דיאטה כושר

בטן שטוחה בדרך הקלה

בטן שטוחה היא חלומם של רבים מאיתנו, אומנם אנו לא מודאגים מקצת שומן שנאגר באזור הבטן במהלך החורף, אך הבעיה מתחילה להתעורר והיא כמעט בלתי נמנעת כאשר אנו צריכים לשים את פעמינו למקום אחד.. והמקום הזה, לרובנו הוא הסיוט הכי גדול.. חוף הים. אזור הבטן הוא אחד המקומות בגוף שהכי קשה לשלוט עליו, לא בכדי, אף נשים המקדישות את חייהן לפעילות ספורטיבית אינן מצליחות בהשגת הבטן השטוחה. למרבה המזל, בעזרת המומחים בנושא, נעביר לכן את השיטה שתוביל למטרה של בטן שטוחה וחטובה. התוכנית עצמה יעילה מאוד, היא גם תפטור אותנו מתרגילי כפיפות הבטן המגונים כל כך.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 27/10/12

בטן שטוחה בדרך הקלה
בטן שטוחה בדרך הקלה

אמני את שרירי הליבה של הבטן

תרגיל כפיפות הבטן המוכר לנו כל כך, לא יביא בהכרח לתוצאה של בטן שטוחה. התרגיל עובד בצורה שטחית על שרירים שוליים, לכן הוא לא כל כך יעיל. לדוגמא: 250,000 כפיפות בטן ישילו מגופנו רק גרמים ספורים של שומן, לא תודה.. לא בשבילנו!.. במקום זה, אנחנו צריכים לעבוד על השרירים הנמצאים מתחת לשכבה החיצונית של הבטן, אלו השרירים שמחזיקים את האיברים הפנימיים שלנו. אצל רובנו שרירים אלו חלשים מאוד, אלו גורמים למראה הנפוח של הבטן, לכן לא משנה כמה כפיפות בטן נעשה, חולשת השרירים הפנימיים תוביל לאותה תוצאה.

בכדי לאמן את השרירים הנסתרים הללו נצטרך להפוך להרגל את התרגיל הבא: שכבי על הגב כשכפות ידיך על הבטן, נשפי וגרמי לבטן להתרחב עד כמה שתוכלי, מיד לאחר מכן עשי את ההפך, נסי להגיע עם הטבור כמה שאפשר לכיוון עמוד השדרה שלך. יש לחזור על הפעולה 8-10 פעמים.

חיזוק שרירי הישבן

ישיבה ממושכת וחוסר פעילות גופנית תוביל לבסוף להיחלשות גם של שרירי הישבן, היחלשות של שרירים אלו משפיעה על השרירים המקשרים אל הבטן דרך הירכיים. היחלשות זו גורמת לבסוף לנטייה וקימור של עמוד השדרה קדימה וכתוצאה מכך כיווץ של הבטן ולבסוף התוצאה שמתקבלת היא בטן שיוצאת החוצה ובולטת. כדי למנוע את כל הצרה הזאת אנו צריכים לעבוד על שרירי הישבן. בשביל זה יש סוגים רבים של תרגילים.

קראו על  14 שילובי מזון מעולים לירידה במשקל

תרגיל לדוגמא: שכבי על הגב, רגליים מכופפות, עקבים לכיוון הישבן, ידיים פשוקות מקבילות לגוף. הרימי את אזור האגן מעלה, תוך שמירה על גו ישר, עד תחושה של מתיחה בצד הקדמי של האגן. עצרי ל-10 שניות, נוחי וחיזרי על הפעולה שוב.  עשי עד שאת מרגישה שאת לא יכולה יותר.

תזונה לבטן שטוחה

את לא תראי את שרירי הבטן שלך אם הם יהיו קבורים מתחת לשכבות של שומן, לכן כאן נכנסת לתמונה התזונה הנכונה.
צרכי כמות מספקת של חלבון ממקורות מובחרים כמו בשר, דגים ואגוזים, על פי מחקר שבוצע בקנדה נמצא כי נחקרים שהחליפו כמות מסוימת של פחמימות בחלבון הורידו את אחוז השומן שלהם באזור הבטן.

הפחיתי את צריכת הסוכר, על פי מחקרים אנו צורכים כ-20 כפיות סוכר ביום ממקורות שונים כמו סודה, עוגות, דגני בוקר וכדומה. כל הסוכר הזה מגביר את רמת האינסולין בגוף שמעכבת את חילוף החומרים בגוף, הווה אומר, אנחנו הופכים להיות שמנים יותר.

אל תפחדי משומן, מחקרים מראים כי דיאטות המכילות 50 אחוז יותר שומן יעילות באותה מידה כמו דיאטות שבהן אחוז השומן נמוך ב 50 אחוז. השומן משביע ומוסיף טעם למאכלים, מה שמונע מאיתנו להרגיש שאנחנו בעונש.

המנעי מצריכת מאכלים “מנפחים”. כי לא משנה כמה שומן הורדת או כמה שרירים הוספת לגופך, אם תרגישי “נפוחה”, פספסת את המטרה, לכן המנעי מצריכת מאכלים “מנפחים”,כמו  משקאות ממותקים ואף מאכלים בריאים כמו שעועית וברוקולי, כי גם הם עלולים לגרום לנו אפקט של “ניפוח” הבטן. כמו כן המנעי מצריכה יתרה של נתרן (מלח), רובנו צורכים יותר מכפול ממה שהגוף שלנו באמת צריך.

המנעי מלחץ נפשי

החיים קשים, את זה כולם יודעים, חרדה ולחץ יכולים לגרום לייצור יתר של קורטיזול, הוא הורמון המשכנע את הגוף לאכסן שומן, במיוחד באזור הבטן שלך. מתני את הלחץ בכך שתקחי הפסקות קצרות במהלך היום, הפסקות אלה, אפילו כל 90 דקות יטעינו את המצברים שבך. כשהמתח עולה על גדותיו, אנו רצים אל המאכלים שהכי משמינים אותנו, לכן הרחיקי את קופסאות העוגיות ממך כמה שיותר.

קראו על  אתגר 10 ימים ללא סוכר להרזיה וניקוי הגוף

עוד באגוגו: 8 מאכלים הנלחמים בבטן נפוחה ושומנית

מתני את כמות תרגילי הבטן

אנחנו מבינים שיש לך עודף מוטיבציה להתאמן, אבל ביצוע תרגילי בטן כל היום וכל יום ללא מנוחה מספקת, לא יעשו לך טוב ואף יגרמו לאפקט הפוך ממה שאת מחפשת. לכן מתני את כמות התרגילים לכ-3 פעמים בשבוע על מנת לאפשר לגוף שלך להתאושש. בזמן האימון הגוף עובר תהליך של הרס מיקרוסקופי בשרירים, לכן יש חשיבות למנוחה לצורך בנייה מחדש של השריר.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

אולי יעניין אותך גם

    7 Comments

    Click here to post a comment