תזונה

10 מאכלים המסייעים במניעת נשירה

תזונה נכונה וטובה ממלאת תפקיד חשוב ביותר בצמיחה בריאה של השיער. זוהי אחת הנקודות הראשונות עליהן יש לעבוד במקרה של נשירת שיער, נזק קיצוני לשיער, או צמיחת שיער איטית. במאמר זה נביא 10 מאכלים המסייעים לנו בכך.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 17/8/15

מאכלים למניעת נשירה

מאכלים למניעת נשירה

השיער הינו רקמה בעלת קצב צמיחה מהיר, והמזונות שאנו צורכים עשויים לתרום לשינוי משמעותי באופן צמיחת השיער.

לצמיחת שיער בריאה, נדרשים מגוון חומרים מזינים, לרבות ויטמינים A, C, E. B5, B6, B12, ובנוסף, ברזל, אבץ, חלבון, חומצות שומן חיוניות, סיליקה, גופרית וגרמניום.

אפשר להוציא סכומי כסף גדולים על מוצרי טיפול לשיער, אך הדרך הטובה ביותר למניעת נשירת שיער ולשיפור מראה השיער הינה מעקב קפדני אחר המזונות אותם אנו צורכים. ישנם מזונות-על ודאיים אשר יכולים להאיץ את צמיחת השיער ולפתור את בעיית הנשירה.

1. ביצים

חלבון הינו מרכיב עיקרי בשיער, כך שיש לאכול מזונות על בסיס חלבון, כגון ביצים, על מנת לשמור על בריאותו. בנוסף לחלבון, ביצים הינן מקור טוב לביוטאין ול-ויטמיני B אחרים, המסייעים לשלוט על נשירת השיער. החלבון הנמצא בביצים נחשב לחלבון איכותי והוא מצויין לצמיחת השיער ולחוזקו.

בכדי להפיק את המיטב מהביצים, יש לאכול הן את החלבון ואת החלמון. החלבון במיוחד מכיל סוג של חלבון המעודד ספיגת חלבון בגוף. נסו לאכול ביצה אחת מדי יום, או לסירוגין (יום כן, יום לא). ניתן לאכול את הביצה מקושקשת, מטוגנת, או מבושלת, תלוי בטעם האישי.

2. סלמון

סלמון הינו זן דג שומני בו טמונה תועלת למוח, לכלי הדם, לעור וגם לשיער. סלמון הינו מקור מצויין לחומצות השומן אומגה-3, אשר תורמות לצמיחת השיער. הוא גם מכיל כמות ניכרת של חלבון, לצד ויטמיני B, לרבות B12 ושאר ויטמינים ומינרלים. כל החומרים המזינים הללו הינם חיוניים לצמיחת שיער תקינה ולפתרון בעיות כגון שיער יבש, נשירה מסיבית וכיו”ב.

בכדי למנוע נשירה, חשוב לאכול סלמון לפחות פעמיים בשבוע על מנת למצות את היתרונות ואת התועלת הטמונות בו. ניתן לאכול את הסלמון צלוי, מעושן, או אפוי. דגים שומניים נוספים אותם ניתן לאכול בכדי למנוע נשירה הם הרינג, סרדינים, פורל ומקרל.

3. בשר בקר

הגוף זקוק לחלבון בכדי לייצר שיער איכותי. בשר הבקר מכיל כמות ניכרת של חלבון, וזאת לצד ויטמיני B, ברזל ואבץ.

ניתן לאכול בשר בקר רזה פעמיים-שלוש בשבוע, לשם צמיחת שיער מיטבית. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, נסו לאכול בשר בקר טרי, במקום בשר בקר משומר. ניתן להנות מבשר בקר במרק, בסלט, או כמנה עיקרית. מי שאינו אוהב את טעמו של בשר הבקר יכול לבחור בבשרים רזים אחרים על מנת להאיץ את צמיחת השיער.

שימו לב: אם הינכם סובלים מרמת כולסטרול גבוהה, מקורות חלבון אחרים עשויים להתאים יותר ולהשפיע במידה פחותה על רמות הכולסטרול.

4. קטניות

הקטניות מהוות מקור דל קלוריות נפלא לחלבון, סיבים, ויטמיני B, ויטמין C, אבץ ומינרלים, החיוניים לצמיחת השיער. השעועית מכילה גם כמות ניכרת של ברזל הנחוצה למניעת נשירה.

בכדי לתת לשיער את אותם חומרים מזינים חיוניים לצורך שיפור צמיחת השיער, יש לאכול מגוון סוגי קטניות – טריים או מיובשים, לרבות שעועית אדומה, שעועית שחורה, שעועית מצויה, שעועית מנומרת, גרגירי חומוס ופולי סויה. ניתן להוסיף קטניות לסלטים, לתבשילים ולתוספות. ניתן לרסק קטניות ולהפוך אותן למטבלים ולממרחים.

5. גרעיני חמניה

גרעיני חמניה מכילים כמות נאה של חומרים המונעים נשירת שיער, כגון חלבון, אבץ, סלניום, ביוטין, אשלגן, נחושת, ברזל, ויטמיני B, ויטמין E, מגנזיום וסידן. הם עשירים גם בחומצות השומן אומגה-6.

ניתן לאכול חופן גרעיני חמניה טריים בכדי להאיץ את צמיחת השיער. ניתן גם לפזרם על הסלט או על ירקות מאודים, או לערבב אותם במאפים. יש להימנע מצריכה מוגזמת של גרעיני חמניה בשל היותם עתירי קלוריות ושומן.

עוד באגוגו: היתרונות הבריאותיים של גרעיני החמנייה

6. אגוזים

אגוזים מכילים מגוון רחב של חומרים מזינים, לרבות חלבון, ויטמינים, מינרלים, שומנים בריאים ופיטוכימיקלים, החיוניים לפתרון בעיית הנשירה, כמו גם בעיית שיער חסר ברק.

למעשה, אכילת אגוזים בקביעות תשמר את בריאות השיער לאורך שנים. ניתן לכלול מגוון סוגי אגוזים, כגון שקדים, בוטנים, אגוזי מלך, ואגוזי קשיו בתפריט היומי. אין צורך לאכול אותם בכמויות גדולות בכדי להבטיח צמיחת שיער תקינה, אלא להסתפק בחופן, ורצוי אף להשרותם במים למשך הלילה. כמו כן, ניתן להוסיפם לסלט, לפסטה, או לקינוחים.

עוד באגוגו: 10 זרעים ואגוזים שאנחנו צריכים לאכול כל יום

7. תרד

הפרופיל התזונתי של התרד הופך אותו למזון-על מצויין לכל מי שחולם על תלתלים יפים. התרד מכיל כמות נאה של חומרים מזינים ושל נוגדי חמצון. ירק ירוק זה הינו מקור טוב ל-ויטמיני B, C, E, אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום וחומצות השומן אומגה-3, הנחוצים לצמיחת שיער בריאה ותקינה.

ניתן לשתות כוס מיץ תרד, לנסות מרק תרד, להכין סלט תרד, או כל מנה אחרת המכילה תרד. לצד התרד, יש לאכול גם ירקות ירוקים אחרים, כגון ברוקולי, כרוב ומנגולד, בכדי למנוע נשירת שיער.

8. שיבולת שועל

שיבולת שועל מכילה כמות נאה של ויטמיני B, אבץ, חלבון ונחושת, אחדים מהחומרים המזינים החשובים ביותר למניעת נשירת שיער. היא אף מכילה מינרלים החשובים לצמיחת השיער, כגון אשלגן, פוספורוס, מגנזיום וברזל.

אכילת קערה של שיבולת שועל לארוחת הבוקר הינה התחלה נהדרת ליום. ניתן גם להנות מחטיפים על בסיס שיבולת שועל. אם ברצונכם לשלב שיבולת שועל בסלט, יש להרשותה למשך מספר שעות בכדי לשפר את ערכה התזונתי.

עוד באגוגו: היתרונות הבריאותיים של שיבולת השועל

9. גזר

הגזר מכיל כמות נאה של בטא-קרוטן, חומר מזין חשוב התורם לבריאות השיער . כמו כן, ויטמין A, הנמצא בגזר, מסייע בייצור חלב בריא לעור הקרקפת. ניתן לצרוך גזרים במגוון צורות. הטובה מכולן, כמובן, היא מיץ, אותו ניתן לערבב עם מעט מיץ לימון, לשיפור הטעם. כוס מיץ גזר בבוקר היא התחלה נהדרת ליום. ניתן גם לאכול גזרים כחטיף, במרק ובסלט, או כתוספת בריאה של גזר מאודה.

עוד באגוגו: היתרונות הבריאותיים באכילת גזר

10. בטטה

ניתן למנוע נשירת שיער בקלות תוך אכילת בטטות באופן קבוע. הן עשירות בבטא-קרוטן, אותו הגוף ממיר ל-ויטמין A.

ויטמין A תורם לצמיחה בריאה של תאים ושל רקמות, לרבות אלו שבשיער ובעור הקרקפת. בטטות מכילות גם כמות נאה של ויטמין C, נחושת, ברזל וחלבון.

ניתן לאכול בטטות מבושלות או אפויות, תלוי בטעם האישי.

לא זו בלבד שמזונות העל המופיעים לעיל מלאים בחומרים מזינים המסייעים לחיזוק זקיקי השערה, הם אף מסייעים במניעת נשירת השיער. לכן, על מי שסובל מנשירת שיער לעבור לתפריט העשיר במזונות העל הללו בכדי לאזן את הבעיה וגם כדי לסייע לשיער לצמוח בקצב מהיר יותר.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות