נפש

5 דרכים טבעיות לטיפול בדיכאון ולשיפור מצב הרוח

רוב בני האדם חווים סוג של דיכאון בשלב מסוים בחייהם. אך אם תחושת הדיכדוך מתארכת ונמשכת לתחושת עייפות, התרחקות מפעילויות חברתיות, חוסר עניין בהנאות רגילות של החיים, חוסר תקווה, חוסר הערכה עצמית וירידה בתפקוד הכללי- אז יש לקבל עזרה. הבאנו כאן 5 דרכים טבעיות לטיפול בדיכאון.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 13/4/13

רוב בני האדם חווים סוג של דיכאון

רוב בני האדם חווים סוג של דיכאון

רבות הן התיאוריות לסיבות הגורמות לדיכאון. הדעה העיקרית היא כי הדיכאון נגרם כתוצאה מחוסר איזון במוליכים עצביים במוח כמו למשל סרוטונין או דופאמין. תיאוריות אחרות טוענות כי דיכאון הוא תגובה לאובדן, או תגובה לאגרסיביות המופנת פנימה.

הטיפול בדיכאון

הפסיכיאטריה המודרנית מתמקדת בשינוי המרכיבים הכימיקלים במוח בעזרת תרופות בכדי לטפל בדיכאון. לדוגמא, אדם בדיכאון, אשר זוהה כבעל רמת סרוטונין נמוכה, יקבל טיפול להעלאת רמת הסרוטונין בעזרת תרופות אנטי-דיכאוניות.

טיפול בעזרת דיבור בא לענות על הגורמים הפסיכולוגיים הנפשיים אשר גרמו לדיכאון. טיפול פסיכולוגי יעיל מאוד בטיפול בסימפטומים קלים עד בינוניים. כמו כן, לימוד האדם לאופטימיות מסייעת למאזן כימיקלים בריא במוחנו.

בנוסף לכך, שינוי התזונה ואורח החיים שלנו יכול להשליך על בריאות הנפש שלנו והסיכוי ללקות בדיכאון. מרכיבים אשר ניתנים לשינוי על ידינו כמו: בלוטת תריס נמוכה, רמת קורטיזול גבוהה (מאפיינת אנשים ברגעי לחץ), רמת סוכר נמוכה, מחסור תזונתי, רעלים בגוף ומחסור באומגה 3.

1.הפחיתו את צריכת הפחמימות המזוקקות בכדי להימנע מרמת סוכר נמוכה

המוח מעדיף סוכר כמקור שלו לאנרגיה. אך למרות זאת, כשאנו אוכלים פחמימות מזוקקות, רמת הסוכר בדם נוטה לעלות ולצנוח במהירות, דבר המוביל לרמת סוכר נמוכה בדם. הסימפטומים לרמת סוכר נמוכה בדם היא דיכאון, חרדה, עייפות, עצבנות וכאבי ראש.

2.הגבירו את צריכת האומגה 3

שמן האומגה 3 רכיב חשוב בממברנה של תאי העצב, לכן ישנה חשיבות בשמירה על כל המרכיבים הנוטלים חלק בתפקוד מערכת העצבים בגופנו. אומגה 3 נמצאת בדגים כמו לדוגמא סלמון או סרדינים, כמו כן גם באגוזים וזרעים כמו זרעי דלעת ופשתן.

3.הפחתת צריכת האלכוהול והקפאין עשוייה למנוע דיכאון

האלכוהול נחשב כרעל מסוכן לגופנו, הוא מתפקד כמדכא מוח ומגביר את רמת הקורטיזול בגוף. קפאין הוא רכיב מעורר, אך הוא נקשר במספר מחקרים לדיכאון. השפעת הקפאין גדולה יותר כשהוא משולב עם סוכר.

4.פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח

במהלך פעילות גופנית הגוף שלנו משחרר אנדרופינים, אלו תורמים להעלאת מצב רוחנו. נמצא כי הפעילויות הכי מומלצות לכך הם הרמת משקולות, הליכה מהירה, ריצה, אופניים, קרוס-טרינינג, שחייה וריקוד אירובי. לכן, ישנה חובה לשלב אימון גופני אם אנו רוצים להשיג אורח חיים בריא.

עוד באגוגו: 8 מאכלים לשיפור המצב רוח והרגעת מתח

5.צריכת ירקות וויטמינים מסייעת נגד דיכאון

נמצא כי אנשים דיכאוניים, לעיתים קרובות, חסרים בויטמינים ומינרלים כמו B6, B12, חומצה פולית, ברזל ומינרלים. ויטמינים אלו הכרחים לתפקוד תקין של המוליכים העצביים בגופנו. הסיבות למחסור בויטמינים ומינרלים אלו נובעות מהורמונים, כדורים לאמצעי מניעה, לחץ יתר או כמות נמוכה של חומצת מעיים, מצב אשר עלול להוביל לאי ספיגת ויטמינים ומינרלים תקינה.

עוד באותו נושא: 10 דרכים טבעיות למניעה וטיפול בדיכאון 

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות