תזונה

10 מאכלים המסייעים בניקוי הכבד

הכבד הוא אחד האיברים החיוניים בגוף האדם. הוא אחראי לתפקידים חשובים הקשורים למערכת העיכול, חילוף החומרים, המערכת החיסונית ואחסון רכיבים תזונתיים אשר הגוף זקוק להם כדי להתקיים. 

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 2/10/15

מאכלים המסייעים בניקוי הכבד

מאכלים המסייעים בניקוי הכבד

הכבד הוא בלוטה המפרישה כימיקלים הנחוצים לאיברים אחרים בגוף. למעשה, הכבד הוא האיבר היחידי בגוף שהוא גם איבר וגם בלוטה.

כבד בריא מסדיר את הרכב הדם, מסלק רעלים ומעבד וממיר רכיבים תזונתיים אשר נספגים במעיים במהלך תהליך העיכול. הוא גם מאחסן סוגים שונים של ויטמינים, ברזל וגלוקוז.

הכבד גם אחראי לפירוק האינסולין, המוגלובין והורמונים נוספים. בנוסף, הוא מפרק תאי דם ישנים ומייצר כימיקלים הנחוצים לקרישה נאותה של הדם.

מכיוון שהכבד אחראי על כל כך הרבה תפקידים חיוניים בגוף, חשוב לשמור על בריאותו. תזונה לא בריאה ואורח חיים לא בריא עלולים לגרום לעומס יתר על כבד, המקשים עליו בעיבוד הרעלים והשומנים. דבר אשר עלול להוביל להשמנה, מחלות לב וכלי דם, עייפות כרונית, כאבי ראש, בעיות עיכול, אלרגיות ובעיות בריאותיות אחרות.

המאכלים הבאים יכולים לסייע לנו בניקוי וסילוק רעלים מהכבד ושמירה עליו במצב בריא.

1.שום

השום מעולה לניקוי הכבד. הוא מסייע בהפעלת אנזימים בכבד המסייעים בסילוק רעלים החוצה. הוא גם מכיל שני רכיבים טבעיים הנקראים אליצין וסלניום, המסייעים בתהליך ניקוי הכבד ובהגנה עליו מפני נזק מהרעלים עצמם.

בנוסף, השום מפחית את רמת הכולסטרול והטריגליצרידים, אשר עלולים לגרום לעומס בכבד ולעכב את תפקודו.

כדי לשפר את תפקוד הכבד, השתמשו תמיד בשום טרי.

  • איכלו 2 עד 3 שיני שום מדי יום והוסיפו שום לבישולים שלכם ככל הניתן.
  • ניתן גם לקחת תוספי שום, אבל רק אחרי התייעצות עם רופא.

ראו גם: כבד שומני: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול

2.אשכולית

בנוסף לכך שהיא מקור מעולה לויטמין C, פקטין ונוגדי חמצון, האשכולית גם מסייעת לתהליך הניקוי הטבעי של הכבד.

היא מכילה גם גלוטתיון, נוגד חמצון חזק המנטרל רדיקלים חופשיים ומנקה את הכבד מרעלים. גלוטתיון מסייע גם בניקוי מתכות כבדות מהגוף. בנוסף, הפלבנואידים נרינגנים באשכולית מסייעים בפירוק השומן.

שתו כוס של מיץ אשכולית סחוט או איכלו אותה בצורתה הגולמית עם ארוחת הבוקר.

שימו לב: במידה ואתם נוטלים תרופות, יש להתייעץ עם רופא לפני צריכת הפרי כי הוא עלול להשפיע על תרופות מסוימות.

3.סלק

סלק הוא עוד ירק, אשר יכול לסייע לנו בניקוי הכבד ולשפר את תפקודו. עשיר בפלבונואידים צמחיים ובטא-קארוטן, המסייעים בשיפור התפקוד הכללי של הכבד. בנוסף, הסלק הוא מטהר דם טבעי.

  • פשוט הוסיפו סלק טרי או מיץ סלק לתזונה היומיומית שלכם.
  • הכינו סלט חזק לניקוי הכבד עם 1 סלק, 2 כפות שמן זית וחצי לימון.

4.לימון

הלימונים מסייעים לניקוי הכבד בעיקר בזכות נוגד החמצון ד-לימונן, המסייע בהפעלת האנזימים בכבד המסייעים לניקוי מרעלים.

בנוסף, הכמות הגדולה של ויטמין C בלימון מסייעת לכבד בייצור אנזימים נוספים המסייעים לעיכול. הלימון גם מסייע בספיגת המינרלים בכבד.

5.תה ירוק

באמצעות שתייה יומיומית של תה ירוק, אנו יכולים לסייע לגופנו לשטוף החוצה רעלים ושאריות שומן.

