דיאטה

7 דרכים לזרז את חילוף החומרים

אם אתם מעוניינים להפחית במשקל או סתם לשמור על הגזרה, שיפור תפקוד חילוף החומרים שלכם הוא תמיד רעיון מעולה. בכתבה זו נמנה כמה דרכים בהם נוכל לחזק את חילוף החומרים, כך שנוכל לשרוף קלוריות ושומן מהר יותר.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 6/4/13

דרכים לזרז את חילוף החומרים

חילוף חומרים טוב שורף יותר קלוריות בגופנו, אפילו מספר שעות אחרי הפעילות הגופנית היומית שלנו. חילוף חומרים רעוע, לעומת זאת, גורם לנו להשמין, מפני שאנו צורכים קלוריות יותר ממה שהגוף שלנו מסוגל לשרוף. ישנם מספר דרכים איתם אנו יכולים לחזק את חילוף החומרים שלנו, דוגמא טובה היא אימון גופני בתחילת כל יום, אך לא רק, כי תזונה נכונה היא גם כן בעלת חשיבות עליונה באותה מידה.

אכילת ארוחת בוקר

כן, אנחנו יודעים שלא כולם אוהבים לאכול ארוחת בוקר, אך ארוחת הבוקר נותנת לגוף מין זריקת מרץ המזרזת את חילוף החומרים בגופנו למשך כל היום. כמה צריך לאכול בבוקר?, נשנוש של בערך 250 קלוריות בבוקר יעשה את העבודה ויתן דחיפה הכרחית לחילוף החומרים שלנו.

הוסיפו תבלינים לאוכל שלכם

דרך נוספת לזרז את חילוף החומרים היא להוסיף תבלינים לאוכל שלנו. על פי המכון למחקר חקלאי של ארצות הברית, קינמון הוא אחד מן התבלינים אשר יכולים לשפר את חילוף החומרים שלנו פי 20. כל מה שצריך הוא לצרוך את הקינמון בכמות של רבע כפית עד כפית אחת ביום.

קצת קיווי

כשאתם מתכננים את הארוחות שלכם, כדאי שתשקלו הוספת קיווי לתפריט התזונה שלכם. הקיווי מכיל כמות רבה של ויטמין C, הוספת 500 מ”ג של ויטמין C לתזונה היומית שלכם עלולה לשרוף עד 39 אחוז יותר שומן במהלך אימון גופני. אומנם לא צריך להפריז בויטמין C, צריכה מוגזמת של מעל 2000 מ”ג מלווה בתופעות לוואי כמו נפיחות, גזים ושילשולים.

הוסיפו קרח למשקאות

טריק נוסף שאפשר להשתמש בו, הוא הוספת קרח לכל משקה שאנו שותים. הסיבה לכך היא שהקרח מקרר את המשקה וגורם לגוף שלנו לעבוד קשה יותר בחימומו מחדש, דבר המעודד את חילוף החומרים ושריפת הקלוריות. בנוסף לכך, משקאות המכילים קפאין כמו קפה או תה מגבירים את קצב פעימות הלב וכך מסייעים ומגבירים את קצב תפקוד חילוף החומרים שלנו. כמובן, גם כאן לא צריך להגזים במינונים.

קראו על  אתגר 10 ימים ללא סוכר להרזיה וניקוי הגוף

שבו בשמש

אם מתאפשר לכם, נסו לשבת בשמש במהלך הארוחות, השמש נמצאה כמשפרת את חילוף החומרים וכמו כן כמחזקת את העצמות ושרירי הגוף.

הוסיפו קצת כרום

וודאו שאתם מקבלים מספיק כרום מהתזונה שלכם בכדי לשרוף יותר קלוריות, הכרום גם כן עוזר בשריפת השומן בגוף. את הכרום ניתן להשיג דרך עגבניות, בשר, ביצים, פלפל ירוק, תפוחים, בננה ותרד, ובנוסף לכך ישנם מספר תוספי מזון אשר ניתן לצרוך. הצריכה המומלצת של כרום היא 120 מק”ג ביום, כמובן, יש להיוועץ עם רופא המשפחה שלכם בנוגע לכל צריכה חדשה של תוספי מזון.

חלוקת הארוחות במשך היום

אם אתם רוצים באמת לזרז את חילוף החומרים שלכם, אז אולי גם כדאי לחלק את מספר הארוחות במשך היום למספר רב יותר ולכמויות קטנות יותר. כי בכל פעם שאנו אוכלים, עצם האכילה מזרזת את חילוף החומרים בגופנו, וככל שזה ישמע לכם מוזר, אכילה לעיתים תכופות יותר עוזרת לנו בהפחתה ובשמירה על המשקל.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

אולי יעניין אותך גם