איכות חיים

5 צעדים פשוטים לקידום בקריירה שלך

כולנו רוצים להתקדם. להגיע לתפקידים בכירים יותר, עם רמות שכר גבוהות יותר ועם הטבות, כמו רכב צמוד ובונוסים. השאלה היא איך אפשר לייצר את הקידום ולשמור על “שריר” קידום הקריירה לאורך זמן. 

ד”ר דפנה שקד- ייעוץ קריירה ותעסוקה | לדף הפייסבוק | לאתר | Agogo | פורסם 21/2/14

צעדים פשוטים לקידום בקריירה שלך

צעדים פשוטים לקידום הקריירה שלך

לפניכם חמישה צעדים ברורים ומעשיים, שאם תבצעו אותם ותיישמו, הם יובילו אתכם לקידום ממשי בקריירה ובעבודה שלכם.

1. הצעד הראשון הוא תכנון הקריירה. לפני שפותחים בריצת אמוק של משלוח קורות חיים, שיחות על גבי שיחות עם אנשים ופעילות אינטנסיבית של חיפוש עבודה, מתחילים בחשיבה מאורגנת ורגועה של תכנון הקריירה.

לאן אתה רוצה להגיע? מה המטרה שלך? מהם התפקידים שהיית רוצה להשיג?

יש כמה שיטות בעזרתן אפשר למקד ולדייק את התפקידים והמשרות שהיית רוצה להתקדם אליהן, חלק מהשיטות מקצועיות יותר וחלקן פחות. לשם התחלה, אחד הטיפים הטובים ביותר הוא לברר לעצמך ולרשום על גבי נייר את מרכיבי התפקיד בעיסוק שלך כיום, שהם הפשוטים ביותר עבורך והקלים ביותר. אותם מרכיבי תפקיד מהווים את ליבת העשייה שלך. ברגע שתתמקד במרכיבים אלו תוכל להתקדם ולהצליח בתחום העיסוק שנכון לך. יש כאלו שנהנים מפעילות מול לקוחות, אחרים נהנים מכתיבת קוד ואילו מישהו אחר נהנה מניהול פרויקטים מורכבים וגדולים. מיקוד תחום העיסוק שנכון לך יעזור לך לבנות את תכנון הקריירה שלך והגדרת התפקידים שמתאימים לקידום הספציפי עבורך.

2. הצעד השני לאחר תכנון הקריירה הוא בחינת מגמות בשוק העבודה. כל תכנון קריירה דורש הבנה והכרה של המגמות העתידיות בשוק, על מנת שתוכל להתמקד ולבסס את עצמך בתחומים שהם ליבת העיסוק שלך ושהם גם בעלי רמות ביקוש גבוהות בשוק העבודה. ניתן להתבונן במודעות דרושים, במגמות לימודים חדשות שנפתחות במוסדות האקדמיים, כמו גם במבנה הארגוני של מקום העבודה שלך והשינויים שהוא עבר לאורך השנים.

3. עכשיו, לאחר שייצרת את הייחודיות שלך, הגיע הזמן לייצר מיתוג אישי. המיתוג האישי חייב להיות זהה בכל מסגרת בה אתה מציג את עצמך, בין אם אתה בשיחת חולין ובין אם אתה בראיון עבודה. המיתוג האישי חייב להדגיש את המרכיבים הייחודיים שלך וליצור “טביעת אצבע” אישית, שנשארת בזיכרון של מי שנמצא מולך. אותו אדם יצטרך בעצמו מישהו כמוך, או ישמע על משרה רלוונטית ומיד יחשוב עליך. אתה תעלה לתודעה שלו באופן טבעי. מכאן הקידום לתפקיד הבא הוא רק עניין של זמן.

4. עשית עבודה טובה? הצלחת במשימות שנתנו לך? לקחת על עצמך תפקיד נוסף ועמדת בו בכבוד? הגיע הזמן שאנשים ידעו על כך. אחד הכלים המשמעותיים ביותר הוא יצירת מצגות, חוברות הדרכה ואפילו הרצאות יזומות, בהן אתה מספר על הפרויקט שביצעת ועל המסקנות שלך ממנו. כך אנשים ילמדו על הכישורים שלך ותיהפך לבר סמכה בתחום העשייה שלך.

5. נטוורקינג ועוד נטוורקינג, עם דגש על שיחות פנים אל פנים, אישיות ולא רק הרחבת רשת כללית. כדאי לייצר באופן אקטיבי פגישות עם אנשים, מתוך הארגון ומחוצה לו, על מנת להוביל למעגלי היכרות נרחבים ולהכרה מצד אנשים. עשה שימוש במצגות ובמוצרים שפיתחת כדי להבליט את כישוריך מול אותם אנשים.

התגובה שלך

תגובות