תזונה

4 מאכלים נוגדי חימצון

מאכלים נוגדי חימצון

כבר רובנו שמענו על כך שמאכלים המכילים רכיבים נוגדי חימצון טובים מאוד לבריאות שלנו. אבל מהם אותם נוגדי חימצון? כמו הויטמינים A ו-C, נוגדי החימצון יכולים למנוע את השפעת הרדיקלים החופשיים הפוגעים בגופנו. במילים אחרות, נוגדי החימצון יכולים לנטרל את תהליך החימצון והפגיעה המשויכים להזדקנות ולמחלות.

אגוגו-מגזין בריאות| Agogo | פורסם 19/3/13

מאכלים מסויימים עשירים במיוחד ברכיבים נוגדי חימצון, לכן מומלץ לאכול את המזונות הללו בצורה מתמדת. בצריכת נוגדי החימצון ניתן למנוע או לפחות לעכב את תהליכי ההזדקנות, לדכות התפתחות של מחלות שונות כמו סרטן או מחלות לב, וגם בין השאר להפחית את לחץ הדם.

מאכלים נוגדי חימצון
מאכלים נוגדי חימצון

ברוקולי

ברוקולי הוא ללא ספק המועמד העיקרי לקטוף את מדליית הזהב כשאנו מדברים על ירקות בריאים. הברוקולי מכיל בתוכו יותר ויטמין C מתפוז, ויש בו יותר סידן מכוס מלאה בחלב. בנוסף למינרלים ולויטמינים שבו, הברוקולי מכיל כימיקלים אשר הראו יכולת בהפחתת הסיכון לחלות במגוון מחלות הסרטן.

לכן נסו לאדות את הברוקולי ולשלב אותו בארוחות שלכם בכל הזדמנות או פשוט היפכו אותו לנישנוש הבריא החדש שלכם.

שום

השום כידוע, משמש בכל רחבי העולם כמרכיב עיקרי בתיבלון מאכלים בכל מטבח שתבחרו. כמו כן, תכונותיו הבריאותיות של השום ידועות גם כן במשך שנים, ולמעשה נעשה שימוש נרחב בשום גולמי כאנטיביוטיקה טבעית בחיסול בקטריות מזיקות בעבר ועד היום. השום יעיל בהורדת לחץ הדם והכולסטרול, כמסיר מתכות כבדות מזיקות מהגוף, כמונע סרטן וכרכיב המונע הידבקות בכל מיני וירוסים המצויים בסביבה שלנו. שן אחת של שום מכילה את הויטמינים A, B ו-C, סלניום, אשלגן, ברזל, סידן, אבץ ומגנזיום.

תה ירוק

התה הירוק מכיל רכיב בשם קטשין פוליפנול, רכיב כימיקלי אשר מגביר את חימצון השומן בגוף וההופך את מצב הגוף למצב של שריפת שומן. באופן ממוצע, מומלץ לשתות שלוש כוסות של תה ירוק ביום בכדי להשיג אפקט של הפחתה במשקל. כמו כן התה הירוק ידוע ביכולת מניעה של סרטן, מחלות לב וכולסטרול גבוה.

עגבניות

העגבניות הם ללא ספק המקור העשיר ביותר לרכיב האנטי סרטני הנקרא – ליקופן. למעשה, הליקופן יעיל יותר מויטמין E ובטא קרוט במאבק בכל מיני מחלות. הליקופן צריך שומן בכדי לקיים ספיגה מקסימלית שלו, לכן שילוב צריכתו עם שמן בריא כמו שמן זית יהיה טריק מעולה בהעלאת רמות הליקופן בגוף. לכן, התחילו להוסיף יותר עגבניות לתפריט התזונה שלכם, אם הם חתוכים, שלמים, בקופסאת שימורים או כרוטב עגבניות.

בנוסף למזונות שמנינו, תרד, גזר ודגנים מלאים הם גם כן מקור נפלא לרכיבים נוגדי חימצון.

אהבתם את המאמר? פרגנו בלייק!

תגובות

קראו על  חופן שקדים: 9 יתרונות בריאותיים

אולי יעניין אותך גם

    2 Comments

    Click here to post a comment