רכיב הנקרא קאטצ’ין הנמצא בתה מסייע בפירוק שומנים בכבד. הדבר מסייע במניעת הצטברות שומן בכבד. המשקה הבריא הזה מגן על הכבד מהשפעות הרסניות של רעלים כמו אלכוהול.

התה הירוק יעיל גם בטיפול ובמניעה של מחלות כבד. על פי מחקר שהתפרסם ב-2009 התגלה כי אנשים אשר שתו תה ירוק היו בסיכון מופחת לפתח את סרטן הכבד.

שתו 2 עד 3 כוסות תה ירוק ביום. במידה ואתם מעוניינים בהמתקת המשקה, הוסיפו מעט דבש.

שימו לב: הימנעו משתייה מוגזמת של תה ירוק, בכדי למנוע השפעה רעה ולא נחוצה על הכבד ואיברים נוספים בגוף.

6.אבוקדו

מכיל כימיקלים איתנים, אשר יכולים להפחית נזקים לכבד. הפרי עשיר בגלוטתיון, נוגד חמצון חשוב הנחוץ לכבד לצורך ניקוי רעלים מזיקים ולתפקודו התקין.

הכמות הגדולה של השומנים החד בלתי רווים באבוקדו טובים להפחתת ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה או מה שנקרא “הכולסטרול הרע” ולגרום לכבד לייצר את הכולסטרול הטוב.

בנוסף, האבוקדו מכיל מינרלים, ויטמינים ורכיבים אחרים, אשר מקדמים את הבריאות הכללית ומסייעים בפירוק שומן.

איכלו 1 עד 2 אבוקדו בשבוע למשך מספר חודשים כדי לשחזר את נזקי הכבד.

7.כורכום

הכורכום הוא עוד מזון אשר מסייע לבריאות הכבד. הוא גם משפר את יכולת הגוף לעכל שומנים.

הרכיב כורכומין בכורכום גורם להיווצרות אנזימים אשר טובים לניקוי הכבד. הוא גם מסייע לשחזר תאים אשר ניזוקו בכבד.

  • ערבבו 1/4 כפית של אבקת כורכום בכוס עם מים חמים. שתו זאת פעמיים ביום למשך מספר שבועות.
  • בנוסף, כללו את התבלין בתבשילים היומיומיים שלכם.

8.תפוח

התפוחים הם מקור טוב לפקטין, סיב מסיס המסייע בסילוק רעלים מדרכי העיכול וכולסטרול מהדם, בנוסף הוא מונע מהכבד להגיע למצב של עבודת יתר.

בנוסף לכך, התפוח מכיל חומצה מאלית, רכיב טבעי המנקה חומרים מסרטנים ורעלים נוספים מהדם.

כל סוגי התפוחים טובים לכבד, אבל, לניקוי מהיר יותר של הכבד בחרו בתפוחים אורגניים. איכלו תפוח או שתו כוס של מיץ תפוחים סחוט ביום.

9.אגוזי מלך

הכמות הגדולה של חומצת השומן ל-ארגינין באגוזי המלך מסייעת לכבד בניקוי מאמוניה. בנוסף, הם מכילים גלוטתיון ואומגה 3, המסייעים בניקוי הטבעי של הכבד.

הפוליפנולים באגוזי המלך מסייעים במניעת נזקים לכבד הנגרמים כתוצאה מפחמן טטרא וד-גלקטוזמין.

  • איכלו חופן אגוזי מלך כנישנוש כל יום.
  • ניתן לפזר אותם גם בסלטים, תבשילים, מרקים ומאפים.

עוד באגוגו: 10 מאכלים המסייעים בניקוי הגוף מרעלים

10.ברוקולי

תמכו בניקוי הכבד מרעלים באמצעות הוספת הברוקולי לתזונה שלכם. הוא עשיר בגלוקוזינולט, המסייע בשטיפת רכיבים מסרטנים ושאר רעלים מהגוף.

כמות הסיבים הגדולה בברוקולי מסייעת לתהליך העיכול. בנוסף, הוא מכיל ויטמין E מסיס בשומן, נוגד חמצון חשוב לכבד ולתפקודיו.

הוסיפו מנה של ברוקולי לתזונה שלכם 3 פעמים בשבוע.

בנוסף לכל ההמלצות למעלה, כדי לעודד את בריאות הכבד, יש להימנע או להפחית צריכה של מזונות מהחי, אלכוהול, סוכר לבן, עודף קפאין ומזונות מעובדים. בנוסף לכך, יש להפסיק עשן, מאחר והעישון גורם נזק משמעותי לאיברים שונים בגוף, כולל הכבד.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות