נפש

איך להפסיק לחשוב יותר מדי? – 8 הרגלים פשוטים

במאמר זה נציין 8 הרגלים אשר יכולים לסייע לנו במקרים של עודף מחשבות ולעזור לנו לחשוב בצורה חכמה ופשוטה יותר וכך להפוך את חיינו ליותר שמחים.

אגוגו- מגזין בריאות | Agogo | פורסם 16/7/14


mind-blown-412x372

מה מונע מאנשים את החיים שבאמת הם רוצים לחיות? בדרך כלל, הם חושבים יותר מדי. אנשים נוטים לחשוב יותר מדי על כל בעיה קטנה עד שהיא הופכת להיות גדולה יותר ומפחידה יותר.

עודף מחשבה, גם על דברים חיוביים, גורמת להם בסופו של דבר להיראות לא חיוביים כל כך. אותו הדבר קורה גם במקרים של ניתוח יתר, כך שהשמחה וההנאה מהרגע נעלמים בהרף עין.

כמובן, חשיבה היא דבר נחוץ וטוב בחיים, אך יתר מחשבה פעמים רבות גורמת לעירעור הדברים הטובים הקורים בחיינו.

1.להסתכל על הדברים בגדול.

הכי קל ליפול במלכודת של החשיבה על הדברים הקטנים בחיים. לכן, כשאתה חושב על משהו, שאל את עצמך: האם זה ישנה באותה מידה בהסתכלות של עוד 5 שנים?, או אפילו 5 שבועות?

2.הגדר לעצמך זמנים קצרים לקבלת החלטות.

אם אין לך מגבלת זמן כשאתה צריך לקבל החלטה בנושא מסויים, אז אתה יכול להפוך ולהפוך במחשבות עד אין קץ. למד את עצמך להיות יותר טוב בקבלת החלטה ולקפוץ לפעולה בכך שאתה קובע לעצמך זמן מוגדר לקבלת ההחלטה. לא משנה אם זאת החלטה קטנה או גדולה.

לדוגמא: בדברים הקטנים כמו: אם לשטוף את הכלים או להתאמן, קבע לך זמן של 30 שניות. בהחלטות גדולות קבע לך 30 דקות או עד סיום יום העבודה שלך.

3.היה אדם של מעשה.

כשאתה מצליח להפוך את עצמך לאדם מעשי במשימות היום יום, הזמן להתמהמהות וחשיבת יתר יקטן. קביעת זמנים עוזרת גם כאן. לקיחת צעדים קטנים קדימה והתמקדות בכל צעד בזמנו הוא הרגל טוב נוסף שעובד.

4.להבין שאתה לא יכול לשלוט בהכל.

לנסות ולחשוב על משהו 50 פעם הוא אחת מהדרכים לשלוט בהכל. הדבר מגיע מתוך הנסיון לצמצם את הסיכון לטעות, להיכשל או להיראות כמו אידיוט.

אך הדברים האלו הם חלק מהחיים, במיוחד כשאתה יוצא מאזור הנוחות שלך. אל תשכח שכל אדם מצליח שאתה מכיר עשה טעויות בכדי להצליח.

5.אל תלך לאיבוד בפחדים שלך.

לפעמים מרוב מחשבות בנושא מסויים אנו בונים תרחישים איומים ונוראיים שעלולים לדעתנו להתרחש.

בכל פעם שזה קורה שאל את עצמך: מה הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות?

אחרי שתענה על שאלה זו, בדרך כלל תגלה שהדבר הכי נורא הוא לא נורא ומפחיד כמו שחשבת.

6.התאמן.

אימון, אם זה ריצה או הרמת משקולות, יכול לסייע בהפחתת מתחים ודאגות. תמצאו שלאחר אימון תוכלו להיות יותר החלטיים ופחות עסוקים במחשבות טורדניות.

7.חייה בהווה.

כשאתה בוחר להתמקד בלהיות בהווה במהלך היום יום ולא להתמקד בעבר או בעתיד אתה משקיע את הזמן שהעברת במחשבות טורדניות בזמן שאתה נמצא כעת.

תאמר לעצמך תמיד: עכשיו אני חי בהווה, עכשיו אני מצחצח שיניים, עכשיו אני יוצא להליכה, חיה את הרגע. כך התחושה של עשיה בהווה תגדל וכך תמנע ממחשבות יתר.

8.היה בסביבת אנשים נכונה.

האווירה החברתית בה את חי משחקת תפקיד עיקרי. ולא רק האנשים, אלא מה שאתה שומע או רואה כמו סרטים, ספרים, רשתות חברתיות וכדומה.

לכן, חשוב לעצמך אם יש מקור בחיים שלך שגורר אותך למחשבות יתר, ומצד שני חשוב אילו אנשים ודברים יש להם את ההשפעה ההפוכה החיובית עליך.

אהבתם? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות