תזונה

5 יתרונות בריאותיים לסלק

מנה אחת של סלק עשויה להזריק בנו אנרגיה ולהפחית את לחץ הדם. אכילה לאורך זמן של סלק טובה נגד סרטן, התפתחות דלקות והפחתה במשקל. הרבה אנשים לא אוהבים סלק, אך אנו חושבים שהסופר-ירק הזה צריך להיות בצלחת של כל אחד מאיתנו.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 12/5/13

הסלק צריך להיות בכל צלחת

הסלק צריך להיות בכל צלחת

הסלק טוב לכבד

הסלק מסייע בניקוי הכבד וזרם הדם. הסלק מסייע בסילוק רעלים וכמו כן מונע הצטברות שאריות שומן בזרם הדם. לכן אם קצת נסחפת לאחרונה עם מאכלים אסורים, יהיה זה רעיון לא רע בכלל להוסיף סלק לתזונה שלך לטובת התאוששות בריאה ומהירה.

הסלק מונע שבץ והתקפי לב

המיץ של הסלק בעל יכולות בהפחתת לחץ הדם, המשפיע על כ-25 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת וקשור ישירות לבעיות לב ושבץ. שתייה של 500 מ”ל של מיץ סלק עשויה להפחית את לחץ הדם למשך 24 שעות לאחר השתייה.

נכון, לא רבים מאיתנו יתלהבו מלהוסיף משקה אדום כסלק כמשקה הבוקר שלהם, אך בכל זאת, מיץ הסלק נמצא כבעל תועלת בריאותית מרחיקת לכת הנתמכת במחקרים רבים.

הסלק עשיר ברכיבים מזינים

הסלק הוא מקור מעולה לויטמין C וברזל, מיותר לציין עד כמה הם טובים לגוף שלנו. אך מה שמיוחד בסלק בנושא זה, הוא שהברזל משולב בסלק עם ויטמין C המשפר את ספיגת הברזל בגופנו. שימו לב שויטמין C מסיס במים ולכן יעלם עם הבישול, לכן ההמלצה היא לאכול את הסלק בצורתו הגולמית. דרך אגב, עלים צעירים של סלק עשירים בברזל יותר מאשר בתרד!. הסלק עשיר גם בויטמינים ומינרלים אחרים כמו חומצה פולית, זרחן, מגנזיום וויטמין B6.

סלק משפר את מצב הרוח

הסלק מכיל רכיב הנקרא בטאין, רכיב זה מזרז את ייצור הסרוטונין, הלא הוא הרכיב הטבעי לשיפור מצב הרוח בגופנו. לכן, נישנוש של סלק יכול לגרום לך לחייך, כמו כן, הבטאין בעל תועלת בטיפול בבעיות לב וכלי דם.

הסלק מחזק את המערכת החיסונית

המגוון הרחב של המרכיבים המזינים בסלק והויטמינים שבו, גורמים לחיזוק המערכת החיסונית שלנו ומסייעים לנו במלחמה נגד הזיהומים השונים. הסלק מסייע גם בתהליך ייצור תאים חדשים, תסכימו איתנו שזה דבר די חשוב!

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

התגובה שלך

תגובות