תזונה

מה לאכול כדי לקבל שיער בריא?

ממש כמו עור גופנו, המראה החיצוני של השיער שלנו תלוי בבריאותנו הפנימית. התאים המרכיבים כל שערה בראשנו זקוקים לאספקה מתמדת של רכיבים מזינים חיוניים. לכן אם ברצונכם להשיג שיער בריא, חזק וזוהר, יש חשיבות גדולה באכילת הויטמינים והמינרלים הבאים.

אגוגו- מגזין בריאות | Agogo | פורסם 26/4/15


מה לאכול כדי לקבל שיער בריא?

מה לאכול כדי לקבל שיער בריא?

חלבון

מאחר והשיער שלנו עשוי מחלבון, יש להקפיד באכילת חלבון בכמות מספקת במשך היום. אם לא תצרכו מספיק חלבון בתזונה שלכם, השיער עלול להיות יבש, שביר וחלש. תזונה דלה בחלבון עלולה להוביל לנשירת שיער. מאכלים עשירים בחלבון יכולים להיות: עוף, הודו, דגים, מוצרי חלב וביצים במידה ואתם צמחוניים או טבעוניים ניתן להשיג את החלבון ממקורות מהצומח כמו קטניות ואגוזים.

ברזל

הברזל הוא מינרל אשר חשוב במיוחד לבריאות השיער שלנו, אי צריכה מספקת של ברזל עלולה להוביל לאנמיה ולנשירת השיער. הזקיק ושורש השערה מוזנים ממחזור הדם, ולכן מחסור בברזל גורם לאנמיה אשר משפיע על ההזנה הבריאה של השיער. מזונות אשר עשירים בברזל מהחי הם: בשר, עוף ודגים, מהצומח ניתן לקבל ברזל ממזונות כמו עדשים, ברוקולי וקייל.

ויטמין C

ויטמין C מסייע בספיגת הברזל בגוף, לכן כדאי לאכול מאכלים עשירים בויטמין C יחד עם מאכלים עשירים בברזל. המקורות הטובים ביותר הן: אוכמניות, ברוקולי, גויאבה, קיווי, תפוזים, פאפיה, תות שדה ובטטה.

אומגה 3

אומגה 3 היא חומצת שומן שהגוף שלנו לא יכול לייצר לבד, לכן ישנה חשיבות בצריכתה דרך התזונה שלנו. אומגה 3 נמצאת בתאי הקרקפת אשר מזינים את השערה בשמן ומונעים ממנו להתייבש. ניתן לצרוך אומגה 3 מהמאכלים: דג סלמון, סרדינים, פורל ומקרל. מקורות מהצומח לאומגה 3 הם: אבוקדו, זרעי דלעת ואגוזי מלך.

ויטמין A

הגוף צריך ויטמין A בכדי לייצר חֵלֶב. חלב הוא רכיב שומני המיוצר על ידי בלוטות השיער שלנו, אשר מגן על הקרקפת שלנו בצורה טבעית. ללא החלב אנו עלולים לסבול מגירוי בקרקפת ושיער יבש. איכלו ירקות בצבע כתום וצהוב אשר עשירים בבטא-קרוטן כמו: גזר, דלעת ובטטה.

אבץ וסלניום

בריאות הקרקפת תלויה במינרלים שונים והעיקריים שבהם: אבץ וסלניום. מחסור באבץ עלול להוביל לנשירת שיער ויובש של הקרקפת. מקורות טובים לאבץ הם דגנים מועשרים, דגנים מלאים, צדפות, בשר וביצים.

ויטמין E

השמש עלולה לפגוע בשיער שלנו ממש כמו שהיא יכולה לפגוע בעור גופנו, לכן יש לוודא שאנחנו אוכלים מספיק מאכלים אשר מכילים ויטמין E בכדי להגן על השיער. אגוזים הם מקור מעולה לויטמין E ובנוסף לכך גם לאבץ וסלניום, לכן נסו לשלב אותם יותר בתזונה שלכם.

ביוטין

ביוטין הוא ויטמין B מסיס במים. מחסור בביוטין עלול לגרום לשיער שביר וכמו כן לנשירת שיער. מזונות עשירים בביוטין הם: דגנים מלאים, כבד, חלמון ביצה, קמח סויה ושמרים.

טיפול טבעי לשיער בריא

הכינו בעצמכם מסכה להזנה עמוקה ומזינה של השיער פעם בשבועיים. ערבבו יחד חלמון ביצה, חצי אבוקדו מרוסק וכף מלאה בדבש. מרחו על שיער נקי ועסו את הראש, השאירו למשך 30 דקות ואחר כך שטפו היטב במים. מסכות נוספות לשיער באגוגו.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות

1 תגובות