תזונה

כוסמת – יתרונות בריאותיים ואופן הכנה

הכוסמת עשירה באנרגיה וברכיבים מזינים ובריאים. ניתן להשתמש בכוסמת כתחליף לאורז וכמו כן להכין ממנה דייסה טעימה. הבאנו כאן את כמה יתרונות בריאותיים לכוסמת, ערכים תזונתיים שונים והמלצות לשימוש.

אגוגו- מגזין בריאות | Agogo | פורסם 9/3/15

היתרונות הבריאותיים של הכוסמת
היתרונות הבריאותיים של הכוסמת

1.טובה ללב ולכלי הדם

תזונה המכילה בתוכה כוסמת יכולה להוריד את הסיכוי לפתח כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה. הכוסמת היא מקור טוב למגנזיום, מינרל זה מרגיע את כלי הדם, משפר את זרימת הדם והעברת הרכיבים המזינים לגוף, תוך כדי הפחתת לחץ הדם. המתכון המושלם ללב בריא יותר.

2.מקור מעולה לחלבון איכותי

מה שהופך את הכוסמת לתחליף נהדר לבשר, אשר גם מתעכל בגופנו בצורה טובה יותר. הכוסמת נחקרה ונמצאה כמפחיתה כולסטרול, שומן בגוף ואבנים בכיס המרה.

3.מעולה לעיכול

לכוסמת תכונות המנקות את מערכת העיכול ומשפרות את התאבון, כמו כן, הכוסמת טובה לטיפול בשילשולים.

4.מונעת אבנים בכיס המרה

אכילת מזונות המכילים סיבים בלתי מסיסים, כמו הכוסמת, יכולה לסייע לנשים להימנע מאבנים בכיס המרה.

5.ללא כימיקלים

הכוסמת גדלה במהירות ואינה מצריכה, בדרך כלל, שימוש בריסוס כימיקלי בכדי לגדול בצורה תקינה.

6.היא איננה מכילה גלוטן

הכוסמת איננה מכילה גלוטן ולכן טובה לצריכה על ידי חולי הצליאק.

7.חימום הגוף

הכוסמת בעלת תכונה של חימום הגוף, ולכן, היא נהדרת לאכילה בחודשי החורף הקרים.

הרכיבים התזונתיים בכוסמת

  • עשירה בחלבון איכותי ובחומצות אמינו.
  • עשירה בברזל.
  • עשירה בפחמימות – כ-80 אחוזים.
  • עשירה בנוגדי חימצון.
  • מלאה במינרלים שונים כמו: אבץ, נחושת וניאצין.
  • עשירה ברוטין.

איך מבשלים כוסמת?

יש צורך לשטוף את הכוסמת היטב תחת מים זורמים לפני הבישול. לאחר השטיפה יש להוסיף מים בכמות הכפולה לכוסמת בה אתם משתמשים. לאחר רתיחת המים, יש להנמיך את הלהבה, לכסות ולבשל במשך 30 דקות.

קראו על  1 כפית זרעי צ'יה ביום: 8 יתרונות עוצמתיים ביותר

רעיונות להכנת כוסמת

  • ניתן לטחון את הכוסמת לקמח ולהכין ממנה פסטה או פנקייק.
  • ניתן להוסיף את הכוסמת למרקים שונים.
  • ניתן להכין דייסת כוסמת.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

אולי יעניין אותך גם