תזונה

7 יתרונות בריאותיים לאגוזי המקדמיה

היתרונות בריאותיים לאגוזי המקדמיה

אגוז המקדמיה נחשב לאחד מהאגוזים הטובים ביותר. הם קטנים בצורתם ובעלי מרקם חמאתי, פריך וטעים. הם גדלים בארצות בעלות אקלים טרופיות כמו אוסטרליה, ברזיל ודרום אפריקה. הבאנו כאן 7 יתרונות בריאותיים לאגוזי המקדמיה הטעימים.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 18/7/15

אגוזי מקדמיה טובים להרזיה
אגוזי מקדמיה טובים להרזיה

ערכים תזונתיים

אגוזי המקדמיה עשירים בויטמין A, ברזל, חלבונים, תיאמין, ריבופלבין, ניאצין וחומצה פולית. כמו כן, הם מכילים כמות טובה של אבץ, נחושת, סידן, אשלגן, זרחן ומגנזיום. המקדמיה מכילה נוגדי חימצון כמו פוליפנולים, חומצות שומן, פלבונואידים וסלניום. בנוסף, הם מקור טוב לפחמימות כמו סוכרוז, פרוקטוז, גרוקטוז, גלוקוז, מלטוז ופחמימות מבוססות עמילן.

1.מחלות לב

אגוזי המקדמיה לא מכילים כולסטרול כלל ויעילים בהפחתת רמת הכולסטרול בגופנו. אגוזים אלו עשירים בחומצות שומן חד בלתי רוויות בריאות אשר שומרות על הלב בכך שהם מפחיתות את רמת הכולסטרול ומסייעות בניקוי העורקים. בנוסף, המקדמיה מפחיתות את רמת הטריגליצרידים, שהם סוג שומן המפחית את הסיכון למחלות לב כליליות.

2.נוגדי חימצון

עוד מקור ליתרונות בריאותיים מגיע מהתכולה הגבוהה של פלבונואידים באגוזי המקדמיה. אלו מסייעים במניעת נזקים לתאי הגוף כתוצאה מחשיפה לזיהום הסביבתי. פלבונואידים אלו מומרים לנוגדי חימצון בגופנו, נוגדי חימצון אלו מחסלים את הרדיקלים החופשיים ושומרים על גופנו ממחלות שונות וסוגי סרטן שונים כמו סרטן השד, הריאות, צוואר הרחם, הפרוסטטה וסרטן הקיבה.

3.להרזייה

אגוזי המקדמיה מכילים כמות גבוהה יחסית של שומן, אבל מהסוג הבריא של חומצות שומן חד בלתי רוויות המסייעות להרזייה. המקדמיה עשירים בחומצה פלמיטולאית ואומגה 7 המספקת אבני בנייה לאנזימים בגופנו ואחראית על שריפת השומן ומרסנת את התיאבון. החומצה הפלמיטולאית מזרזת את חילוף החומרים של השומן ומפחיתה את אחסונו בגוף. חומצות השומן באגוזי המקדמיה משביעים מאוד וצריך רק קומץ בכף היד כדי להרגיש שובע.

קראו על  10 דרכים לשיפור מספר החיידקים ה"טובים" במעי

4.חלבונים

אגוזי המקדמיה מכילים כמות משמעותית של חלבונים אשר הכרחיים לתזונה שלנו, בניית השרירים ולרקמות גופנו. לחלבונים יש השפעה חיובית על גופנו והם מסייעים לבריאות השיער, הציפורניים והעור.

5.סיבים תזונתיים

אגוזי המקדמיה מכילים כ-7 אחוזים של סיבים תזונתיים. סיבים אלו מורכבים מפחמימות מורכבות וכוללות סוגים שונים של סיבים מסיסים ולא מסיסים. הסיבים התזונתיים תורמות לתחושה של שובע, מספקות סובין, מסייעות לעיכול ומפחיתות עצירות ובעיות גופניות אחרות.

6.בריאות העצם

הזרחן באגוזי המקדמיה אחראי על מספר תפקידים בגופנו כמו המינרליזציה של השיניים והעצמות, חילוף החומרים וספיגה והובלה של הרכיבים התזונתיים. הסידן גם מסייע למבנה השיניים והעצמות. המנגן במקדמיה מסייע לגופנו בבנית רקמות עצם חדשות. האומגה 3 מסייעת במניעת אוסטופורוזיס ומפחיתה את החומרה של דלקות מפרקים.

7.בריאות המוח

אגוזי המקדמיה מסייעים לבריאות מערכת העצבים. הנחושת במקדמיה מסייעת בייצור נוירוטרנסמיטורים, הכימיקלים אשר תאי מוחנו משתמשים בהם לשליחת אותות כימיים.

כמה קלוריות יש באגוזי המקדמיה?

במנה אחת של 28 גרם יש 203 קלוריות. לכן, יש לצרוך בצורה מבוקרת.

כמה מומלץ לאכול ביום?

מספיק קומץ בכף היד של אגוזי מקדמיה ביום.

שימו לב: אגוזי המקדמיה רעילים לכלבים, לכן לא מומלץ כלל להאכיל את חיית המחמד שלכם בהם.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

אולי יעניין אותך גם