דיאטה תזונה

היתרונות הבריאותיים של הקפה

כמו יין ושוקולד גם הקפה בעל צדדים בעלי יתרונות בריאותיים. נמצאו מחקרים הטוענים כי שתיית קפה מסייעת לבריאותנו. יתרה מכך מחקר בן 13 שנה בארה”ב, שבחן  402,260 אנשים באותו מחקר, הסיק כי אנשים הצורכים קפה באופן קבוע ויום יומי בעלי סיכון מופחת ב 16 אחוזים למוות מוקדם.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 5/10/12


היתרונות הבריאותיים של שתיית קפה

היתרונות הבריאותיים של שתיית קפה

אף על פי שקפה יכול להעלות את רמת הורמון הסטרס, קורטיזול, ולגרום גם לתלות בקפאין מובאות לכם כאן כמה מהיתרונות הבריאותיים הטמונים בקפה.

1.מניעת אבני כיס המרה

מחקר באוניברסיטת הרווארד משנת 2002 מצא שנשים השותות לפחות 4 כוסות של קפה במשך היום נמצאו בסיכון הנמוך ב 25 אחוז ללקות ביצירת אבני כיס המרה, מחקר מוקדם יותר בנושא מצא את אותה מסקנה בקשר לגברים.

2.קפה מונע דיכאון

נשים השותות 2-3 כוסות קפה באופן יומיומי נמצאו בסיכון נמוך ב 15 אחוז בסיכוי לפתח דיכאון, ואלו השותים 4 כוסות קפה ביום נמצאו בסיכון נמוך של 20 אחוזים, על פי מחקר משנת 2011.

3.שיפור הזיכרון

קפה עשוי לעזור גם בשיפור הזיכרון לטווח ארוך וגם בזכרון לטווח קצר. מחקר משנת 2005 מצא כי שתיית 2 כוסות קפה שיפרה את הזכרון לטווח קצר וזמן התגובה בנחקרים. מחקר נוסף משנת 2007 מצא כי נשים מהגיל 65 ששתו יותר מ 3 כוסות קפה באופן יומיומי תפקדו טוב יותר במבחני זכרון ונראו כבעלי ירידה מופחתת בזכרון יחסית לאלו השותות כוס אחת ביום של קפה. מחקר מאוניברסיטת דרום פלורידה מ 2011 ממליץ שתיית 4-5 כוסות קפה ביום המסייעים להוריד את הסיכון לאלצהיימר.

4.מוריד את הסיכון ללקות בסוכרת

מחקרים מראים כי שתיית קפה במינונים של 4 או יותר כוסות ביום מורידה את הסיכון ללקות בסוכרת ב50 אחוז.

5.הורדת הסיכון לסרטן

צריכת קפה נקשרה יחד עם הפחתה בסיכון ללקות בסרטן השד, רחם, ערמונית וכבד. מחקר שבדי מ 2008 מצא כי שתיית קפה במינון של 3 כוסות ביום הורידה את הסיכון ללקות בסרטן השד. מחקר נוסף מצביע על ירידה ב 25 אחוז בסיכון לחלות בסרטן רירית הרחם והורדת הסיכון בסרטן הערמונית אצל גברים.

6.חילוף חומרים

הקפה עוזר בשמירת משקל ואף להורדת משקל. מחקר משנות ה 80 מצא כי הקפאין הנמצא בקפה מזרז את המטבוליזם בגוף הוא חילוף החומרים, כמו כן מחקרים דיווחו על הקפה כעוזר בשריפת השומן. מחקרים נוספים הראו כי קפאין שנלקח כתוסף מזון עוזר בירידה במשקל.

מחקר משנת 2000 מצא כי צריכת קפאין המקושרת לקפה מורידה את הסיכון לחלות במחלת הפרקינסון. המחקר מצא כי שתיית 2-4 כוסות קפה באופן יומיומי יכולה להוריד את הסיכון לחלות ב 25 אחוז.

8.רכיבים נוגדי חמצון

מחקר מאוניברסיטת הרווארד קבע כי הקפה מכיל בתוכו יותר נוגדי חמצון מרוב הירקות והפירות, למעשה מחקר משנת 2005 מצא כי הקפה הוא המספר 1 במקורות נוגדי החמצון.

9.שיפור ביצועים

קפה והקפאין הכלול בו נראה באין ספור מחקרים כמשפר ביצועי סיבולת ופעילויות קצרות טווח. היתרון בקפאין כשהוא נצרך זמן קצר לפני האימון נראה גם באימוני כוח שונים.

10.מניעת שיגדון (דלקות)

מחקר מ 2007 שאוכלוסיית המחקר שלו הייתה אנשים מבוגרים מגיל 40, צא קשר ארוך טווח לצריכת קבועה של קפה עם סיכון נמוך לחלות בשיגדון, דלקת הנגרמת מעליית חומצת השתן בדם. במקרה זה גם קפה, וגם קפה נטול קפאין הראו הפחתה בסיכון ב 60 אחוז לחלות בדלקת השיגדון.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות