תזונה

קלמנטינה – 7 יתרונות בריאותיים

הקלמנטינה היא אולי הפרי הכי פופולארי בתקופת החורף, ניתן לאכול אותה בצורתה הגולמית, בשייקים שונים, להוסיף לסלטים ועוד. קראו על היתרונות השונים של הקלמנטינות.


1.ויטמינים ומינרלים

קלמנטינות, כמו תפוזים, עשירות בויטמינים כמו ויטמין A ו-B. הויטמין C בקלמנטינה הוא נוגד חמצון חזק, אשר יעיל נגד מולקולות בלתי-יציבות בשם רדיקלים חופשיים. המשימה של נוגדי החמצון היא לחסל את הרדיקלים החופשיים ולמנוע מהם להזיק לגופנו. כמו כן, הקלמנטינות עשירות במינרלים כמו ברזל, מגנזיום, אשלגן, זרחן וסידן.

2.עשירים בסיבים

הקלמנטינות עשירות בסיבים, הן סיבים מסיסים ובלתי-מסיסים כמו פקטין והמיסלולוסס (hemicelluloses) היעילים במניעת ספיגת כולסטרול בגופנו. הודות לנוכחות של סינפרין (synephrine) המווסת את ייצור "הכולסטרול הרע" LDL. כולסטרול זה הוא אחראי להצטברות הכולסטרול בדפנות העורקים, ומוביל למחלות קרדיווסקולריות כמו התקפי לב.

3.מניעת סרטן

מחקרים מצאו כי הרכיבים בקלמנטינה יכולים להילחם בסרטן הכבד, זאת הודות להימצאותו של ויטמין A. מיץ הממוצה מהקלמנטינה מכיל כמות גבוהה של בטא-קריפטוקסנטין, חומר אשר אחראי להפטיטיס C.

לימונן החומר המצוי בקלמנטינה ידוע בתכונותיו האנטי-סרטניות ולכן יעיל במניעת סרטן השד.

4.ויסות לחץ הדם

קלמנטינות יעילות בהפחתת לחץ הדם שלנו. הודות לתכולת מינרלים כמו אשלגן, אשר יעיל בהפחתת לחץ הדם.

5.ירידה במשקל

הודות לתכולה גבוהה של סיבים, הקלמנטינה מסייעת לתחושת שובע ולכן נאכל פחות, דבר המסייע לנו לשמור על המשקל.

בנוסף, נמצא כי קלמנטינות מפחיתות את רמת האינסולין, דבר המבטיח את שריפת מצבורי השומן ולא את מצבורי הסוכר. ייצור עודף של אינסולין מוביל לאחסון יתר של שומן בגוף.

6.מערכת חיסונית

הויטמין C יעיל במלחמה נגד צינון ומבטיח תפקוד בריא של מערכת החיסון. קלמנטינות מכילות רכיבים מיקרוביאליים היעילים נגד בקטריות מסוימות. דבר המסייע נגד בעיות שונות במערכת העיכול כמו עוויתות, התכווצויות והקאות.

7.עור בריא

הקלמנטינות מפחיתות סימני הזדקנות כמו קמטים וכתמי עור. זאת הודות לרכיבים נוגדי-חמצון המגנים על העור מקרינת UVA ונזקי השמש, ובנוסף, נגד הרדיקלים החופשיים.


התגובה שלך

תגובות