תזונה

5 יתרונות בריאותיים למגנזיום

המגנזיום הוא מינרל חיוני לבריאותנו, הוא הכרחי לפעולות ביוכימיקליות רבות בגופנו, ובין השאר, המגנזיום גם הכרחי למעבר של אותות עצביים, וויסות חום הגוף, ניקוי רעלים, ייצור אנרגיה ומבנה תקין ובריא של העצמות והשיניים שלנו.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 21/3/13

המגנזיום מפחית את הסיכון לשבץ

המגנזיום מפחית את הסיכון לשבץ

מומחי הבריאות תמיד הדגישו את החשיבות בצריכת ויטמינים ומינרלים נאותה בתזונה היומיומית שלנו. אבץ, סידן ומגנזיום הם בין שלושת המינרלים החשובים וההכרחיים ביותר לגופנו. המגנזיום עוזר בספיגת הסידן בגוף, בעוד שאבץ תומך בצורה פעילה במערכת החיסונית.

נשים בכל טווחי הגילאים יכולות להרוויח רבות מצריכת מגנזיום. חוץ מהגנה מפני אוסטופורוזיס, המגנזיום עשוי להקל בתופעות של הפסקת ווסת, תסמונת קדם-ווסתית וכמו כן המגנזיום מפחית את הסיכון בלידה מוקדמת.

מעבר לכך, המגנזיום, תורם לתהליך עיבוד החלבון בגוף, הקלה בתסמיני עווית סימפונות הריאות ושיפור תפקוד יותרת התריס. המגנזיום מגביר את הזמינות של ויטמין B6, משפר את תפקוד השרירים ומונע אוסטופורוזיס, נדודי שינה, עצירות, התקפי לב, לחץ דם גבוה, מיגרנות, אבנים בכליות ואבנים בכיס המרה.

המגנזיום נמצא בתזונה הכוללת אגוזים (במיוחד שקדים), דגנים מלאים, נבט חיטה, דגים ועלים ירוקים בירקות. תזונאיים רבים טוענים כי יש קושי מסויים בהשגת הכמות היומית של מגנזיום דרך המזון בלבד, לכן מומלץ אם יש צורך בכך, לצרוך תוספי מזון המכילים מגנזיום.

מגנזיום עוזר נגד אוסטופורוזיס

מחקרים רבים הראו כי תוספי מזון המשלבים סידן ומגנזיום תורמים לצפיפות המינרלים בעצמות. מחסור במגנזיום עלול לשנות את השפעת הסידן בתהליך חילוף החומרים, וכמו כן חוסר במגנזים עלול להשפיע על ההורמונים המווסתים את הסידן, מה שעלול להוביל לאוסטופורוזיס. לכן צריכת המגנזיום הכרחית בבואנו לצמצם את הסיכון לאוסטופורוזיס.

המגנזיום מונע מחלות לב

אחד מהיתרונות הבולטים של המגנזיום הוא ביכולת שלו להפחית את הסיכון למחלות לב. צריכת מגנזיום תקינה עשויה לצמצם את הסיכון לשבץ. לעומת זאת, מחסור במגנזיום, מגביר את הסיכון לדופק לב לא תקין המגביר את הסיכויים לסיבוכים לאחר התקפי לב. לכן, צריכה מספקת של מגנזיום עשויה להשפיע על בריאות מערכת הלב וכלי הדם בגופנו.

מגנזיום מווסת את לחץ הדם

למגנזיום תפקיד מרכזי בוויסות לחץ הדם. תוספי מזון ותזונה הכוללת פירות וירקות אשר עשירים במגנזיום ובאשלגן ידועים בקשר שלהם להפחתת לחץ הדם בגופנו.

מגנזיום בטיפול בסוכרת

מחקרים הראו כי מחסור במגנזיום עלול להגביר את החומרה של מחלת הסוכרת מסוג 2. המגנזיום מסייע בחילוף החומרים של הפחמימות בגוף, ובכך משפיע על שיחרור האינסולין בדם, וכמו כן משפיע על רמת הגלוקוז בדם. הוכח מחקרית כי צריכה נוספת של כל 100 מ"ג מגנזיום הובילה להפחתת הסיכון ב-15 אחוז בתחלואה בסוכרת מסוג 2.

מגנזיום נגד מיגרנות, נדודי שינה ודיכאון

בין היתרונות הבריאותיים הרבים של המגנזיום כלולים גם ההשפעה נגד כאבי ראש ומיגרנות, נדודי שינה וסימני דיכאון. כמו כן המגנזיום עשוי לרפא אי תקינות בריאותית מבחינה פסיכיאטרית, הכוללים התקפי חרדה ומתח נפשי.


התגובה שלך

תגובות

1 תגובות