איכות חיים

7 טיפים לשינה טובה

אתם מרגישים עייפים ותשושים בזמן האחרון?, אולי הפתרון לכך הוא שינה טובה. ישנם גורמים רבים לשינה גרועה ולא איכותית, בין השאר לחץ בעבודה, קשיים כלכליים, זוגיות וכדומה. לא את כל הנושאים שציינתי ניתן לפתור בקלות אך שמירה על הכללים הבאים יכולה לסייע לנו, ולהפוך את השינה שלנו לאפקטיבית יותר.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 6/10/12



טיפים לשינה טובה

טיפים לשינה טובה

1. הרגלי שינה קבועים

חשיבות רבה יש להרגלי השינה שלנו ולתזמון של השינה עצמה, החשיבות של שמירת מחזוריות השינה שלנו, לכן יש ללכת לישון באותה שעה כל יום, ולהקפיד על כך גם בסופי השבוע וחגים.

2.שים לב למה שאתה אוכל או שותה

לא ללכת לישון עם בטן מלאה, אך גם לא כשאתם רעבים, ייתכן וחוסר הנוחות תעיר אותכם במהרה. תגבילו את כמות השתייה, בכדי למנוע ריצות לשירותים באמצע הלילה.  כמו כן יש לשים לב כי ניקוטין, קפאין ואלכוהול הם חומרים מעוררים ולכן צריכה שלהם לפני השינה תקשה על ההירדמות.

3.הרגלי מיטה

צרו לכם הרגלי מיטה מיד לפני שאתם הולכים לישון, עשו את אותם דברים בדיוק כל יום, בכדי לומר לגוף שלכם שזה הזמן ללכת לישון. בין השאר ההרגל יכול להתבטאות במקלחת לפני השינה, קריאת ספר או האזנה למוזיקה. יש להיזהר בשימוש בטלוויזיה לפני השינה, מחקרים רבים מצביעים שהשימוש בה פוגעת בשינה.

4.נוחות

הפכו את חדרכם למקום שהוא אידיאלי לשינה, כלומר, החדר צריך להיות בטמפרטורה נעימה, חושך מוחלט ושקט. כמו כן הקפידו על מזרן נוח וכרית נוחה לשינה טובה יותר. שימו לב שההגדרה נוחות היא מאוד סוביקטיבית ולכן כל אחד צריך ליצור את התנאים האידיאלים בשבילו.

5.קיצוץ בנמנום של שעות הצהריים

שינה במשך היום יכולה להפריע לך לשינה בלילה, במיוחד אם אתה מסוג האנשים שמתקשים להירדם. אם אתה בכל זאת מחליט לנמנם קצת, אז הגבל את עצמך ל- 10 עד 30 דקות.  עבודה  במשמרות לילה לעיתים יכולה למנוע מאיתנו את שינת הלילה ולכן יש להקפיד ביתר שאת על חשכה מוחלטת בחדר בו אנו ישנים.

6.עשה פעילות גופנית במשך היום

פעילות גופנית באופן קבוע יכולה לסייע לשינה איכותית יותר, היא גורמת להירדמות מהירה יותר והנאה משינה עמוקה. גם כאן התזמון הוא קריטי, אימון קרוב מידי לזמן השינה יגרום לאנרגטיות, לכן התאמן יותר מוקדם במשך היום.

7.נסה להרגע

עיסוקי היום יום שלנו והמחשבות הבלתי פוסקות פוגעות לנו בשינה. לכן בכדי למנוע פגיעה שכזאת יש לנהל את סדר היום שלנו בצורה נכונה יותר ובסדר עדיפויות מסוים. תן לעצמך זמן להפסקה וזמן להרגע.  לפני השינה שים את המחשבות בצד ושמור אותם למחר.

דע מתי להתייעץ עם הרופא שלך

כמעט כולם בדרך כלל חווים לילות ללא שינה, אך אם אתה מגלה שתופעה זו נעשית כרונית ופוגעת באיכות חייך, צור קשר עם הרופא שלך. זיהוי וטיפול בבעיה בצורה מקצועית תעזור לך לחזור לשינה טובה ואיכותית יותר.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!


התגובה שלך

תגובות