תזונה

שסק – 10 יתרונות בריאותיים שלא הכרתם

לשסק יש מספר יתרונות בריאותיים, כולל היכולת למנוע סוכרת, להפחית את רמות הכולסטרול, את הסיכון לסרטן, להגן על צפיפות המינרלים בעצמות, שיפור בריאות הקיבה, הראייה, המערכת החיסונית, הרגעת דרכי הנשימה, זרימת הדם והפחתת לחץ הדם.

עובדות תזונתיות של השסק

פרי השסק ועליו כוללים פקטין (סיבים), ויטמין A, ויטמין C ויטמיני B מורכבים כמו תיאמין, ריבופלאבין, ניאצין, פירידוקסין, חומצה פולית ופולאט, מה שהופך אותו יעיל מאוד להגברת הבריאות הכללית של האדם.

השסק הוא גם מקור מצוין למינרלים כמו ברזל, סידן, מנגן, אשלגן, זרחן, אבץ, נחושת, וסלניום.

נמוך בכולסטרול וקלוריות, השסק מכיל שומנים חד בלתי רוויים כמו חומצות שומן אומגה 3 וחומצות שומן אומגה 6.

היתרונות הבריאותיים של השסק

מוריד לחץ דם

אחד מהרכיבים התזונתיים שנמצאים בשפע בשסק הוא האשלגן, אשר משמש כמרחיב כלי דם עבור המערכת הקרדיווסקולרית.

על ידי הפחתת העומס והלחץ על כלי הדם והעורקים, האשלגן מסוגל להוריד את לחץ הדם ולהגן על בריאות הלב.

אשלגן נחשב לעתים קרובות כמשפר פעילויות המוח, עקב זרימת הדם המוגברת לנימים של המוח, דבר אשר יכול לשפר את התפקודים הקוגנטיביים.

מניעת סוכרת

תה שסק מוצע לעיתים קרובות למניעה או טיפול בסוכרת, מאחר והוכח כי ישנה ירידה משמעותית של הסוכר בקרב אלו שצורכים אותו.

תרכובות אורגניות ייחודיות שנמצאות בתה השסק מסוגלות להסדיר את רמות האינסולין והגלוקוז, דבר המסייע בהגנה מפני סוכרת.

כמו כן, עבור אלה הסובלים מסוכרת, הימנעות מעליות סוכר חדות בדם הוא קריטי, ותה זה יכול לעזור.

מקטין את הסיכון לסרטן

נוגדי חמצון כמו אמיגדלין וחומצה קורוזולית מנטרלים רדיקלים חופשיים בתוך הגוף אשר עלולים לגרום למוטציות בתאים בריאים, דבר המוביל למחלות כרוניות, כולל סרטן.

תה שסק נקשר באופן ספציפי לשיעורי התרחשות נמוכים יותר של סרטן ריאה וסרטן הפה.

מרגיע את מערכת הנשימה

חומרים מכיחים חשובים בטיפול בהצטננות וזיהומים אחרים בדרכי הנשימה.

תה שסק משמש כחומר מכיח, גם כאשר שותים אותו או מגרגרים, מכיוון שהוא עלול לגרום לשיעול וכך לסילוק הריר והליחה. שם חיידקים יכולים לחיות ולהתפתח, תוך החמרת תסמינים אחרים, ולכן חיסול חומרים רעילים אלה בדרכי הנשימה שלנו יכולה לעזור להרגשה טובה ומהירה יותר.

חיזוק חסינות הגוף

שסק הוא מקור נפלא של ויטמין C, אשר מסייע לעורר את ייצור תאי הדם הלבנים, קו ההגנה הראשון של הגוף נגד פתוגנים, וגם עובד כחומר נוגד חמצון למניעת מחלות כרוניות.

יתר על כן, ויטמין C נדרש לייצור קולגן, אשר מסייע בצמיחה ותיקון של רקמות בכל הגוף.

עלה השסק גם מייצר חומצות המכילות אנטיגנים כמו mlyastigmane glycosides ותרכובות פוליפנוליות, אשר פועלים כסוכנים אנטי ויראליים. תרכובות טריטרפן מסייעות בהריסת ריינווירוס, אשר גורם לצינון הנפוץ.

מסייע לעיכול ולירידה במשקל

פקטין הוא סוג מסוים של סיבים תזונתיים הנמצאים בפרי השסק, והוא טוב לשיפור תפקוד מערכת העיכול.

סיבים תזונתיים גורמים לנפח הצואה ולתנועת מעיים טובה יותר, דבר המסייע להסדרת היציאות.

אם אתם סובלים מעצירות, שלשולים, התכווצויות בטן, נפיחות, או הפרעות קיבה אחרות, סיבים תזונתיים יכולים להקל על הדלקת ולשפר את בריאות המעיים.

אכילת סיבים יכולה גם לשמור אותנו מלאים ושבעים למשך זמן רב יותר, ולמנוע התקפי רעב הגורמים לאכילת יתר.

מגן על המוח

נוגדי החמצון החזקים הנמצאים בשסק נלחמים בלחץ חמצוני הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים, שהם אחד מהגורמים העיקריים לניוון נוירולוגי ולאובדן זיכרון.

שליטה על רמות כולסטרול

למרות שהמנגנון המדויק אינו מובן במלואו, מחקרים קשרו ישירות שסק עם רמות כולסטרול נמוכות יותר בקרב נבדקים שצרכו באופן קבוע את הפרי והתה.

יתרון בריאותי זה של השסק הוא מאוד חשוב, אך עדיין לא מוכח בקנה מידה גדול, ומחקרים נוספים נמשכים כדי לברר את הנושא.

מחזק את העצמות

איבוד צפיפות המינרלים בעצם היא בעיה גדולה עבור אנשים רבים ככל שהם מזדקנים, במיוחד עבור נשים לאחר גיל המעבר.

למרבה המזל, שסק הוכח כמסייע במניעת אובדן צפיפות העצם בחלקים שונים של הגוף, בשל תערובת עשירה של ויטמינים, חומרים מזינים, ותרכובות כימיקליות המחקות הורמונים.

מסדיר את מערכת הדם

רמות גבוהות של ברזל בתזונה של האדם הן חשובות מאוד, כדי להימנע מאנמיה ותסמיניה הקשים.

הברזל נמצא בריכוז גבוה בשסק, וזה חדשות טובות עבור כדוריות הדם האדומות שלך.

ברזל הוא חלק הכרחי של המוגלובין, אשר מוביל תאי דם אדומים מחומצנים לכל הגוף ומגביר את זרימת הדם.

הדבר יכול להאיץ ריפוי, להגדיל את האנרגיה, ולוודא כי כל המערכות האורגניות פועלות במלוא יכולתם!

תגובות

תגיות

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!