תזונה

טובים השניים מן האחד: שילובי מזון מנצחים

מאכלים מסויימים נולדו להאכל ביחד, אך לא כמו מרבית השילובים המוכרים לנו, כמו לדוגמא צ’יפס וקטשופ, בכתבה זו, נביא מספר זוגות מאכלים שגם יהיו טובים לתזונה ולבריאות שלנו. כשרכיבים במאכלים מסויימים נפגשים, הם מגיבים אחד לשני, ולפעמים כתוצאה מכך נוצרת תגובה אשר טובה ובריאה, אף יותר מאשר אכילת רק אחד מהמזונות.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 17/3/13

שילובי

שילובי מזון מנצחים

עגבניות וברוקולי

ירקות אלו ידועים ברכיבים האנטי-סרטניים הנמצאים בהם. על פי מחקר שנעשה באוניברסיטת אילנוי בארצות הברית, שילוב העגבניות והברוקולי תורם בצמצום גידולים במקרים של סרטן הפרוסטטה. נמצא כי האפקט האנטי סרטני טוב יותר, מאשר אכילת הירקות, עגבנייה או ברוקולי, בנפרד.

במחקר אחר נמצא, כי בישול הירקות מעלה את הערך התזונתי של ירקות מסויימים, כשבתוכם כלולים גם העגבנייה והברוקולי.

תרד ותפוזים

נכון, פופאי היה נהנה מהתרד שלו היישר מקופסאת השימורים, אך אולי כדאי לנו לשקול הוספת ויטמין C בכדי ליצור שילוב מנצח נוסף.

הגוף שלנו זקוק לברזל, המצוי בעלים כהים וירוקים כדוגמת התרד, הברזל נחוץ בעיקר להובלת חמצן לתאי הדם שלנו. אך עובדה היא כי האדם הבוגר הממוצע סופג רק 10 עד 15 אחוז מצריכת הברזל שלו. ויטמין C עוזר בספיגת הברזל, אכילת מאכלים עשירים בברזל והוספה לכך ויטמין C יכולה לסייע לגופנו בספיגה מקסימלית של הברזל.

לכן נסו להוסיף ירקות כמו פלפל לתרד שלכם, או סחטו פירות אשר עשירים בויטמין C כמו תפוז או לימון למקור הברזל שלכם.

יוגורט ושיבולת שועל

היוגורוט מכיל רכיבים פרו-ביוטיים, רכיבים אלו מכילים בקטריות חיוניות המצויות גם בקיבה שלנו. שיבולת השועל מכילה רכיבים פרה-ביוטיים, אשר מצויים בעיקר במזונות המכילים סיבים תזונתיים. שילובם יחדיו תורמת לעיכול טוב יותר ולחיזוק תפקוד המערכת החיסונית בגופנו. כמו כן רכיבים ביוטיים אלו עוזרים בהקלת תחושת הנפיחות לאחר ארוחות ולכן הם מומלצים מאוד.    

דגנים מלאים, שום ובצל

בכדי להשיג תזונה עשירה במינרלים, מומלץ לדוגמא, לאכול חומוס יחד עם שום טרי ובצל, בשילוב עם לחם מדגנים מלאים. שילוב השום והבצל עם הדגנים המלאים עשוי לסייע בספיגת הברזל בגוף, הנחוץ כל כך לבריאות תאי הדם האדומים בגופנו, וכמו כן שילוב זה תורם גם לספיגת האבץ, אשר תורם בתפקוד חילוף החומרים, המערכת החיסונית ולעיבוד החלבון בגופנו.

חומצות אמינו המצויות בשום ובבצל, מגבירות את ספיגת הברזל ב-70 אחוזים וכמו כן את ספיגת האבץ ב-160 אחוזים כשהם משולבים עם דגנים מלאים. מומלץ כמובן ללעוס שומר לאחר ארוחה שכזו בכדי לנטרל את ריח השום והבצל.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות