תזונה

13 משקאות בריאים לטיפול ומניעת צינון ושפעת

למרות שהחורף והגשמים תמיד יהוו ברכה בארצנו, הם תמיד מגיעים עם שפעות וצינונים – דברים שכל אדם היה שמח לוותר עליהם! במאמר זה נביא שורה של משקאות בריאים שיכולים לסייע לנו נגד צינון ושפעת.

האמת היא שלא משנה עד כמה חזקה המערכת החיסונית שלכם, תסמיני הצטננות ושפעת – אפילו אם לא חמורים כל כך – עלולים להחליש את גופכם.

העיפו מבט במשקאות הבאים שיכולים לעזור לכם להדוף את הצינון והשפעת ולאפשר לכם ליהנות מעונת החורף.

1.שייקים

הגוף דורש מנה גדולה מאוד של ויטמינים כאשר צינון ושפעת מגיעים.

במקום ללעוס את הפירות (דבר מאתגר בזמן שאין לכם תיאבון), אתם יכולים להכניס הכל לבלנדר ולשתות!

פירות יספקו לגוף ויטמינים הדרושים לו וכך יתרמו להתאוששות מהירה יותר.

איך להכין שייק פשוט

ניתן להכין את השייק שלכם מכל פרי שתבחרו, אבל עדיף לשלב כמה פירות יחד.

אננס, תפוזים, אבוקדו, מנגו, תות, בננה, אפרסק, אגס, תפוחים הם כולם מרכיבים אידיאליים עבור שייקים.

הוסיפו כוס מים או חלב לבלנדר. לאחר מכן, להוסיף את הפרי. רוב האנשים אוהבים להשתמש בבננות או אבוקדו כי הם מוסיפים מרקם קרמי.

לקבלת טעם טעים ולהסמכת השייק הוסיפו שיבולת שועל. היא עשירה באבץ וסלניום, מגבירה את תאי הדם הנלחמים בזיהומים ועוזרת לנו להישאר במצב איתן כשהעונה הקרה מגיעה.

ניתן להוסיף קצת ממתיקים לשייק כדי לשפר את הטעם שלו, דבש גולמי הוא חלופה בריאה יותר לסוכרים מעובדים.

2.תה זנגביל (ג'ינג'ר)

ג'ינג'ר הוא תרופה מצויינת כאשר אנו מעוניינים להרגיע את הבטן שלנו. הוא עוזר להפחית תחושת בחילה שלעתים קרובות מלווה את הקור והשפעת.

ג'ינג'ר מכיל תכונות אנטי-ויראליות חזקות המסייעות לחסל וירוסים המפיצים חולשה.

הכנת תה זנגביל היא דבר קל ביותר. חתכו חתיכות ג'ינג'ר טרי והשרו אותם במים חמים. לגמו את התה לאט וראו איך זה עובד פלאים.

קראו על  14 סיבות בריאותיות לשילוב אגוזי מלך בתזונה שלכם

ראו: היתרונות הבריאותיים של הג'ינג'ר

3.מיצי פירות

בדיוק כמו שייקים, אתם יכולים לסחוט את הפירות ולשתות.

הכנת מיץ פירות זה קל, כל מה שצריך זה כמה פירות עשירים בויטמינים A ו-C ומסחטה ידנית ישנה וטובה.

4.מרק עוף

אוקיי, זה לא בדיוק משקה, אבל  בכל זאת הוא ראוי למקום ברשימה זו.

מרק עוף יכול לעשות פלאים עבור גופכם כאשר אתם נתקלים בהצטננות, וזו אחת הסיבות מדוע אמהות תמיד מכינות אותו בכל פעם שאתם חולים.

המרק מכיל הרבה אלמנטים המאפשרים לכם להתאושש מהר יותר, מרגיע את הגרון שלך, וגם מרווה.

מרק עוף הוא די קל להכנה, כל מה שאתם צריכים הוא פשוט להרתיח מים בסיר, להוסיף עוף וכף של מלח. השלב הבא הוא הוספת הירקות, השמיים הם הגבול כאן, ניתן להוסיף כל מיני סוגים של ירקות כמו גזר, בטטה, תפוח אדמה, סלרי, פטרוזיליה, בצל, שום ועוד ועוד.

5.תה צמחים

תה צמחים הוא לא רק משקה נהדר בהתמודדות עם צינון ושפעת, אלא גם מסייע בהדיפת זיהומים. יתר על כן, תה צמחים, כגון תה קמומיל, מסייע בהפחתת ההשפעה על הסינוסים.

מוסיפים 1-3 כפות של עשבים וצמחים מיובשים במסננת. שמים את המסננת בכוס ומוזגים מים רותחים. מערבבים ומחכים 15 דקות. לשתות כוס תה ביום. אין להוסיף ממתיקים.

6.דבש ותה לימון

רשימה זו בהחלט לא תהיה שלמה בלי להזכיר את השילוב של דבש ולימון.

תה זה הוא אחד התרופות החזקות ביותר עבור שפעת וצינון. עם זאת, ודאו שאתם לא שותים את הגרסאות המעובדות בחנויות הטוענות כי הן מכילות דבש ולימון.

הכינו את התה בעצמכם. הוסיפו כפית דבש גולמי לכוס תה ירוק ומערבבים במיץ לימון או מוסיפים 2 פרוסות לימון.

תה זה יעיל מאוד כאשר אתם מתמודדים עם הצטננות והיא מלווה בשיעול וגודש. מיץ הלימון עובד על ידי הפחתת הגודש והרגעת הגרון, כך שתוכלו לישון בשקט בלילה.

אתם יכולים לדלג על התה הירוק ופשוט להוסיף לימון ודבש בכוס מים רגילים. הדבר הראשון בבוקר כדי לשמור על המערכת החיסונית שלכם חזקה ומאושרת.

קראו על  11 מזונות שגורמים לשובע ומעולים לירידה במשקל

7.ציר מרק

צמחונים וטבעונים לא יאהבו את המשקה הזה, אבל אם לא אכפת לכם לשתות ציר, למה לא? עשוי בשר, עצמות, ירקות, ולפעמים דגים, מרק הטעון בויטמינים ומינרלים המחזקים את המערכת החיסונית שלך.

מוסיפים את החומרים שהוזכרו לעיל לסיר, מביאים לרתיחה, מבשלים כ-5 דקות ומוסיפים עלי דפנה, טימין ופטרוזיליה. אז לשפוך את התערובת דרך מסננת לכלי אחר ולשתות פעם ביום.

8.מיץ עגבניות

מיץ עגבניות הוא הפחות פופולרי ברשימה זו, אבל הוא מתגאה בתכונות חיסון מדהימות. אך לא מדובר במיץ עגבניות שניתן לקנות בסופרמרקט.

עגבניות עשירות בברזל, ויטמין A, ויטמין C, חומצה פולית, אשר יכולים לסייע בהפחתת הסיכון לזיהומים.

לוקח קצת זמן ומאמץ להכין מיץ עגבניות תוצרת בית, אבל אם אתם משמרים את זה אתם יכולים לשתות אותו כל החורף.

להכנת מיץ עגבניות, סחטו עגבניות, הוסיפו את המיץ לסיר, הביאו לרתיחה, הפחיתו את החום, ובשלו למשך כ-30 דקות. מוסיפים עלה דפנה, מלח ופלפל ומבשלים במשך 5 דקות. תנו לו להתקרר ותהנו.

9.מיץ סלק, גזר, זנגביל וכורכום

שילוב זה של פירות וירקות שורש מסייע למערכת החיסונית על ידי הפחתת הסימפטומים הדלקתיים.

דלקת היא אחת הסיבות של שפעת וצינון, מה שמוביל לשיעול, נזלת, וכאבי ראש.

הטעם של מיץ זה הוא משהו שבלוטות הטעם שלכם עלולות לשנוא בהתחלה, אך אם זה לא מגיע לכדי תחושת בחילה, תנו למשקה החיסוני הזה צ'אנס.

10.תערובת קייל, סלרי ועגבניות

אחד המשקאות הפופולריים ביותר לירידה במשקל – קייל, סלרי ועגבניה, הם גם תערובת חזקה נגד זיהומים.

המשקה הוא מלא בויטמינים A ו-C, חומצות שומן, ברזל, אשלגן, מגנזיום, ואלמנטים אחרים המספקים יתרונות אנטי דלקתיים.

צרכו בכל יום כדי לשמור על חסינות חזקה ואת המותניים שלכם רזים!

קראו על  פלפל חריף - יתרונות בריאותיים מוכחים מדעית

11.מוקטייל תות שדה ומנגו

מוקטייל הוא קוקטייל רק ללא האלכוהול ונחשב בדרך כלל למשקה קיצי, אבל הם טובים לחיזוק החסינות בחורף.

שלבו כמה תותים קפואים, מנגו טרי אחד, 2 כפות מיץ ליים, 2 כפות דבש, כוס מיץ תפוזים תוצרת בית, וכמה עלי נענע. מוסיפים לבלנדר ומעבדים עד קבלת מרקם אחיד. דלגו על קוביות הקרח בחורף והגישו עם פרוסת לימון טרייה.

12.מיץ חמוציות

לא רק שמיץ חמוציות הוא טעים, זה גם מקור מצוין של נוגדי חמצון רבי עוצמה, כולל ויטמין C ופלבנואידים, אשר יעילים בחיזוק המערכת החיסונית.

מיץ חמוציות תוצרת בית גם מסייע להדוף מחלות לב וכלי דם ולשמור על דרכי השתן בריאות.

ראו: חמוציות – 9 יתרונות בריאותיים

13.תה ירוק אורגני או תה מאצ'ה

אלה מכם ששונאים שייקים, מיצי ירקות, ומוקטיילים, יכולים ליהנות מתה ירוק כדי לשפר את המערכת החיסונית.

תה מאצ'ה הוא אפילו אפשרות בריאה יותר, אם אתה יכולים למצוא אותו בחנות הטבע הקרובה אליכם.

חפשו גרסאות אורגניות כדי למנוע עודף קפאין ותוספים. תה ירוק אורגני מכיל חומר הנקרא EGCG, אשר יכול להילחם בחיידקים ולמנוע התרבות של וירוסים.

כבונוס נוסף: תה ירוק ותה מאצ'ה יכולים לעזור לכם להפחית את הסיכון לסרטן.

לסיכום

יש טונות של משקאות המחזקים את המערכת החיסונית, היכולים לשמור עליכם מפני צינון ושפעת, אז אתה מוזמנים להתנסות עם חלק מהמשקאות שציינו במאמר.

אבל זכרו, לכל משקה יהיה תופעות לוואי במידה ותגזימו. כוס או שתיים ביום יהיה מספיק בשבילכם כדי להישאר בריאים ולשכוח מוירוסים וזיהומים.

תגובות

תגיות

הצטרפו לאגוגו בפייסבוק!