נפש

7 סיבות לכך שאין לך אנרגיה לעשות כלום

יש לך רשימה ארוכה של מטלות, אבל אין לך את הכוח לעשות כלום? פעם חשבת למה זה? הבאנו לכם 7 סיבות אשר יכולות להיות הבעיה לאיבוד האנרגיה שלכם.

אגוגו-מגזין בריאות | Agogo | פורסם 16/11/14


חצי שעה של שינה יכולה לעשות את ההבדל

חצי שעה של שינה יכולה לעשות את ההבדל

1.פחמימות

אנחנו בטוחים שכל המטוגנים טעימים וגם הלחם שאכלת תורם לתחושת שובע, אבל האם ידעת שאוכל מהיר למעשה גורם לך לעייפות? הגוף שלך משתמש בהרבה אנרגיה בעיבוד הפחמימות, מה שגורם לתחושת עייפות וכבדות מיד לאחר אכילתם. וודאי הרגשתם זאת בעבר לאחר ארוחות כבדות. הרצון שלנו לתפוס תנומה לאחר ארוחה כבדה נגרם על ידי עייפות הגוף מעיבוד הפחמימות והפיכתם לאנרגיה.

2.אימון גופני

אם הגוף שלך הורגל כבר לחוסר אימון גופני, תחושת העייפות תתעצם אפילו לאחר אימון קל יחסית. אימון גופני עשוי להקנות לנו אנרגיה רבה, כל עוד אנו מקפידים לבצע אימונים בצורה קבועה. הגוף שלך יוכל לבצע יותר בלי להרגיש את העייפות שהייתה נלווית בעבר.

3.שינה

השינה היא לא רק טובה לתחושה הטובה שלנו, אלא ממש נותנת לנו אנרגיה. אם גופך לא מקבל שינה מספקת במשך הלילה, הוא לא יוכל לשקם את עצמו בצורה טובה. לכן, לכו לישון בשעה מוקדמת יותר ממה שאתם רגילים ותרגישו הרבה יותר טוב בבוקר. אפילו חצי שעה יכולה לעשות את ההבדל באיך שתרגיש כשתקום.

4.ארוחת בוקר

אם אתם רגילים לאכול דגני בוקר עמוסים בסוכר, כדאי שתפסיקו עם המנהג הזה. נכון, אולי אתם מרגישים שזה ממש נותן לכם אנרגיה בבוקר, אבל למעשה לאחר מספר שעות האנרגיה נעלמת לחלוטין. וכשממש תצטרכו להיות אנרגטיים תהיו כבר סחוטים לגמרי. לכן, איכלו ארוחות בוקר עם דגנים מלאים ותרגישו בהבדל ברמת האנרגיה לאורך כל היום.

5.קפה

כוס הקפה של הבוקר הולכת לגרות את הקורטיזול והאדרנלין בגופך, אבל האם ידעת שכמות גדולה של קפה עלולה לגרום לך להרגיש עייף? אם אתה הולך לשתות קפה לאורך כל היום, הדבר יגרום לריקון שני ההורמונים: קורטיזול ואדרנלין, דבר אשר גורם בסופו של דבר לתחושת עייפות. נסה להפחית את כמות הקפה ביום לכוס קפה אחת, ובשאר היום פשוט שתה מים.

6.תזונה לקויה

לא סתם כל התזונאים ממליצים כל הזמן על 5 מנות של פירות וירקות במשך היום. לא רק שזה יגרום לך להיות בריא יותר, אלא גם תקבל את הרכיבים המזינים שהגוף שלך כל כך צריך. לדוגמא: מחסור במגנזיום עלול לגרום לך להרגיש עייפות כל הזמן. למזלנו ניתן לצרוך את הרכיבים הללו דרך ירקות ירוקים כהים, שעועית, ועוד מזונות.

ראו גם: 10 דרכים להגברת האנרגיה באמצעות התזונה

7.לחץ

כל אחד צריך להתמודד עם לחץ באופן יומיומי, אבל עודף לחץ עלול לגרום לעייפות של ממש. המוח שלנו משתמש בהרבה אנרגיות כשאתה מתמודד מול לחץ, לכן הוא משחרר אדרנלין. הורמון זה הכרחי לנו, לכן נסו להימנע ככל הניתן ממצבים הגורמים לכם ללחץ. מדיטציה ונשימות עמוקות הם כלי מעולה להתמודדות בלחץ, שחררו את הלחץ והסתכלו עליה בפרספקטיבה אחרת.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות