דיאטה

נלחמים בשומנים באכילת שומנים

שומן הוא לא דבר שצריך להימנע ממנו. השומן הכרחי להתפתחות תקינה של גופנו, ובין השאר השומן מספק אנרגיה לגוף, מגן על האיברים, מתחזק את הממברנה בתאים ועוזר בתהליך ספיגת החומרים המזינים המגיעים מן המזון אותו אנו אוכלים. וזה לא הכל, השומן מסייע גם בשריפת השומן בגוף, לכן תזונאים ממליצים כי בכל דיאטה יש להקפיד כי שליש מהכמות הקלוריות תגיע מהשומן.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 18/3/13


שומן שורף שומן

שומן שורף שומן

רגע!, לפני שאתם רצים לנגוס בנקניקיה מטוגנת בשמן, צריך להבין כי לא כל מזון המכיל שומן הוא בהכרח בריא. מרבית השומן שאנו אוכלים צריך להיות שומן בלתי רווי, במיוחד אם אנו מעונינים להפחית במשקל. מלבד ההפחתה בכולסטרול בדם, בעורקים וביצירת לב בריא, שומנים בלתי רווים יכולים לסייע בשריפת שומן מבלי צורך בהפחתת הכמות הקלורית הנצרכת.

שומן שורף שומן

הגוף זקוק לאנרגיה משלושה מרכיבים תזונתיים: פחמימות, חלבונים ושומנים. גרם אחד של שומן בעל כמות אנרגיה כפולה מאשר השנים האחרים יחדיו. לכן, כשאין לנו שומן בתזונה או בדיאטה שלנו, דומה יהיה הדבר לחוסר בדלק בבואנו לשרוף קלוריות. הגוף שלנו זקוק לאנרגיה בכדי לתחזק את חילוף החומרים בצורה תקינה, לכן צריכת שומן עשויה לשפר את בריאות חילוף החומרים בגופנו.

וזה לא הכל, השומן ה”ישן” מאוחסן בגופנו ברקמות, באזורים כמו הבטן, הירכיים או הישבן, שומן זה לא יכול להישרף ללא שימוש יעיל של שומן “חדש” המסייע בתהליך השריפה.

שומן משאיר אותנו שבעים

השומן הוא לא הרכיב הכי קל לעיכול, ולכן כתוצאה מכך הוא נשאר יותר זמן במערכת העיכול שלנו, דבר התורם לתחושת שובע ארוכה יותר ומונע מהבטן שלנו לקרקר זמן קצר כל כך לאחר הארוחה.

תזונה המכילה כמות גבוהה של חומצות שומן כמו למשל אומגה 3, תורמות לתחושת שובע ארוכה עד 2 שעות לאחר הארוחה. לכן, זה לא הפתעה כי אנשים הצורכים כמות מספקת של שומן, מקפידים יותר בתוכנית הדיאטה שלהם, יותר מאשר אלו אשר בחרו בדיאטה ללא שומנים, והתוצאה הסופית היא הפחתה במשקל.

שומן עושה אותך שמח

אכילת מאכלים טעימים עושה אותנו שמחים, מאכלים אלו מכילים שומן. מוצרים דלי שומן מחוזקים בסוכר ובמלח מתוך כוונה לעורר בהם את הטעם, אך בדרך כלל ללא הצלחה.בלוטות הטעם בפינו יודעות להבחין בשומן, מה שמסביר את חוסר הסיפוק שלנו כשאנו אוכלים מוצרים דלי שומן.

עוד נמצא כי שומן כמו אומגה 3, מגביר את הסרוטונין במוח, דבר המשפר את מצב הרוח, מגביר את המוטיבציה ומונע ממך להזמין פיצה כאילו זאת העבודה שלך.        

שומן בונה שרירים

אכילת שומן תוך שמירה על תוכנית אימון קבועה יכולה להגביר את בניית השריר. מחקר שנעשה בקבוצת אנשים בגילאים בין 25-45 הראה כי השומן הגביר את ריכוז החלבון ואת גודל התאים בשרירי הגוף. מחקרים מוקדמים יותר הראו כי אומגה 3 מגרה את חלבוני השריר באנשים מבוגרים ומצמצת את הדלדלות השרירים עם ההזדקנות.

שומן הופך את האוכל שלך ליותר בריא

חומרים מזינים רבים כמו ויטמין A, D, E ו-K מסיסים בשומן, מה שאומר כי הגוף לא יכול לספוג אותם ללא שומן. לכן, אם הגוף שלך לא יכול לספוג אותם, יכול להיגרם מצב של גירעון ויטמינים אשר עלול לגרום לייבוש של העור, עיוורון, עצמות חלשות, כאבי שרירים ואי קרישת דם נורמלית.

כמו כן, ויטמינים אלו הכרחיים לשמירה על האנרגיה, המיקוד ובריאות השרירים. ויטמין E לדוגמא, הוא נוגד חימצון אשר תורם בתחזוקת חילוף החומרים בגוף. בעוד שרמות ויטמין ה-D בגוף יכולות לחזות את היכולת שלנו להפחית במשקל, במיוחד באזור הבטן. לכן, הקפידו על העמסת חומרים מזינים בסלט שלכם כמו תרד, עגבניות וגזר, ובמיוחד אתם צריכים להודות לשמן הזית על העזרה במשלוח כל הויטמינים האלו היישר לגופכם.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות

תגובות