תזונה

למה אתם צריכים לאכול יותר סיבים תזונתיים?

היום עם כל המזון המהיר וחטיפי הסוכר הנפוצים כל כך, נראה שקשה למצוא מזון אשר יהיה באמת טוב לנו. לכן, אם אתם רוצים להיות בריאים יותר ולהרגיש טוב יותר אז כדאי שתנסו להוסיף קצת סיבים תזונתיים לתפריט התזונה שלכם. זה רק יעשה לכם רק טוב.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 4/4/13

מסייעים בשליטה על הרעב
מסייעים בשליטה על הרעב

מהם סיבים תזונתיים?

סיבים תזונתיים הם רכיב המיוצר בצמחים, אשר אנו בני האדם איננו יכולים לעכל. אז למה נרצה לאכול משהו שאי אפשר לעכל אותו? בגלל שהסיבים התזונתיים מתמוססים בנוזל והופכים את המזון שלנו לסמיך יותר ובכך גורמים לסוכר להיספג במחזור הדם לאט יותר. הסיבים הופכים את הצואה ללחה יותר ומסייעים בניקוי מערכת העיכול.

סיבים תזונתיים ומניעת מחלות

היתרון המשמעותי ביותר של הסיבים התזונתיים הוא בכך שהם עוזרים בהפחתת או במניעת מחלות מסוימות. צריכת סיבים תזונתיים יכולה לסייע לאנשים אשר הובחנו בתסמונת המעי הרגיז, לסובלים מכאבי בטן, שלשולים ועצירות. הסיבים התזונתיים, במקרים מסוימים יכולים לשמש אף כתחליף לתרופות מרשם. הסיבים מסייעים בסילוק חומרים בלתי רצויים מהמעי הגס ובכך מופחת הסיכון לסרטן המעי הגס. ואם זה לא מספיק לכם, הסיבים התזונתיים נמצאו כמסייעים בהפחתת הכולסטרול באנשים הסובלים מכולסטרול גבוה.

סיבים תזונתיים מייצבים את הסוכר בדם

כיום, בני האדם צורכים הרבה יותר סוכר, הרבה יותר ממה שהגוף מסוגל להתמודד איתו. כשאנו צורכים סוכרים פשוטים, האינסולין בגופנו מגיב במהירות וגורם לצניחת הסוכר בדם, הדבר עלול להוביל להשמנה בכך שגופנו מאחסן את הסוכר כשומן. הסיבים התזונתיים באים להאט את תהליך ספיגת הסוכר בדם ומפחיתים את תגובת האינסולין, הסיבים מונעים מהסוכר לקפץ מעלה ומטה ושומרים על רמת סוכר נורמלית לאורך כל היום. הסיבים התזונתיים מומלצים לאנשים הסובלים מהיפוגלוקמיה וסוכרת, בכך שהם מסייעים בוויסות רמת הסוכר בדם.

סיבים תזונתיים מסייעים בשליטה על הרעב

תגובת האינסולין משאירה אותנו עייפים ורעבים לעוד סוכר. וככל שצריכת הסוכר עולה, כך רמת הסוכר בדם יורדת, הדבר תורם לכך ששוב נרגיש רעבים. הסיבים התזונתיים הם דרך מעולה בכדי להפסיק את המחזוריות הזו. הסיבים תורמים לתחושת שובע לאורך זמן, כך שבסופו של דבר אנו אוכלים פחות ואף יותר בריא.

אז למה לא להוסיף סיבים תזונתיים לתזונה שלכם? זה לא קשה כמו שזה נשמע. אפשר למצוא סיבים תזונתיים בפירות כמו אגסים, תפוחים, תפוזים, צימוקים ותאנים. בדגנים כמו פסטה מדגנים מלאים, לחם מדגנים מלאים ושיבולת שועל. ואפשר למצוא סיבים תזונתיים גם בקטניות ובירקות. רק הוסיפו סיבים תזונתיים לתפריט התזונה שלכם ותרגישו במהירות הרבה יותר טוב.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

קראו על  5 מזונות-על לסוכרת

אולי יעניין אותך גם