלת פחמימות ועשירה בחלבונים, הימנעו ממאכלים שמוכרים לכם כמעודדי מיגרנה אצלכם ולא פחות חשוב, שתו כמות מים מספקת באופן קבוע!

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות